Bang voor inleiding...

Discussie in 'De bevalling' gestart door tweeling, 29 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Kunnen jullie me van alles vertellen over jullie ingeleide bevalling van de eerste?

Ik word 5juli namelijk ingeleid als ik niet natuurlijk beval, maar zie hier wel een beetje(erg) tegenop! :(

Ik zou zo veel mogelijk willen weten, hoe ze beginnen wat ze doen of het pijn doet hoe lang het duurde noem maar op ;)

bvd
    liefs

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Nou, komt ie hoor! Heel verhaal.

Dinsdagochtend 20 februari moest ik om half 8 in het ziekenhuis zijn. Na een inwendig onderzoek, waarbij opnieuw bleek dat mn baarmoedermond nog volledig onrijp was, werd een veter ingebracht. Dat is een soort tampon waarbij het tampongedeelte veel kleiner is dan een tampon en het touwtje juist veel dikker (als een veter). Er werd toen 4 uur gewacht wat er ging gebeuren. Al die tijd waren mn vriend en ik samen op een weeenkamer zonder andere mensen. Wel tv aanwezig, haha. Omdat er niets gebeurde werd ik om half 12 naar zaal gebracht. 's Middags had ik veel harde buiken. Om een uur of 9 's avonds mocht ik zelf de veter verwijderen, dat was even gevoelig. Verder geen acties. De volgende dag, woensdag de 21ste, kreeg ik 's ochtends voor 7 uur opnieuw een inwendig onderzoek. Ondanks mn harde buiken was er nog niets gebeurd. Ik kreeg nog een veter en werd meteen teruggebracht naar zaal. Daar gebeurde weinig/niets. Tot ik om 11 uur naar het toilet ging. Op de weg daar naar toe braken mn vliezen. Ik werd aan het CTG gelegd (nog op zaal) en de weeen begonnen meteen. Ik vloog van de ene naar de andere wee. Gelukkig mocht ik na 3 kwartier van zaal af naar een weeenkamer. Daar heb ik het nog een uurtje zo volgehouden maar ik kon niet ontspannen tussen de weeen door (had niets met inleiding te maken trouwens). Dus kreeg ik de pijnstilling waar ik om vroeg. Heerlijk. Iets na 6 uur mocht ik gaan persen en om kwart voor 7 is mijn dochter geboren. Ik heb een hele fijne bevalling gehad, kijk er met een goed gevoel op terug. De inleiding ging ook prima. Heb geen weeenopwekkers gehad tot het laatste uur voor het persen. En ook die waren helemaal niet vervelend. Ik zal even kijken of ik de link voor je kan vinden met de brochure van de gyn. Daar staat alles heel duidelijk in.

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
  4. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    bedankt voor je info :D

groetjes

5. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik moest mij om 700 melden in het ziekenhuis,toen gingen ze om 730 een inwendig onderzoek doen en ik had 1 cm ontsluiting en ze hebben gelijk gel ingebracht.

om 11.30 had ik 3 cm ontsluiting en hebben ze de vliezen doorgeprikt en om 12.10 had ik volledige ontsluiting en om 12.50 was Youri geboren,bij mij is het infuus niet nodig geweest ik had alleen aan de gel genoeg,het is wel heel heftig geweest.

6. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Hoi Tweeling,

Ik lees weer lekker met je mee! als het bij mij niet vlot word ik 8 of 9 juli ingeleid heb ik vernomen. Dinsdag hoor ik meer. Woensdag naar de Gyn.
    Ook ik vind het allemaal erg eng klinken en zal aan je denken de 5e als het voor ons beiden het lot wordt!

7. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    dank je erg lief van je...
    Ik zie vooral op tegen de opname, maar wil nu onderhand mijn kindje wel eens zien ;)

Waarom word jij ingeleid als ik vragen mag?
    ook succes gewenst!

8. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    oh zie het al je bent dan ook 42weekies pffff

9. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    ja helaas wel :rolleyes: , maarja wat is dat is denk ik nu maar...
    vanmorgen weer wakker en dan voel ik me meteen weer rottig omdat er vannacht weer niets is voorvallen. En iedereen beval maar :oops: of althans zo voelt het. Net of alleen mijn lichaam faalt. al weet ik dat dat onzin is en de baby komt als hij er klaar voor is.
    maar net als jij kijk ik er zo enorm naar uit om mijn ventje te zien en vast te houden :cry: :D

Veel succes, en wie weet?

10. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Dora, ik had dat ook, ben met 42 weken toch nog spontaan bevallen. Bij mij begon het de avond voordat ik gel zou krijgen, dus wie weet...
    Sterkte!

11. Lisetthea

Lisetthea Lid

6 okt 2006
    8
    0
    0
    Hee meiden

Ik ben pas 40+2 maar kan me ook al helemaal zorgen maken over de eventuele inleiding. Soms krijg ik 's avonds wat harde buiken, en denk ik: nu begint het. En dan wordt ik 's ochtends toch weer wakker en is er niets gebeurd.. Het kan nog hooguit 12 dagen duren maar dat lijkt een eeuwigheid. Vooral omdat ik niet meer weet wat ik nog moet doen! Hoe komen jullie de dagen door?

Groetjes Lisette

12. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    :rolleyes: uuuhm...niet :) :)

13. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    Hoi allemaal
    Ook ik ben nu 7 dagen overtijd en morgen moet ik naar de verloskundige kijken wat zei zegt!
    Heb vorige week wel al een inwendige onderzoek gehad toucheren omdat ik veel last had van harde buiken en krampen mijn baarmoedermond was toen al verweken en had 2 cm ontsluiting maar voor de rest is deze week niks meer gebeurt wel last gehouden van harde buiken en krampen en veel slijm verloren maar nog geen weeen!
    Ook ik ben bang dat het nu straks toch inleiden gaat wordenmisschien dat ze me morgen meer kunnen vertellen!
    Wordt wel erg ongeduldig van het wachten krijg ook steeds meer het gevoel dat mij lichaam faalt famillie kennissen en vrienden snapen er ook niks meer van waarneer die baby nu eens komt hoe worden al moe van het wachten maar wat dacht je van ons zelf !
    Gelukkig lees ik dat ik niet de enige ben !
    Succes iedereen groetjes anja :) :) :) :)

Deel Deze Pagina