ik ben een beetje onzeker..! Omdat ik nu 26 weken en 4 dagen zwanger ben, maar vandaag het kindje niet zo duidelijk voel.. Kindje voel ik elke dag heel duidelijk.. En het is niet zo dat ik vandaag druk ben geweest, want heb bijna niks gedaan.. Maak me wel een beetje zorgen.. Wat moet ik doen?? Owja op mijn controle kaart staat ik het kindje na 25 weken elke dag zou moeten voelen als dat niet het geval is kan ik bellen..
Niet zo duidelijk is niet hetzelfde als niet voelen. Let er vanavond eens op. Drink een groot glas cola en ga even rustig zitten. Goeie kans dat je kindje zich laat 'horen'. Het verschilt trouwens per praktijk: bij ons is het pas vanaf 28 weken dat je je kindje elke dag moet voelen. Een beetje voelen zegt meestal iets over de manier waarop je kindje ligt! En als je vandaag juist heel weinig hebt gedaan dan heb je er waarschijnlijk een beetje teveel op gelet!... Als je je echt heel onrustig voelt, bel dan altijd de vk!
hier ook dat je het vanaf 28weken pas elke dag moet voelen meestal beginnen ze savonds lekker actief te worden net wanneer jij wil slapen als het je nou nog niet lekker zit zou ik gewoon vragen of je langs kan komen voor een extra echo gewoon voor jou gevoel
Nou hier is normaal de kleine overdag ook wel actiever dan bijvoorbeeld vandaag, vandaar dat ik ook een topic had geopend.. Ben nu maar ter ontspanning al op bed gaan liggen, dan maar gewoon de laptop mee, en hopen dat die kleine wakker wordt hihi. Heel af en toe voel ik wel wat bewegen langs mijn buikrand heen bijvoorbeeld, maar is gewoon minder als afgelopen dagen vandaar dat ik een beetje onzeker ben! maar misschien ook wel voor niks..
Lieve meid.. Ik heb ook de dagen gehad dat ik haar een dag niet had gevoeld... Ook al heb ik niks gedaan maar je kleine uk is al moe als die hele dag aan het trappelen is geweest.. maar als jij 26 weken bent, dan kan je al in de buik gaan schudden/prikken. Dan merk je gauw genoeg dat ze teken van leven gaat geven!! En nu... ik moet zeggen dat ik nu bij 31 weken al moe van haar word dan zij van mij... Ze is echt een diva in me buik
Ik heb ook wel dagen dat ik denk hmmm wat is het rustig. Maar ik neem mezelf dan altijd voor om als het de hele avond en nacht rustig blijft, de volgende dag de vk te bellen. En dat is nog nooit nodig geweest - de kleine werd dan altijd laat in de avond of nacht nog actief. Sommige dagen zijn ze gewoon wat rustiger dan andere, tenminste, dat is bij mij!
Ons spruitje is ook een wemelkontje. En in begin als ik die weinig voelde maakte ik mij ook zorgen. Maar dan had ik altijd zoiets van "ik ben ook niet iedere dag even actief, ik heb ook rust nodig" Dus ongerust maken denk ik niet dat dat nodig is. Zelf ben ik nu 38+3 en voel ook minder de baby maar zoals ze zeggen ieder plopje is al voldoende. En dat die nu minder voel begrijp ik ook wel de ruimte word namelijk erg eng
Ik heb me ook wel eens zorgen gemaakt over of ik ons kindje wel genoeg voelde. Heb dit eens overlegd met de verloskundige. Zei vertelde me dat het kindje op dat moment een groeispurt kon hebben, En dan beweegd het gewoon veel minder. Kijk naar jezelf toen je nog jong was. Groeipijn kon verschrikkelijk veel pijn doen, en eigenlijk wilde je die zere plek ontlasten door het zo weinig mogelijk te bewegen. Nou wil ik niet zeggen dat die kleintjes er pijn bij hebben, maar na dit gesprek met mijn vk was ik er ook veel geruster over. Daarna heb ik wel vaker een rustige dag gehad in het buikje. Kon me dan weer zorgen gaan maken, maar als ik dan dacht aan wat de vk gezegd had, liet kleine uk zichzelf even voelen d.m.v. een schop. Het leek net of hij wilde zeggen: ja maar mam kijk ik ben er wel, ben alleen even druk met groeien. Komt goed meid, vertrouw op je lichaam en die kleine uk die daar inzit.
Bedankt voor jullie reacties, Dan wacht ik inderdaad nog maar even af. Dan zou mn kleine wel een rustdagje hebben! Mocht het rustige gevoel nog langer aanhouden dan kan ik altijd nog bellen met de verloskundige.
Niet paar dagen.. Als het morgen (Woensdag) nog niet veranderd is, dan bellen!! Je mag altijd bellen als er ongerustheid is!
Kleintje is gelukkig vandaag alweer wat actiever dan gister, heb de kleine vanmorgen al gelijk gevoeld toen ik wakker werd.. En heb net even huishouden gedaan, heb daar nu even pauze van hihi, en voel de kleine nu ook wel bewegen. Dus wel goed teken lijkt me!