Hoi, Ik heb 3 weken geleden een derde keizersnede ondergaan (geplande) en heb nog een hele dikke buik. Ben al 12 kilo afgevallen van de 15 die ik was aangekomen, maar de buik blijft dik. Er zit ook geen vet op, maar de baarmoeder is volgens mij nog heel groot. Natuurlijk hoef ik niet gelijk weer superslank te zijn, maar ik vind heel rot dat ik regelmatig gevraagd wordt hoe lang ik zwanger ben. (mensen denken dat ik dus zwanger ben) Wie heeft dit ook ervaren na een geplande keizersnede? Groetjes
Ik heb een keizersnede gehad, maar het was een eerste keer. Ik heb ook lange tijd een enorme opgezette buik gehad (zo erg zelfs dat de artsen in het ziekenhuis bloed afnamen voor onderzoek) en ook nog wekenlang een dikke buik gehad. Dit had volgens de artsen te maken met mijn darmen waar ik last van had. Veel lucht in de darmen zo bleek na onderzoek. Het zakte vanzelf weg en nu heb ik het nog heel af en toe, maar eigenlijk heb ik dat altijd wel met enige regelmaat gehad omdat ik ook een prikkelbare darmsyndroom heb. Vraag gewoon even voor de zekerheid na met de eindcontrole bij de gyn. Groetjes Suusje
suusje, Bedankt voor je reactie. Ik zal het zeker even gaan vragen, vind het erg vervelend. Gek toch he, als de baby er eenmaal uit is wil je gewoon ook geen dikke buik meer hebben. Hopelijk zakt het snel af. Groetjes annemarie ps: Ik had de eerste week ook erg last van mijn darmen. ik drink nu 2 liter water per dag en een elke dag veel fruit. (vooral aardbeien, heerlijk) en ik heb nu helemaal geen last meer.
Ik ben nu 6 maanden verder en ik heb nog steeds een plofbuik. Zit bijna weer op mijn oude gewicht maar die buik krijg ik er maar niet af..
Ikheb 6 weken geleden een sectio gehad en mijn buik lijkt ook nog steeds of ik zwanger ben. Ter wijl op 5 kilo na ik al het gewicht er weer af heb. Ik heb gevraagd of het normaal is. HEt is normaal werd er tegen mij gezegd kan wel even een tijdje duren voor dat het weg is. Ik vind het ook erg vervelend dat mensen vragen hoe lang ik zwanger ben. Hoop dat het snel wegtrekt vanaf volgede week ga ik weer sporten. Liefs Nathasja
Ja gek toch he? Dan ben je al heel veel afgevallen, maar die buik die blijft. Ik denk ook wel dat het komt omdat we een keizersnede hebben gehad. Bij een gewone bevalling zie je toch vakerdat de buik sneller wegtrekt. Het zal bij iedereen ook wel wat verschillend zijn. (conditie en huidtypes) Ik draag ook nog steeds zwangerschapskleding, het is niet anders. Wil ook zo graag weer gewone kleding aan , maar dat zal er deze zomer denk ik niet inzitten. Maar ik heb een gezonde hele lieve baby gekregen en ik heb het er graag voor over gehad, maar hoop toch wel dat het in het najaar wat beter is met de buik. Genieten jullie ook zo van de kleine? Dit was mijn laatste zwangerschap (derde kindje) en ik geniet er heel bewust van. Annemarips Bedankt overigens voor jullie reacties...Weet ik even dat ik niet de enige ben hihi)
Nog een hart onder de riem: Ik was na de bevalling (ook ks) meteen 10 kilo kwijt, maar vanwege buikomvang moest ik echt in een maat 46 broek. Als "vanzelf" ben ik naar maat 42 terug gegaan en voor de rest heeft Sonja me geholpen in maat 38. Groet van Kiki
Hier ook nog een dikke buik. Mijn heupen en buik zijn allbei nog niet echt slank. Ik had ook een enorme buik tijdens de zwangerschap. Normaal had ik maat 34/36 Ik denk dat ik straks maat 38 ga krijgen. Nu nog even maat 40 ( ongeveer denk ik) Maar 42 broek zakt gelukkig alweer af. Misschien kun je pilates oefeningen gaan doen. Dat is niet zwaar, maar wel effectief. Ik ga daar volgende week mee beginnen.
Ik had ook best wel lang een dikke buik, na 3 maanden vroeg iemand zelfs hoelang ik zwanger was. En ik had toen van mezelf maat 34/36 (voor de bevalling), het heeft wel een tijd geduurd maar maatje 36 heb ik terug gekregen. Vraag wel bij de na controle of je alles weer mag doen, als je te snel je buikspieren gaat trainen kunnen ze nog uit elkaar staan en dan hou je die dikke buik.
Ik ben blij dat ik lees dat meer van jullie er last van hebben. Mijn geval is wel iets anders aangezien ik al 15 maanden terug ben bevallen en die buik nu toch wel weg zou moeten zijn. Ik heb veel last van lucht in de darmen maar volgens de dokter kan het daar niet van komen en zou het met sporten weg gaan. helaas is dit niet het geval en veel mensen vragen dus geregeld of ik weer zwanger ben. Ik ben redelijk op gewicht alleen dat buikje dat irriteerd me mateloos. dus wie heeft tips ?
Ik ben nu 3 maanden verder en mijn buik is ook nog dik en slap, ik doe elke avond buikspieroefeningen en eet geen lekkere dingen door de weeks, maar ik blijf maar hangen op het zelfde gewicht.