Hi dames, Ik zit even met het volgende; ik werk sinds deze week nog maar voor 50% aangezien ik last heb van harde buiken en depressie klachtjes. Ik slikte namelijk voor de zwangerschap prozac ivm een depressie en had dit inmiddels goed onder controle dmv therapie en de prozac. Toen ik zwanger bleek te zijn ben ik gaan afbouwen. Nu sinds 3 weekjes komen de klachtjes zoals somberheid, angstig, onrustig en overgevoeligheid licht terug. Op advies van de de psych en de vk werk ik nu minder om het rustiger aan te doen. Nu heb ik regelmatig last van harde buiken. Deze houden soms wat langer aan en zijn best gevoelig, niet super pijnlijk maar toch wel een beetje, voelt een beetje als blaasontsteking ofzo. De ene keer is m'n buik wel echt hard en de andere keer valt dat op zich wel mee. En vanmiddag duurde het best lang en had er zo'n vervelend zeuderig en best pijnlijk menstruatie-achtig gevoel bij. Trekt door naar m'n bekken/bovenbenen en onderrug. Wist gewoon niet meer hoe ik moest gaan zitten/liggen. Ben in slaap gevallen en daarna was het gelukkig weg. Nu las ik ergens dat harde buiken dus wel verontrustend zijn zodra ze pijnlijk worden. Kan iemand mij hier meer over vertellen??
Ik heb ook wat last gehad van pijnlijke harde buiken. Toen was ik ook duidelijk te druk geweest. Ik heb dus ook onmiddelijk wat dingen uit handen laten vallen! Als het bij een paar harde buiken blijft en ze verdwijnen zodra jij het rustig aan gaat doen, is het niet gelijk verontrustend. Tenminste; zo legde mijn vk het uit. Het is gewoon een (dwingend!) signaal van je lijf om gas terug te nemen. Dat moet je dan dus ook echt doen! Niet alleen minder werken, maar thuis ook echt je rust pakken. (Als je die 'vrije tijd' gaat gebruiken om het huishouden te doen, schiet het nog niet echt op.) Als je last blijft houden ondanks rustiger aandoen, dan zou ik toch even langs de vk gaan om te vragen wat zij er van vindt.
hallo faith ik zit ongeveer in het zelfde schuitje.. ik heb sinds enkele dagen ook heel veel harde buiken, als ik me omdraai in bed krijg ik er al 1, ze zijn niet heel erg pijnlijk maar het is een heel naar gevoel... ik heb deze zwangerschap nog niet echt kunnen genieten en daardoor voel ik me onzeker en sober... eerst heel onzeker omdat ik een mk heb gehad dit jaar, daarna telkens ziek, nu heel erg last van de warmte en nu ook die harde buiken.. voel me er nutteloos en schuldig tegenover mijn patner en mijn dochter... ik kan niet alles meer doen, en ben niet de gezelligste! ik ben vandaag bij de vk geweest, ik moet morgen een plasje inleveren bij de ha, want er is een kans dat ik blaasontsteking heb en dat ik daardoor harde buiken heb. en anders heb ik een hele gevoelige baarmoeder volgens de vk.. bij de zwangerschap van mijn dochter had ik vanaf 15 weken al harde buiken, vanaf toen rust en vanaf 28 weken volledige rust tot 34 weken (toen was het heel erg) ik had zo gehoopt het niet te krijgen dit keer.. als het nu zo door blijft gaan dan doen ze tot ik 25 weken ben niet veel, ik moet dan heel rustig aan doen.. en vanaf 25 weken zou ik dan regelmatig echo's krijgen in het ziekenhuis om mijn baarmoederhals in de gaten te houden. ik zou morgen je vk even bellen, dan is ze op de hoogt en dan kunnen ze jou en de beeb wat meer in de gaten houden.. groetjes muizz
in ieder geval je urine laten testen faith. en met je vk overleggen, denk in jouw geval dat het ook stress is en dat betekend rustiger aan. gewoon even de vk bellen