Verbouwen: kids of ouders op zolder slapen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Orangeapple, 30 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Wij hebben gekozen om te gaan verbouwen in plaats van verhuizen en beginnen bij de zolder. Wij willen op zolder meer ruimte creëren dmv dakkapellen maar twijfelen nog of wij dan zelf boven gaan slapen of de kids. Hoe is dat bij jullie? Wij denken nu dat we op zolder twee kamers gaan realiseren voor de kids. Of is het handiger dat de kids op de 1e etage slapen, dicht bij de badkamer bijvoorbeeld. Wat is jullie ervaring?

2. Mapje

Mapje Niet meer actief

Wij hebben eind 2019 twee dakkapellen geplaatst en de kinderen zijn daar gaan slapen. Gaat prima. Ze waren toen 2,5 en 5,5.

Wij slapen op de eerste verdieping en de baby straks ook.

3. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.006
    2.373
    113
    Wij hebben de kinderen op zolder laten slapen toen ze oud genoeg waren om veilig alleen de trap af te gaan in de nacht en op het moment dat ze ook alleen terug durfden naar bed als ze s nachts moesten plassen. Ze zijn van 2014 en 2016 en slapen sinds een half jaar/jaar op zolder

4. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Wij hebben ook verbouwd en de kinderen gaan ook naar zolder.
    Wij blijven zelf op de eerste verdieping en de baby straks ook.

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.048
    17.015
    113
    Wij hebben de drie kinderkamers op de 1e verdieping en slapen zelf op zolder.

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Onze kinderen slapen op de eerste verdieping en zelf slapen wij op zolder (badkamer ensuite en een dakterras aangrenzend aan onze slaapkamer).
    Voordeel is ook dat nu de kinderen ouder zijn, zij zelfstandig naar beneden gaan. In het weekend worden wij dus niet wakker gestampt omdat ze langs onze slaapkamer zouden moeten.

Lies1611, Sado en Ysabella vinden dit leuk.
  7. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Dit lijkt me ook heerlijk!! En dan koffieautomaat op de kamer zodat je lekker met een bakkie koffie op het dakterras in de zon wakker kan worden. Zie het al helemaal voor me! Helaas hier geen optie voor een dakterras maar slaapkamer met badkamer ensuite wel :) Helaas ben ik wel een vroege vogel, dus ik denk dat ik niet veel later dan de kids wakker ben. Soms zelfs eerder :|

Cin85 vindt dit leuk.
  8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Als wij een zolder zouden hebben dan had ik er 2 slaapkamers van gemaakt een een extra douche ruimte in het midden.
    Ik zou de kids dan boven laten slapen.

9. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.310
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Wij willen als de kids wat ouder zijn naar de zolder. Nu slapen we allemaal op de eerste verdieping maar de kamer van de jongste is erg klein. Voor nu prima maar als hij ouder is wel fijn als hij wat extra ruimte heeft. Ik wil dan wel eerst een airco op zolder anders vind ik het in de zomer echt niet te doen. We hebben aan een kant een dakkapel.

10. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Hier slaapt mijn zoon al jaren op zolder. Voor mij niet te doen ik moet standaard 2 keer naar het toilet in de nacht. En dat doe ik nu bijna slaapwandelend. Maar als ik dan de trap zou moeten lopen komt het niet goed

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Wij hebben hebben geen zolder dus in zo verre heb je niks aan mij:roflmao:

Ik zou er voor kiezen om de kinderen zolder te laten slapen.

Mijn man had wel een een ander goed punt. Als hij nu boven speelt heb je hem nog af en toen de gaten en als daar nog een verdieping boven zou zitten niet meer:roflmao:
    (6 jaar)

12. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Onze kinderen slapen beide op de 1e verdieping en wij slapen sindskort op zolder. We gaan boven op zolder op ten duur een 2e badkamer maken.

13. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Wij zouden nooit op zolder gaan slapen en de kids op de eerste verdieping.
    Meer om het idee stel er wordt ingebroken, brand etc en dan lig je zelf helemaal op zolder.
    Het voelt voor mij niet veilig.
    Wij zijn recent verhuisd en hebben ons huis flink verbouwd wij konden in 2 kamers gaan slapen maar ik wilde perse de kamer aan het begin bij de trap en niet helemaal achteraan (overloop die erg lang is)
    Misschien een rare gedachte hoor haha maar dit voelt veiliger.

Spectre, Vitamientjuh, Vero0504 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.502
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Eens met deze gedachtegang.

15. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wij hebben twee kinderen op zolder (de kleintjes) en de oudste ligt op de eerste verdieping, net als wij. Dat heeft vooral met de grootte van de zolder te maken, we hebben een grote voorzolder en daar hebben we een speelruimte gemaakt. Dus het was voor ons logisch om de kleintjes daar te leggen.
    WC en zo gaat prima, mini was al goed zindelijk toen we verhuisden. Midi lag in het vorige huis ook op zolder en die had erg veel moeite met nachtzindelijkheid. Hij heeft een tijdje de camping wc (speciale emmer) op zijn kamer gehad omdat hij het anders niet redde. Maar toen we hier naartoe verhuisden, was dat al geen issue meer.

Ik denk dat het ook voor een groot deel ligt aan je verdere inrichting en kinderen. De vorige bewoners van ons huis sliepen wel op zolder, maar zij gebruikten de voorzolder ook anders.

16. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Wij zitten zelf op de zolder samen met onze dochter. Er staat nu een grote kamer leeg op de eerste verdieping. Ik vind het zelf heel fijn op zolder omdat we daar veel tijd doorbrengen in de avond. Zo hebben ze minder last van ons. Met het naar de wc gaan hebben ze de toilet in de buurt. Hier staan ook de droger en wasmachine die hun dus minder horen.

Als ik bang zou zijn voor inbrekers dan zou ik de babyfoon omdraaien zodat we beneden beter horen, die verstrekt geluiden buiten het huis. Nu hebben we onze deur open die wij op de midden verdieping gesloten zouden houden.

Zodra de jongens meer privacy nodig hebben gaan we wisselen (als we hier nog wonen). Maar dat is omdat het dak heel hoog is waardoor ze met hoogslapers een eigen deel zouden kunnen hebben en een leef gedeelte op de zolder vloer.

17. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Wij slapen zelf op zolder. Hierdoor hebben de kinderen beide een ongeveer even grote slaapkamer op de eerste verdieping.
    Man en ik zijn beide het 3e kind in ons eigen gezin en hadden ook beide het allerkleinste kamertje....jeugdtrauma dus :roflmao:....dus wilden we graag de kinderen allebei een ongeveer even grote kamer.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Mijn vader was brandweerman en ik heb altijd geleerd ( naast goede rookmelders) dat je als ouder nooit op zolder moest gaan slapen.
    Omdat zowel jij als je kinderen dan een grotere overlevingskans hebben bij een brand.

Lies1611, Vitamientjuh, Zeebra en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.868
    113
    Ik vind het zelf geen fijn idee of boven de kinderen te slapen. Hier slapen wij dus hoe dan ook op de eerste verdieping.

20. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Wij slapen op zolder kinderen eerste verdieping

Deel Deze Pagina