Hallo dames, ik heb vorig weekend dacht ik mijn eisprong gehad, was 2 weken na mijn menstruatie. Ik heb vorig weekend letterlijk een heel weekend onveilig geklust. Nu een week erna, ben ik moe en heb ik rommelende darmen en af en toe een soort van menstruatiepijn. Heb al een test gedaan, ik weet het veel te vroeg maar kon het me niet laten. Ik heb maandag wel de morningafter pil genomen. Mijn vraag is nu, kan ik toch zwanger zijn? Oja, kindje zou welkom zijn hoor indien ik zwanger ben.
Je hebt het idee dat je eisprong eraan kwam, je hebt een heel weekend onveilige sex en neemt vervolgens een morning afterpil maar het kindje is wel welkom? Klinkt mij een beetje raar in de oren..
Ja het kindje is welkom. Ik wist dat het mogelijk is. En het idee dat mijn eisprong eraan kwam wist ik niet, was maar na bet uitrekenen omdat ik onregelmatig ben. Dus ik denk het alleen maar.
Domme vragen bestaan niet, maar het verhaal eromheen.... In de bijsluiter staat hoe betrouwbaar de morning after pil is. Hoe mere tijd er tussen sex en innemen van de pil zit, hoe minder betrouwbaar hij is. Na meer dan drie dagen heeft het eigenlijk al geen zin meer. Als ik het goed begrijp heb je de pil wel binnen drie dagen ingenomen, maar niet binnen een paar uur na het vrijen. Je zou dus zwanger kunnen zijn. De kans dat je zwanger bent is wel kleiner dan normaal. En die kans is normaal al ne zo groot. Het enige wa je kunt doen is afwachten en over een ruime week nog eens testen als je dan nog niet ongesteld bent.
Het kunnen ook symptomen van de Morning Afterpil zijn die je gehad hebt. Het hoeft neit van een zwangerschap te zijn. Nu vind ik het net als sasjuh een beetje raar klinken, een kindje is welkom maar waarom dan een MA pil?