ik loop nu tegen het einde aan en de laatste 2 dagen voel ik de kleine heel weinig bewegen ik voel wel heel af en toe dat ze een heel kleine beweging maakt maar ik was het toch wel gewend om elke dag minstens een kwartier achter elkaar bont en blauw getrapt te worden maar dat heb ik nu niet meer.. is dat normaal rond deze tijd of moet ik de verloskundige erover bellen? ben benieuw wat jullie rond deze tijd van de zwangerschap voelen..
Ze zeggen wel dat het normaal is omdat de kleine minder ruimte heeft. Ook zouden ze zich gedeisd houden voor de bevalling, das voor zo'n ukkie ook een hele onderneming. 10x per dag moet je leven voelen...hou het anders gewoon eens een tijdje bij. Appelsap drinken en op je, ik dacht linker, zij gaan liggen wil ook wel helpen. Twijfel je echt en wordt je onrustig, gewoon je vk bellen hoor! Ik heb ook rond deze tijd een CTG gehad en alles was gelukkig goed! Elmo
Gewoon even je verloskundige bellen hoor. Ik heb ook in mijn 38ste week een CTG gehad, bij mij bewoog de baby ook minder.
ik heb dat toevallig vorige week ook meegemaakt. Ik voel de kleine de hele dag door trappen en vorige week dinsdag helemaal niet. Aan het eind van de dag pas de verloskundige gebeld en die is gekomen. Ze heeft naar het hartje geluisterd en dat was goed maar omdat ik ons kindje nog steeds niet gevoeld had zei ze toch even voor de zekerheid naar het ziekenhuis. Nou ik ben blij dat ik dat gedaan heb want ik heb na de ctg een echo gehad en met eigen ogen gezien dat de kleine wel bewoog maar dat ik het alleen niet voelde. De verloskundige zei ook je kunt beter een keer te veel naar het ziekenhuis dan te weinig. Er zou wel iets mis zijn dan neem je jezelf dat toch enorm kwalijk.
j daa heb je helemaal gelijk in. maar de kleine heeft gisteravond toen me vriend van werk kwam even laten weten dat ze het goed maakt. ze zat gewoon op haar papa te wachten en toen hebben ze even gespeeld en werd ze weer rustig.. hb me voor niks druk gemaakt haha
Ik heb sinds de 37 weken 1 dag in de week dat ik de baby iets minder voel. Ik voel het dan wel, maar een stuk minder en minder heftig. Ik wacht het dan altijd af tot de volgende ochtend om dan te bellen, maar dat is telkens niet nodig geweest omdat de baby weer duidelijk van zich had laten 'voelen'. Maar als je je echt zorgen maakt, inderdaad de verloskundige bellen. En proberen te blijven ontspannen, als je meteen gaat lopen stressen is de kans alleen maar groter dat je de baby niet voelt.
Ik voel het de laatste dagen ook minder dan ik zou willen, vooral aan het einde van de dag zijn de bewegingen heel mild. Ik ga er dan een uurtje voor zitten of liggen en tel de bewegingen, meestal zijn het dan al wel een paar en ben ik weer gerust gesteld. Anders gewoon bellen, zou ik wel doen iig!
meiden echt enige twijfel bellen! beter te vaak dan te weinig. en neem nooit genoegen met: het zal wel normaal zijn! jullie kindjes zijn het belangrijkste... en ook beter voor je gemoedrust
ik heb haar een paar weken ook heel weinig gevoeld. eigenlijk de meeste dagen helemaal niet.(ong. vanaf week 35) placenta ligt aan de voorkant trouwens en voelde haar toch al minder sterk als andere vrouwenen nu sinds een dag of 2/3 voel ik haar zoals ik het nog nooit heb gevoeld ook van buiten jammer dat ik het nu pas voel, maar ben blij dat ik het heb kunnen meemaken.