Hey meiden, Ben helemaal in een soort van roes, weet sinds gisteren dat ik zwanger ben. Maar ik heb wat twijfels over de duur van de zwangerschap. Omdat mijn laatste ongi, eigenlijk geen ongi te noemen is. Het duurde anderhalve dag, was alleen bruin roze slijm en vergleken bij normaal ios dat extreem kort. ik vloei normaal heel erg heftig en echt wel 4 dagen lang. Ik heb toen tot een week na die ongi getest en dat was negatief. Nu 2 dagen voor mijn NOD positief getest. Wat denken jullie ben ik 4 weken of zal ik bijna 8 weken zwanger zijn? grtjs Angela
Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Waarschijnlijk zul je moeten wachten tot de termijnecho voor je weet hoe lang je precies zwanger bent. Het zou natuurlijk kunnen dat je vorige menstruatie zo anders was omdat het de eerste ronde was? Ben je net met de pil gestopt? groetjes, Cleo
ben al 8 jaar niet meer aan de pil ik had al een afspraak bij de gyn staan voor aanstaande dinsdag omdat ik zoveel krampen had de laatste 5 weken. Mijn HA dacht dat ik misschien weer cystes zou hebben. afgaande op mijn klachten en de rare ongi twijfel ik heel sterk. Ik sta nu in de wacht bij de gyn om te overleggen
Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, dacht ik ook dat het wel eens 8 weken kon zijn in plaats van 4. ook een rare laatste menstruatie, maar ik was toen toch echt maar 4 weken, dus het zegt helemaal niks. het beste wat je kunt doen is aan je huisarts vragen voor een termijn bepaling. die heb ik gehad met 6.6 week. gr tascha P.S van harte gefeliciteerd
nou dinsdag had ik zoiezo al een afspraak staan en de assistente zie dat die afspraak gewoon blijft staan. dan kijken ze niet alleen naar de duur van de zwngerschap maar ook naar cystes enzo. ben heel benieuwd.
tja gewoon een termijn echo doen... alleen dan kan je het echt weten... Ik was direct na het stoppen van de pil zwanger, dan is het gewoon volgen van een standaard berekening wat ze doen... maar afgelopen maandag een echo gehad en daar bleek ik 9 dagen minder ver op te zijn.... Wel een beetje jammer, maar ach het hartje klopte en dat is het allerbelangrijkste!
met 7 weken klopt er al een hartje vraag een echo aan reken er wel op dat hij inwendig is. groetjes kimberly
echo staat eigenlijk al 3 weken gepland. was voor de cystes. inwendige echo's ben ik al gewend doet me niks meer
Toen we er achter kwamen dat ik zwanger was dachten we dat we al 8 weken waren ook puur omdat de menstruatie eerder maar net een dag was. Maar ik was toen we om de echo gingen echt nog maar net 5 weken zwanger. Alleen een echo kan je deze onzekerheid wegnemen
Een echo kan er alleen duidelijkheid aan maken hoeveel weken zwanger je bent. Tenzij de krampjes van de eventuele zwangerschap is, want die heb ik voral in het begin ook gehad en ten tweede is het heel vreemd dat je altijd 4 volle dagen ongi bent en de laatste keer een anderhalve dag bruin/roze verlies. Die heb ik ook gehad, maar heel erg kort een halve dag en toen wist ik wel al dat ik zwanger was en was toen doodsbang dat het mis ging. Ben nieuweschierig wat uit de onderzoek komt aanstaande dinsdag. Groetjes Anna