Slijmprop verliezen bij 21 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Belletje, 25 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belletje

Belletje Lid

23 mrt 2009
    76
    0
    6
    Hallo allemaal,

Ik ga om de 2 weken naar de gynaecoloog om mijn baarmoedermond te laten meten. Dat wordt bij deze zw.schap strikt in de gaten gehouden wegens een eerdere vroeggeboorte van 29 weken en 6 dagen van mijn tweeling. Ik krijg ook wekelijks prodeton injecties om mijn baarmoedermond gesloten te houden. Vanmiddag tijdens een toiletbezoek zag ik dat ik een flinke slijmprop verloor. Het was helder geel/wit van kleur. Ik heb de gynaecoloog gebeld en ik moest meteen komen voor een uitgebreide controle van mijn baarmoedermond en baarmoeder. Mijn baarmoedermond was niet weker of veranderd qua lengte. Verder zagen mijn baarmoeder en mijn kindje er ook goed uit. Heeft iemand ervaring met het verlies van delen of de hele slijmprop zo vroeg in de zwangerschap? Volgens de gynaecoloog hoef ik me geen zorgen te maken omdat alles er goed uit ziet en er geen bloed bij zat. Maar ik ben wel heel nieuwsgierig wat de ervaringen van anderen zijn!

Groetjes Belletje

2. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ik heb er geen ervaringen mee maar als je vk
    zegt dat er niks aan de hand is zou ik me er
    niet teveel zorgen over maken.

3. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ik heb zelf geen ervaring, maar bij de zwangerschap van mijn dochtertje zat er op het forum van die maand iemand die de slijmprop rond dezelfde termijn als jij (deels) was verloren. Die heeft de zwangerschap als ik me goed herinner helemaal uitgelopen tot het eind! Het gebeurt dus vaker en hoeft helemaal niets te betekenen!

4. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik heb weleens gehoord dat je de slijmprop kunt verliezen en dat hij dan weer aangroeid....;)

Even uit persoonlijke interesse omdat wij ook een tweeling krijgen; is het goed gekomen met je kindjes??

Succes!

5. Belletje

Belletje Lid

23 mrt 2009
    76
    0
    6
    @ Mamasu: Gelukkig maar dat ze haar zwangerschap heeft uitgelopen. Ik probeer me niet te veel zorgen te maken.. Maar toch.. Al is het alweer bijna 9 jaar geleden dat mijn tweeling werd geboren, ik zag mezelf als de dag van gisteren weer zitten op de couveuse afdeling. Ik heb zelf wel het gevoel dat het me deze keer niet overkomt en dat alles goed is zoals de gynaecoloog zei, maar goed ik ben niet voor niets zo vaak onder controle bij de gynaecoloog. Trouwens bij mijn tweeling zeiden ze ook dat alles ok was en toch werden ze ruim 10 weken te vroeg geboren.

@ Karel1978: Ja gelukkig is uiteindelijk wel alles goed gekomen met mijn tweeling. Ze hebben alleen een heel zwaar eerste jaar gehad.
    verder hebben ze er een lichte motorische achterstand aan over gehouden. Ze lopen motorisch ongeveer 1 jaar achter.

Groetjes Belletje

Deel Deze Pagina