Wie telt mee af naar de geplande keizersnede?

Discussion in 'Zwangerschap' started by MICH18, Aug 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

Apr 12, 2010
    2,667
    658
    113
    Female
    Zijn er mensen die gezellig mee willen kletsen tot de keizersnede geplant staat?
    Over de voorbereidingen etc. Of jullie misschien bang zijn of juist heel rustig?

Ik hoor het graag:D

2. Fritsie

Fritsie Actief lid

Dec 11, 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Ik wil wel mee kletsen!
    Alleen mijn keizersnede staat al gepland voor aanstaande vrijdag!
    Dus al volop in de voorbereidingen. Tas ingepakt, dierenopvang geregeld en vandaag alvast eten koken om in te vriezen voor de dagen na de opname zodat ik niet meteen achter het fornuis hoeft te staan.

Aftellen is hier dus al begonnen, laatste zaterdag met z'n tweetjes, laatste zondag met z'n tweetjes....

3. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    1,490
    225
    63
    Jaa ikke! Nog 2,5 wk... pfff het komt steeds dichterbij!! Ben vrij rustig maar de zenuwen zitten er toch ook aan te komen :p
    Gister de box vast opgezet en aangezien mn dochter toch niet meer in de wandelwagen wil, gaat deze week ook de bak erop, en nog ff ramen wassen en dan ben ik er klaar voor :) ik heb er eigenlijk wel zin in, en hoop ook dat ik egt die dag beval anders wordt het weer zo anders dan je eigen vootstelling .
    En jij ook alles klaar al?

4. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

Apr 12, 2010
    2,667
    658
    113
    Female
    Gezellig samen! hihi..
    Fritsie wat snel zeg!!!! Grappig he, allemaal die laatste dingetjes doen hihi..

Joyciejj, nog 2,5 week? Dat duurt ook niet meer lang!!
    Wat fijn dat je alles klaar hebt!

Ik heb ook al zover alles klaar maar ik heb sinds een paar dagen best wel veel pijn:( heel vervelend dus! Kan ook niet wachten! (ik ook nog een paar weken) maar ivm vermoedelijke meelezers schrijf ik de datum niet hihihi..

Hebben jullie ook veel pijn of niet?

5. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    1,490
    225
    63
    Waaraan pijn??
    Ik heb wel veel last van mn buik, harde buiken enz omdraaien in bed ellende haha
    En steeds vochtverlies en dan denk je steeds ohnee vruchtwater haha.. kleine is ook nog helemaal niks ingedaald!
    Maar ik heb het helemaal gehad met zwanger zijn :p
    En jij hoeft tog ook niet meer zolang...

6. jada73

jada73 Actief lid

Apr 6, 2010
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik klets ook graag mee, krijg as vrijdag mijn geplande keizersnee. Wordt er toch wel steeds onrustiger van, zie er erg tegen op! Vind het zo spannend.... Mijn vorige keizersnee was spoed en volledige narcose, dus dit zou wel een stuk relaxter moeten gaan. Nog een paar dagen, dan is ons meisje er!

7. kili

kili Niet meer actief

Ik wil ook graag mee kletsen. Volgende week de keizersnede al. Ben wel nieuwsgierig nd dame en hoe de keizersnede gaat. Zie wel tegen de ruggeprik op.
    Maar goed, liever de keizersnede dan mijn eerste bevalling nog een keer.

8. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Ik mag volgende week vrijdag, met 39.1. Baal er flink van dat het dan pas is, aanvankelijk hadden ze gezegd 38 weken.
    Ik zie er best tegenop. Het alternatief is een stuitbevalling, dat overweeg ik als de baby zich voor komend weekend aandient. Lijkt me net zo onprettig.

9. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik zou ook wel mee willen kletsen, alhoewel ik nog maar 22 weken ben...
    Mijn eerste bevalling is namelijk zoo giga dramatisch, pijnlijk en traumatisch geweest dat ik niet weet of ik dit nog een x op de 'normale' manier durf...
    Vriend zei al tegen me ga dan voor een keizersnede maar weet niet of ze dat zomaar doen met mijn verhaal en angst?? Ik ben wel al medisch.
    Ik ben ook namelijk rugpatient en als de DOOOOD voor naalden :(
    Ik zit echt in een dilemma :(

10. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

Jan 20, 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Ik ook nog 7 weken tot de geplande keizersnede.

Hopelijk komt ze niet eerder. Heb bij Jari met 35.2 weken een loslatende placenta gehad en nu meer kans dat het weer gebeurd dus best spannend allemaal. Ook al met 26.6 weken opgenomen geweest ivm vroegtijdige weeen.

Wat te doen allemaal voor de dag?

11. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Mijn zoontje heet ook Jari :)

Weet iemand wat het maximum is aan kraamzorguren? Ik heb een dochter van net vier, en een zoontje van ruim anderhalf. Ik zou werkelijk niet weten hoe ik na de keizersnede voor drie kinderen moet zorgen? Mijn man neemt uiteraard vrij, maar langer dan twee weken zal niet lukken. Opa kan dochter naar school brengen, maar zoontje zal ik gewoon zelf moeten verzorgen en ik moet hem toch echt af en toe optillen.

12. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

Jan 20, 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Ook na Jari litmanen;)?

Ik weet volgende week wat ik qua kraamzorguren krijg heb dan me intake gesprek! Laat het dan weten tenzij iemand het hier al weet?

13. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    @ MaaikeFerryJari, onze Jari is niet speciaal vernoemd naar Jari Litmanen, wel vind ik dat een sympathieke man. We vonden de naam gewoon zo mooi!

14. Fritsie

Fritsie Actief lid

Dec 11, 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Na het aanmelden bij dit topic, mag ik mij volgens mij weer afmelden.
    Mijn keizersnede stond gepland voor aanstaande vrijdag echter braken mijn vliezen gisteren en werd de keizersnede vervroegd naar gisteravond!
    Ik kijk nu dus naar onze dochter in het wiegje!

15. kili

kili Niet meer actief

Fritsie, gefeliciteerd, dat is snel gegaan.
    Hoe is de keizersnede gegaan/je bevallen ?
    Had je een ruggeprik ?

Geniet lekker van je kleine !

16. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    1,490
    225
    63
    Gefeliciteerd! Wat heerlijk zeg en niet zon zenuwen als dat je had moeten wachten :p
    Alles goed gegaan met de keizersnede?

17. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Gefeliciteerd Fritsie! Viel het mee?

18. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

Apr 12, 2010
    2,667
    658
    113
    Female
    Gefeliciteerd hihi!

19. Fritsie

Fritsie Actief lid

Dec 11, 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Ja, het viel wel mee.
    De handelingen voor de keizersnede zijn niet vervelend en de ruggeprik was zo ingewerkt.
    De keizersnede zelf viel ook mee! Sfeer was relaxed, je voelt wel wat maar niet zoveel. Ik kreeg dr meteen op mijn borst en mocht na het hechten mocht ik meteen kraamsuite.
    De eerste nacht was waardeloos, maar dat kwam ook meer omdat ik laat van de ok kwam en na de voeding we gingen slapen.
    Nu voel ik mij elke dag wat beter, borstvoeding komt wel wat traag op gang, maar word aan gewerkt. Als het zo goed blijft gaan, mag ik misschien morgen alweer naar huis!

20. Piena

Piena Actief lid

Nov 7, 2012
    208
    0
    0
    Mijn dochtertje en tweede kindje in aantocht
    Beverwijk
    Gefeliciteerd geniet ervan

Share This Page