5-6-7 mooie datum Moest om 8uur in het ziekenhuis zijn heb de nacht er voor best wel redelijk geslapen Nadat we ons hadden aangemeld bij de balie werden we naar boven gebracht Ik mocht op bed gaan liggen nadat we mijn tas hadden uitgepakt En kennis gemaakt hadden met mijn buurvouw Mirjam hulst uit balkbrug was ook net snachts bevallen van een zoon Maik En werd een ctg gemaakt moest hier een half uur aanliggen en de kleine was lekker druk aan het trappen tegen de ctg Tegen half 11 zo ik geholpen worden Om half 10 was de zuster met de mooie ahum o.k kledij en ik mocht me omkleden ik kreeg een katheter en ik werd geschoren van onder en toen begon het wachten en wat duurt het dan lang Tegen 10.15 ongeveer werd ik naar beneden gebracht naar de recovery hier krijg ik een infuus dat maar niet wou lukken na een kwartier lukte het eindelijk en moest ik 2 zaken infuusvloeistof mijn lichaam in om mijn aders te vullen krijg toen ik de recovery in reed en afscheid moest nemen van Richard het wel even zwaar kon de tranen niet meer controleren maar dat vond ik niet erg was eigenlijk nog niet echt zenuwachtig geweest Toen kwamen ze me halen voor de o.k en daar mocht ik op de o.k tafel plaats nemen zitten en naar voren hangen en er werd toen de ruggenprik gezet ik moest toen gaan liggen Kreeg een lekker kleedje over mij heen om mij warm te houden want in de o.k is het erg koud ze gingen alles klaar maker alles in de gaten houden en doeken over mijn buik leggen en voor mij hangen Via een deur schuin achter mij zag ik Richard al in zijn apenpakjes / o.k pakje klaar staan nou toen gingen mijn tranen ook weer de vijeloop Toen de ruggenprik goed werkte en alles klaar was met voorbereiden mocht Richard naast me gaan zitten De keizersnede ging beginnen Dit voelt heel vreemd want je voelt alles Porren, trekken, duwen Alleen doet dit dan geen pijn Op een gegeven moment kreeg ik het iets benauwder en werd de o.k tafel iets gekanteld en toen ging het ook gelijk weer beter De kleine lag nog zo hoog in mijn buik dat ze met de vacuümpomp is gehaald (kiwi) en d.m.v. een zuster dit mij ontzettend hard op de buik drukt om de kleine naar beneden te duwen ze gooide haar hele gewicht in de strijd. En toen was er geschreeuw De gynecoloog vertelde het is een meid Ik moest hard lachen want ik had echt het gevoel dat het een jongen was Maar ja zo zie je maar weer Ze heet Irene Johanna Helena Maria Sieljes Ik kreeg haar even vluchtig te zien en toen werd ze naar een naast gelegen kamertje gebracht om schoon te maken en op temperatuur te komen Ze had wel even een moeilijk begin ze was aan het kokhalzen en overgeven En hierdoor wilde ze niet goed doorademen Toen werd ze nog even naar mij gebracht want ik werd op dat moment nog dichtgenaaid heb mijn kleine meid een dikke kus gegeven en opdracht geven dat ze naar boven moesten gaan naar de kinderafdeling om haar goed op orde te krijgen want het kokhalzen was nog niet over Boven heeft ze een beetje zuurstof gehad en werd ze goed in de gaten gehouden en na een half uur ging alles weer goed met haar Ondertussen werd ik nog werden dicht genaaid en dat vond ik geen pretje op het einde begon het echt irritant te worden en een beetje pijnlijk Terwijl in nog steeds gewoon de ruggenprik had Wat was ik blij dat het dichtnaaien over was Ik werd weer naar de recovery gebracht en moest hier nog ongeveer een uur blijven om de ruggenprik en mij in de gaten te houden Ik maakte mij nogal zorgen over Irene en dat had de co-assistente Maartje van mijn gynaecoloog door en ze ging gelijk naar boven om te kijken hoe het met Irene was en 5 min later kwam ze gelijk weer terug met goed nieuws dat nu alles goed was en dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken Ik vond die co-assistente Maartje (volgens mij) zon schat van een meid ze heeft mij nog regelmatig opgezocht op mijn kamer om te kijken hoe alles met mij ging en met Irene Na een uur kwam de co-assistente langs om de vragen als mijn man Richard even bij mij mocht komen om te vertellen hoe alles boven ging En dat mocht gelukkig en even later kwam ook een zuster die min ophaalde en ik mocht weer naar mijn eigen kamer in het ziekenhuis Irene mocht gelukkig gelijk bij mij op de kamer en hoefde niet meer op de kinderafdeling te blijven want het ging zo goed met haar En toen mochten we genieten van een prachtige dochter Irene 3040 gram 49 cm Om 11.28 uur geboren Ik heb geprobeerd borst voeding te geven maar dit is niet gelukt en nu drinkt ze heerlijk een flesje leeg Mijn herstel ging erg voorspoedig Dinsdag de operatie en woensdag avond liep ik alweer alleen naar de wc En zaterdag mocht ik al naar huis normaal gesproken moest ik tot zondag blijven
Hartelijk gefeliciteerd met de keizerlijke geboorte van je meisje! Inderdaad een apart gevoel he? De arts noemde het bij mij: afwassen in je buik