Er teveel mee bezig zijn...

Discussion in 'Zwangerschap' started by annika1984, Jun 10, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annika1984

annika1984 Actief lid

Apr 9, 2007
    116
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    Dag alle zwangere vrouwen :D

Misschien is dit niet helemaal het juiste onderwerp voor dit onderdeel maar omdat hier de vrouwen zitten met de ervaring wil ik het toch even vragen:

Ik hoor vaak dat je er niet te veel mee bezig moet zijn om zwanger te raken omdat dat vaak negatief werkt. Maar ik vind dat erg moeilijk. Ik kan niet zomaar een knop om zetten om er dan niet meer mee bezig te zijn.
    Daarom mijn vraag: zijn er vrouwen hier die zwanger zijn geraakt ook al was je er veel mee bezig en probeerde je op de juiste momenten te klussen?
    Ben heel nieuwschierig!

In ieder geval allemaal gefeliciteerd!
    Liefs Annika

2. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hoi ja ze zeggen niet te veel mee bezig zijn maar onbewust is iedereen er mee bezig toch! je wilt iets graag dus dan ga je er ook voor en dat blijft in je hoofdaltijd meespelen !alle mensen hier op forum zijn er mee bezig anders zit je hier niet toch!en ja wij hebben wel bewust om de dag geklust en waren er echt mee bezig! het komt of het komt nog niet is toch altijd afwachten hoor!

groetjes joma en succes met zwanger worden

3. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hier nog zo'n ongeduldige zus ;)

Wij hebben na een half jaar ovulatietesten in huis gehaald. En zijn er zeker mee bezig geweest, met het hele zwanger worden. Ik las alles wat los en vast zat en wat met zwanger worden/zijn te maken had - dat was mijn uitlaatklep. Enne... dit forum natuurlijk :)

Als je bewust probeert zwanger te worden en je kindje is heel gewenst, dan kun je niet "effe" een knop omzetten. Wees dus niet te hard voor jezelf. Lekker veel surfen op deze site en vooral de humor bewaren.

Wat mij door de onzekerheid hielp, was bedenken: ik heb gekozen voor mijn lieve man, we zijn gelukkig met z'n tweetjes en het zou geweldig zijn als we met z'n drietjes de wereld doorgaan... maar bovenal ben ik met hem gelukkig samen!

4. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ook hier was ik er echt mee bezig - ook getemperatuurd etc. Had ook te maken met lange en onregelmatig cyclus sinds stoppen met de pil. Heb zelfs zitten grienen bij de HA en die had toen gezegd dat ik moest stoppen met tempen en pas in sept weer daarmee mocht beginnen dan zou ik zo nodig in jan de MMM ingaan. Wist ik veel dat ik op dat moment een bevrucht eitje in mijn eileider (oid) had :)

Is natuurlijk wel plezieriger voor jezelf om er niet mee bezig te zijn ... maar pfffff ... zo zit ik dus niet in elkaar.

Ook al vast een waarschuwing - de zorgen stoppen niet als je zwanger blijkt te zijn. Eerst een periode van angstig naar de WC hollen of je niet een beetje of veel bloedverlies hebt en na de echo verdwijnt dat voor een deel, maar niet helemaal en kunnen de zenuwen beginnen voor de 20weken echo. Daarna de zenuwen voor de bevalling / gezondheid kindje / eerste keer alleen naar school / etc.

(waar beginnen we eigenlijk aan ;))

5. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Nou ook ik was er reuze mee bezig. Wij zouden na deze maand afspraken maken voor IUI (vruchtbaarheidsbehandelingen). En toch gelukt! :)

6. sabrina27

sabrina27 Actief lid

Aug 21, 2006
    279
    0
    0
    wij waren voor me oudste ook erg bezig 3 jaar lang lukte het niet en ook steeds proberen er niet bewust mee bezig tezijn maar ja dat lukte natuurlijk voor geen meter
    tot we aan het klussen waren en na afloop hij ineen keer steken kreeg in zijn borst wij schokken allebei heel erg natuurlijk.
    en op dat moment waren we er even niet mee bezig en ja hoor ik was zwanger weet dus ook precies wanneer het gelukt is.

7. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik was er toch ook wel heel erg mee bezig, maar heb mezelf op een gegeven moment verboden om op sites over zwangerschap te komen. Dit ging mijn leven zo beheersen dat ik overal wat in voelde en dit maakte me heel onzeker en nog ongelukkiger.
    De maand dat ik zwanger ben geworden had ik wel uitgerekent wat ongeveer mijn vruchtbare periode was en hebben we elke dag geklust. Niet omdat het "moest" maar gewoon omdat we daar zin in hadden :oops: . De maanden daarvoor voelde het soms echt als moeten en hadden we er beiden soms niet zo'n zin in, maar weet niet wat we hadden die maand. Wat het ook was het heeft in ieder geval gewerkt.

8. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    1,004
    0
    0
    Ook ik was er erg mee bezig om zwanger te raken.
    Toen het de eerste drie maanden niet lukte, heb ik ovutesten gebruikt omdat ik zeker wilde weten dat ik op de juiste dagen kluste. En huppekee: meteen zwanger. (dat is natuurlijk behoorlijk mazzel).
    Afgelopen keer weer ovutesten gebruikt en de eerste ronde was het weer raak. En dat terwijl ik er toch veel mee bezig was.
    Dus er veel mee bezig zijn heeft niet altijd slecht resultaat!

Groetjes Marie

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik ben er 6 maanden heel erg mee bezig geweest (na een mk) en gebruikte ovulatieteste en tempte me gek. elke maand deed ik weer een zwangerschaptest gewoon omdat ik zo graag weer zwanger wilde zijn. in dec zette ik het langs me heen en ben veel gaan feeste met vriende zo rond de kerstdagen en oud en nieuw. hierbij had ik ook veel gedronken en dacht voor het eerst deze maand is het vast niet raak maar ik heb het zo leuk gehad. voor het eerst teste ik niet voor me nod en ovulatieteste had ik die maand ook niet gebruikt. me vriend riep al 2 wk dat het deze maand raak was maar ik wist zeker van niet want had ook geen klachten. 11 jan nog geen menstruatie en dacht laat me maar is teste en er stond een heel licht rose streepje (romed test) en dacht o dit zijn dus die valse streepjes en gooide hem weg. de 13de nog geen ongie en deed toch nog maar een testje van mc en ja hoor een mooi licht maar duidelijk streepje. het feeste en er niet mee bezig zijn heeft bij mij dus goed geholpen en ik weet ook zeker dat dit tot een zwangerschap heeft gelijd. de stress die zwanger worden met zich meebrengt is alles behalve goed voor je lichaam en vruchtbaarheid

10. Nollie

Nollie Fanatiek lid

Oct 12, 2006
    1,076
    0
    0
    Zuid Holland
    Wij waren er ook heel erg mee bezig (3 jaar!)...mensen die dat zeggen begrijpen gewoon niet dat je zo 123 de knop om kunt zetten....het is iets dat je (jullie) zo graag wilt....

Moet je wel eerlijk zeggen dat ik in de drie maanden dat ik wachtende was om te beginnen met de eerste IVF behandeling, geprobeerd heb om mijn gedachten elders te brengen.....at the gym! Heb me suf gesport namelijk....en de laatste maand hoopte ik eigenlijk alleen maar dat ik snel ongie zou worden, zodat we konden beginnen aan de eerste poging....die ongie is nooit gekomen...

De wonderen zijn de wereld nog niet uit!

11. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Hier ook erg reuze mee bezig want hadden hormonen gebruikt bij de eerste 3 (helaas miskramen)
    Met deze waren we niet bezig en kwam uit zichzelf :)

12. joyce

joyce Bekend lid

bij mij heeft het wel gewerkt niet te veel mee bezig zijn.
    ik wou zelf al heel jong kinderen.
    nu heb ik alderhalf jaar een relatie met m'n vriend en die wou nog geen kinderen pas na 4 jaar ofzo.
    dus toen was ik het daar mee eens en heb ik er niet meer aangedacht.
    en ja twee maanden later was ik zwanger!
    totaal niet verwacht en niet gepland en ik had ook niet zoiets van yes zwanger,
    maar eigenlijk dubbele gevoelens,
    aan de ene kant kon ik wel een gat in de lucht springen en aan de andere kant zag ik het niet zitten.
    maar nu heel blij mee en soms nog zie ik ertegen op maar, dat zullen wel meer hebben.
    is toch een hele verandering in je leven!

groetjes joyce

Share This Page