Hallo meiden, Maandag eindelijk de uitslagen van het bloed onderzoek gehad! De chromosoom test was/is bij beidden goed! Nu heeft de gyn mijn bloed grondig laten onderzoeken en het enige wat daar naar voren kwam is dat ik factor v leiden , heterozygoot mutatie in m'n bloed is gevonden. Met andere woorden, verhoogde kans op trombose en mag ook niet meer aan de pil dit om verhoogde kans weer op een long embolie te verkleinen.. Nu zei de internist dat je hier dus vrijwel niks aan kan doen, en dat het ook niet echt miskramen veroorzaakt. De gyn daarintegen zegt weer een verlichte kans op een miskraam. Nu heb ik dus 3 miskramen meegemaakt, 1 voor m'n zoontje met 8 weken. En afgelopen jaar 2 keer, 1 met 12 weken en 1 met 6 weken. Heeft hier iemand ervaring mee die dit ook had? En dat het misschien toch wel daar aan kan liggen? Voor de rest gaan ze nog een baarmoeder onderzoek doen, dat is dan het laatste wat ze nog gaan doen.. Dat omdat ik redelijk 'snel' zwanger raak.. Ongeveer 7 maanden na een miskraam.. Het afwachten is gewoon heel erg frustrerend..
Een vriendin van mij heeft dit ook, en zij is haar oudste kindje verloren met 38 weken doordat de spuiten die zij moest krijgen om bloedstolling bij het kindje tegen te gaan, (geloof ik) een te lage dosering bevatten. Foutje van de dokter dus :x zoals ik het bij jou lees, spuit jij niet tijdens de zwangerschap? Dit moet wel! Door jouw ziekte moet je tijdens de zwangerschap volgens mij antistolling spuiten, wat er precies in zit weet ik niet, maar dat moet echt vanaf een prille zwangerschap!!) Mijn vriendin durfde bij haar laatste zwangerschap niet meer zelf te spuiten, dus dat deden haar man of ik.
Hmmm dat is mij niet verteld? Ze zeggen wel dat je extra in de gaten word gehouden als ik weer eventueel zwanger zou raken.. Maar niets over dat ik al gelijk moest gaan prikken? Ik heb wel het 1 en ander uitgezocht hierover maar heel veel weet ik er ook nog niet van, maar zowel de gyn als internist gaven het niet aan als zorgelijk.. Wel als ik trombose zou krijgen maar dat is nog niet het geval.. Ik ga toch bij t volgend onderzoek even goed informeren! En wat erg van het kindje wat is overleden.. Vooral omdat het niet zo had hoeven zijn als alles goed was uitgevoerd!
Dat vind ik echt raar! Zij moet direct beginnen met spuiten vanaf een positieve test! Na dit eerste kindje heeft ze nog 3 kinderen gekregen, bij alle zwangerschappen moest ze antistolling spuiten. En zij had op dat moment ook geen trombose. Informeer daar maar heel goed naar, want het zou mij echt niet verbazen dat jouw miskramen hierdoor komen!
Ja en gisteravond dus een positieve test in handen!! Even voor de duidelijkheid.. Het is aanwezig maar ik heb het nog niet, in die trant.. Ik heb dus een verhoogde kans om het te krijgen, ik snap het zelf ook niet helemaal meer.. Ik neem aan dat de gyn er wel verstand van heeft , m'n zoontje is er uit eindelijk ook gekomen, en daarvoor ook een mk gehad.. Maandag vk meteen bellen dan ben ik precies 4 weken en zal het dan even voorleggen..
Heb contact opgenomen met gyn en mag maandag al komen! Even een goed gesprek hierover en dat ik ook meer duidelijkheid en zekerheid heb! Je leest zoveel tegenstrijdige verhalen namelijk.. Iig bedankt voor je reactie!
Hooi! Vrijdag bij mijn gyn geweest. Donderdag 2 curretage, miskraam nummer 4 is een feit. Ik heb ook Fvl, heterozygoot. Mijn gyn drukte mij écht op het hart dat de miskramen hier niets mee te maken hebben en dat medicijnen alleen maar meer kwaad kunnen. Wel slik ik vanaf de 12 e week ascal en spuit ik 6 weken bloedverdunners in t kraambed. Bij mijn oudste zoon nooit gedaan, toen wist ik ook nog van niets. Bij mijn jongste dit protocol aangehouden en nu straks weer. Gyn gaf bij mik aan dat ik draagster ben. Moedeloos word je ervan maar ga nu wel van de professionaliteit van de gyn uit! Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Dank je wel! En wat rot dat je weer een miskraam heb mee moeten maken.. Idd mijn gyn zei ook dat het geen zin had om wat te gaan gebruiken in overleg met de internist! Gelijk een echo gehad waar een beginnende zwangerschap is te zien! Aankomende woensdag weer.. Zo spannend..