Wat is nu mijn termijn?!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door ilse21, 11 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilse21

ilse21 Lid

17 dec 2012
    19
    0
    0
    #1 ilse21, 11 jan 2013
    Laatst bewerkt: 11 jan 2013
    Hallo Dames,

Ik zit in twijfel over mijn termijn, mijn gyn verteld elke keer verschillende termijnen en nu ben ik helemaal in de war.

Mijn laatste menstruatie was op 12 oktober, dus 13 weken geleden.
    Volgens mijn gyn zou ik nu 11 weken zijn. Dit is dus een behoorlijk verschil. ( Vorige week echo was het 4,5 cm groot )

9 november heb ik positief getest, dus volgens de gyn zou ik dan 2 weken zwanger zijn. Mijn ovulatie is op 26 okt. geweest ( dag 15 cyclus ) Zelf dacht ik 4 weken zwanger te zijn.

Ik heb mijn eerste echo, met kloppend hartje op 03-12 gehad. Volgens haar was ik toen tussen de 5/6 week.

Ik snap niet waar die twee weken zijn gebleven van mijn cyclus, ik ben helemaal in de war...

Tuurlijk wil ik graag haar geloven, maar omdat ze elke keer wat anders zegt weet ik op dit moment niet eens meer hoelang ik zwanger ben.

Het lijkt mij dat ze vanaf de conseptiedatum uit gaat, wat dus 11 weken geleden is. (Ik heb een ov. test gedaan) Maar waar zijn dan die 2 vooraf gaande weken, die je "bij krijgt" omdat ze bij je cyclus horen, gebleven??:(:(:(

Zouden jullie me kunnen helpen?

Bedankt..

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik zou even je termijnecho afwachten! Van deze echo gaan ze eigenlijk altijd uit en hier passen ze dan ook je uitgerekende datum op aan.

Ik denk dat je deze termijnecho snel hebt aangezien de gyn uitgaat van 11-weken zwangerschap! Even die afwachten denk ik!

3. ilse21

ilse21 Lid

17 dec 2012
    19
    0
    0
    Ja ik ben ook benieuwd wat ze dan gaat zeggen, ik heb namelijk met 10 week ook een echo gehad ( vanwege bloedingen ). Ik heb namelijk steeds dezelfde en het maakt me in de war dat ze steeds wat anders zegt.

Bedankt voor je antwoord.

4. Roxyroxx

Ik had het ook hoor! Eerste echo was 7 wkn, toen zei gyn dat ik toch korter zwanger was en toen bij termijn echo was ik al bijna 14 weken ;)... Maargoed, toen dus definitieve datum gezet en bij 30-weken echo bleek als ze de uitgerekende datum zouden moeten zeggen deze 2 dagdn eerder te zijn, maar dan passen ze hem niet meer aan.

5. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik heb ook mijn laatste op 12 oktober gehad. Voelde op 28 oktober mijn eisprong en ben morgen 13weken.

6. ilse21

ilse21 Lid

17 dec 2012
    19
    0
    0
    Het zal ook wel veel voorkomen, ik verwacht ook niet dat ze het met zekerheid kunnen zeggen.

Alleen deze gyn is zo zeker van haar zelf, dat als ik tegen haar zeg dat ze de vorige keer wat anders zei, dat ze gewoon glashard zegt dat ze dat niet heeft gezegd. En dat terwijl ik het gewoon op film heb.

Pff, het maakt je gefrustreerd en verward. En domme ik, durf er eigenlijk ook nog niks van te zeggen.

7. ilse21

ilse21 Lid

17 dec 2012
    19
    0
    0
    Ik heb mijn eisprong op 26 oktober gehad, dus dan zal ik er zelf toch niet ver naast zitten... Ik ben benieuwd wat ze maandag weer zegt voor termijn.

Heb je al een echo gehad?

8. Roxyroxx

Het blijven gyn's! Niet teveel over nadenken... Sommige missen wat communicatieve vaardigheden... Die van mij had in zijn systeem ook nog lang een foute datum staan... Gewoon erop wijzen en voor de rest beetje langs je laten gaan...

9. ilse21

ilse21 Lid

17 dec 2012
    19
    0
    0
    hihi dankjewel.... Ik moet me er ook niks van aantrekken en gewoon mijn eigen termijn blijven aanhouden.. Maarja, de eerste.... en dus erg onzeker.. Bedankt ;)

10. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben afgelopen week bij mijn echo ook ineens bijna een week vooruit gezet. Mijn eerste echo was bij de gyn, afgelopen week bij de vk. Als ik uit ga van die eerste echo bij de gyn dan was ik vorige week 8w5d en volgens de echo die de vk die dag deed was ik inees 9w4d. Ik denk zelf ook dat dit niet kan, heb getempt en ovutesten gedaan, dus weet wanneer ei was. Maar de vk zei dat eraan kan liggen of je een vroege of late innesteling hebt gehad, misschien is dat bij jou ook zo?

Gewoon dus even de volgende echo afwachten, doe ik ook :)

11. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Vraag haar eens of zij uitgaat van het begin van de laatste menstruatie of van de eisprong bij het berekenen van de termijn. Zegt zij eisprong, dan kun je de 2 weken er gewoon lekker zelf bij optellen (want uitgaan van de laatste menstruatie is standaard) en accepteren dat je gyn er een alternatieve manier van berekenen op nahoudt.

Krijg je geen duidelijk antwoord, vraag haar dan eens hoe lang een zwangerschap volgens haar gemiddeld duurt. Dikke kans dat ze 38 weken zegt! En ook dan rekent ze vanaf de eisprong en kun je de 2 weken er zelf rustig bij optellen!

12. Roxyroxx

Hier ook de eerste... Ik moet zeggen bij mij heeft het ook wat tijd gekost om de gyn te kunnen luchten hoor... Soms zijn ze ZO eigenwijs! Maar let maar op straks komt waarschijnlijk jouw datum beter overeen met de daadwerkelijke datum en dan kun je zien dat je zelf weer gelijk had en dan is het vast vanuit de gyn oh ja klopt ja die datum had ik ook berekend blabla... Laten kletsen en vooral op jouw gevoel af gaan :)! Succes met het even wachten en laat maar weten zo vlug je de termijnecho hebt hoever je bent!

13. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ja al twee. Beide klopte precies met de cyclus. Dag vooruit gezet met het officiele.

14. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had ook op 12 oktober mijn laatste menstruatie.
    Heb al 2 echo's gehad en ik ben morgen precies 13 weken :)
    Was eerst 26 juli uitgerekend en nu ineens 20 juli.
    Ook heel raar haha.
    Ik zou gewoon even afwachten als ik jou was :)

15. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Er is uit onderzoek gebleken dat de groei van een embryo soms een paar daagjes stilstaat. Alsof de boel even moet nadenken en dan verder gaat ofzo :p ze hebben dit onderzocht vanwege ivf, omdat ondanks de exacte datum van terugplaatsing de a terme datum leek af te wijken.
    Ik heb dit bij twee van mijn kids gehad. Ook ik wist de ovulatiedatum door tempen, ook ik testte gewoon 14 dagen daarna positief. Toch ben ik bij de eerste 9 dagen terug gezet en bij de derde nu 7 dagen. En met kindje drie hadden we maar 1 keer sex gehad dus ik weet zelfs wanneer de bevruchting moet zijn geweest haha!
    Dus zolang alles er verder goed uitziet op de echo en het hartje mooi klopt, proberen je niet al te veel zorgen te maken. Ik weet het: veel makkelijker gezegd dan gedaan...

16. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    hoi, mijn laatste menstruatie was op 13 oktober en ben vandaag 13 weken.

ik testte 6 november positief.

groetjes

Deel Deze Pagina