Vandaag bovenstaande medicatie gekregen. Even nog een vraagje wat betreft clomid. Ik moet met dag 12 een echo laten maken, dacht ik. Dan kijken ze of er natuurlijk resultaat te zien is. Maar ze had het er ook over, tevens kijken hoeveel, eitjes eraan komen, mogelijk zijn dit er meer. Mijn vraag is nu wat dan nog?? Wat gaat ze doen dan, mocht het zo zijn? Betekend dit kans op meerling??? Iemand ervaring?
Als er teveel eicellen gaan groeien, zul je een vrijverbod krijgen en wordt je cyclus afgebroken. Ze zien het liefst één of twee eicellen, niet meer. Soms mag je met drie ook nog doorgaan. Maar over het algemeen komt overstimulatie niet zoveel voor bij het gebruik van Clomid. Dat zie je vaker als je hormonen spuit of bijvoorbeeld bij IVF/ICSI. Succes!
Okay, bedankt. Nu zij ze wel dat ze vermoed dat het wel snel effect zal hebben, ik word vrijsnel zwanger met een eisprong, alleen krijg ik geen eisprong vanzelf, of heel weinig. Is de kans op meerling groter bij gebruik clomid als zonder clomid?
Ik had bij 150mg 3 eitjes. Kregen ook gemeenschapsverbod. Mijn ronde werd weer afgebroken. Clomid is een eisprong stimulatie. De kans op een meerling is wel groter, maar je wordt goed in de gaten gehouden. Bij elk te groot risico wordt er ingegrepen.
O super bedankt voor de info! Ben helemaal nieuw wat betreft deze medicatie. Weeg geen 120 hoor. Maar goed, je mag dus niet zelf beslissen, mocht het zo zijn? Zou het niet erg. vinden hoor, maar ga er natuurlijk niet vanuit. Nog een vraagje... Primolut, hoe snel werden jullie ongi? En krijg je ook tussendoor nog een bloeding? Ik moet 3x daags slikken.
Nee ik had 3 eitjes. Ze willen niet het risico nemen dat er een drieling komt. Twee is prima verder. Ik werd met Primolut icm met Clomid pas heel laat ongesteld. 1x na 9 dagen, 1x na 11 dagen en de laatste keer na 12 dagen pas. Stander dus niet van te kijken als het langer duurt dan in de bijsluiter staat
Als je Primolut gebruikt, word je over het algemeen pas ongesteld als je met de kuur gestopt bent. Hier meestal op dag 3-5 na het stoppen.
Ik krijg deze ronde ook voor het eerst Primolut. Dit is een middel om menstruatie op te wekken. Clomid krijg je om eigroei te bevorderen en is de kans op een meerling groter. Doordat ze op diverse cyclusdagen een inwendige echo doen kunnen ze zien of de dosis clomid aan slaat bij je of niet. Als er dus teveel eigroei is (zoals mijn voorgangers aangeven) geven ze aan dat je de cyclus moet afbreken of je krijgt bij een goed aantal eitjes gemeenschapadvies. Ik had in de eerste ronde 2 eitjes en vond dat prima. Maar ik ken ook meiden die een tweeling zwangerschap vanwege hun (te smalle) postuur niet mogen dragen en als dat bij jou zo zou zijn zal de gyn dat ook zeggen. Ik ken ook verhalen dat meiden toch geslachtsgemeenschap hadden bij 3 eitjes en dan ook een 3 ling kregen. Fijn dat je in iedergeval gemonitoord wordt (zo wordt dat traject met inwendige echos genoemd) dan kunnen ze goed zien wat er in je lijf gebeurd met je medicatie! Succes en sterkte!
Bedankt hoor! Bij jou was de eerste keer geen succes aimee? Met 2 eitjes? Spannend iedere keer! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat verlopen.