bevallingsverhaal van Irene

Discussie in 'De bevalling' gestart door gerianne, 2 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gerianne

gerianne Niet meer actief

5-6-7 mooie datum
    Moest om 8uur in het ziekenhuis zijn heb de nacht er voor best wel
    redelijk geslapen
    Nadat we ons hadden aangemeld bij de balie werden we naar boven gebracht
    Ik mocht op bed gaan liggen nadat we mijn tas hadden uitgepakt
    En kennis gemaakt hadden met mijn buurvouw Mirjam hulst uit balkbrug was ook net snachts bevallen van een zoon Maik
    En werd een ctg gemaakt moest hier een half uur aanliggen en de kleine was lekker druk aan het trappen tegen de ctg
    Tegen half 11 zo ik geholpen worden
    Om half 10 was de zuster met de mooie ahum o.k kledij en ik mocht me omkleden ik kreeg een katheter en ik werd geschoren van onder en toen begon het wachten en wat duurt het dan lang
    Tegen 10.15 ongeveer werd ik naar beneden gebracht naar de recovery hier krijg ik een infuus dat maar niet wou lukken na een kwartier lukte het eindelijk en moest ik 2 zaken infuusvloeistof mijn lichaam in om mijn aders te vullen krijg toen ik de recovery in reed en afscheid moest nemen van Richard het wel even zwaar kon de tranen niet meer controleren maar dat vond ik niet erg was eigenlijk nog niet echt zenuwachtig geweest
    Toen kwamen ze me halen voor de o.k en daar mocht ik op de o.k tafel plaats nemen zitten en naar voren hangen en er werd toen de ruggenprik gezet ik moest toen gaan liggen
    Kreeg een lekker kleedje over mij heen om mij warm te houden want in de o.k is het erg koud ze gingen alles klaar maker alles in de gaten houden en doeken over mijn buik leggen en voor mij hangen
    Via een deur schuin achter mij zag ik Richard al in zijn apenpakjes / o.k pakje klaar staan nou toen gingen mijn tranen ook weer de vijeloop
    Toen de ruggenprik goed werkte en alles klaar was met voorbereiden mocht Richard naast me gaan zitten
    De keizersnede ging beginnen
    Dit voelt heel vreemd want je voelt alles
    Porren, trekken, duwen
    Alleen doet dit dan geen pijn
    Op een gegeven moment kreeg ik het iets benauwder en werd de o.k tafel iets gekanteld en toen ging het ook gelijk weer beter
    De kleine lag nog zo hoog in mijn buik dat ze met de vacuümpomp is gehaald (kiwi) en d.m.v. een zuster dit mij ontzettend hard op de buik drukt om de kleine naar beneden te duwen ze gooide haar hele gewicht in de strijd.
    En toen was er geschreeuw
    De gynecoloog vertelde het is een meid
    Ik moest hard lachen want ik had echt het gevoel dat het een jongen was
    Maar ja zo zie je maar weer
    Ze heet Irene Johanna Helena Maria Sieljes
    Ik kreeg haar even vluchtig te zien en toen werd ze naar een naast gelegen kamertje gebracht om schoon te maken en op temperatuur te komen
    Ze had wel even een moeilijk begin ze was aan het kokhalzen en overgeven
    En hierdoor wilde ze niet goed doorademen
    Toen werd ze nog even naar mij gebracht want ik werd op dat moment nog dichtgenaaid heb mijn kleine meid een dikke kus gegeven en opdracht geven dat ze naar boven moesten gaan naar de kinderafdeling om haar goed op orde te krijgen want het kokhalzen was nog niet over
    Boven heeft ze een beetje zuurstof gehad en werd ze goed in de gaten gehouden en na een half uur ging alles weer goed met haar
    Ondertussen werd ik nog werden dicht genaaid en dat vond ik geen pretje op het einde begon het echt irritant te worden en een beetje pijnlijk
    Terwijl in nog steeds gewoon de ruggenprik had
    Wat was ik blij dat het dichtnaaien over was
    Ik werd weer naar de recovery gebracht en moest hier nog ongeveer een uur blijven om de ruggenprik en mij in de gaten te houden
    Ik maakte mij nogal zorgen over Irene en dat had de co-assistente Maartje van mijn gynaecoloog door en ze ging gelijk naar boven om te kijken hoe het met Irene was en 5 min later kwam ze gelijk weer terug met goed nieuws dat nu alles goed was en dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken
    Ik vond die co-assistente Maartje (volgens mij) zon schat van een meid ze heeft mij nog regelmatig opgezocht op mijn kamer om te kijken hoe alles met mij ging en met Irene
    Na een uur kwam de co-assistente langs om de vragen als mijn man Richard even bij mij mocht komen om te vertellen hoe alles boven ging
    En dat mocht gelukkig en even later kwam ook een zuster die min ophaalde en ik mocht weer naar mijn eigen kamer in het ziekenhuis
    Irene mocht gelukkig gelijk bij mij op de kamer en hoefde niet meer op de kinderafdeling te blijven want het ging zo goed met haar
    En toen mochten we genieten van een prachtige dochter
    Irene
    3040 gram
    49 cm
    Om 11.28 uur geboren
    Ik heb geprobeerd borst voeding te geven maar dit is niet gelukt en nu drinkt ze heerlijk een flesje leeg
    Mijn herstel ging erg voorspoedig
    Dinsdag de operatie en woensdag avond liep ik alweer alleen naar de wc
    En zaterdag mocht ik al naar huis normaal gesproken moest ik tot zondag blijven

2. Hartelijk gefeliciteerd met de keizerlijke geboorte van je meisje! Inderdaad een apart gevoel he? De arts noemde het bij mij: afwassen in je buik :)

3. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Gefeliciteerd en wat heb je een mooi verhaal opgeschreven! :D

4. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Gefeliciteerd zeg, wat een mooie dochter en een mooi beschreven bevalling!

liefs,
    Dora

5. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Gefeliciteerd met jullie kleine meid. :D

6. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Mooi grietje ook nog!

7. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    Van harte gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina