Hoi meiden! Wij denken soms sluimerend aan een 2e kindje. Door heftige pre eclampsie in de 1e zwangerschap ben ik met 37 weken ingeleid en uiteindelijk bevallen van een dysmatuur kindje. Ze herstelde gelukkig snel en is nu een blakende dreumes. Nu vraag ik me af wie ervaringen heeft met een zwangerschap na pre eclampsie. Hoe is deze verlopen? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Mss niet wat je wilt horen, maar bij mij de eerste zwangerschap bij 37 wkn pre eclampsie en bij de tweede helaas ook weer. Ditmaal bij 38 wkn.
bij de eerste heftige pre eclampsie met opname op de ic zelfs ( bevallen met 33 weken ) bij de tweede zat ik met 39 weken fluitend op de fiets liefs
Hier ook met de eerste alleen pas gelukkig met 39 weken. Bij de 2de nooit ergens last van gehad. Bij de eerste was ik wel een stuk zwaarder denk dat het ook wel ene rol heeft gespeeld
Bij de eerste en tweede beide pre eclampsie ontwikkeld ... De 2e keer gelukkig.vanaf 37 weken... De eerste 35 weken maar wel zo lang mogelijk gerekt met inleiden ...
Bij de eerste HELLP vanaf 27 weken, bevallen met 33 weken. Bij de tweede pre eclampsie bij 38+6 en met 39+1 bevallen. Bij de derde nergens last van. Oefening baart kunst Maar even serieus, ik ben bij alle zwangerschappen in een hoog risico poli in het zkh door gyns begeleidt vawege verhoogde kans op HELLP en pre eclampsie vanuit familiaire achtergrond, dus ik ben niet representatief. Maar over het algemeen komt in een volgende zwangerschap pre eclampsie en HELLP later, als het al komt (vooropgesteld dat het dezelfde vader heeft). Ik zou nooit bij een VK gaan lopen na pre eclampsie maar dat is mijn persoonlijke mening. Stelletje hobbyisten die veel te laat doorsturen, heb ik te vaak gezien in mijn omgezing.
Hier bij de eerste ook ernstige pre eclampsie en niet lang daarna HELLP gehad (vanaf 30 wk) Spoed inleiding dus. Onderdruk van boven de 125 gehad btw. Heb op 't randje gebalanceerd. (moeder heeft ook pre eclampsie gehad bij 1 v.d. zwangerschappen, wel een heel stuk milder en later in de zwangerschap) Bij de tweede geen vuiltje aan de lucht, die bleef buiten alle verwachtingen in zelfs 'plakken' tot 41,5 week Dus ook hier t bewijs dat t bij de 2e of volgende weer héél anders kan zijn! Ik heb van het ziekenhuis altijd begrepen dat als je van dezelfde man zwanger bent, er minder kans op herhaling is en inderdaad áls t onverhoopt toch gebeurt vaak een stuk later en milder.
Zoals ik het nu zie is het dus wel vaak zo dat het een 2e keer ook de kop op steekt. Gyn zei wel dat ik bij een tweede meteen bij hun wordt begeleid... Vind het wel weer een eng idee...