Is het normaal dat een jonge baby dikke harde ontlasting heeft? het lijken net muizen keuteltjes. Mijn dochter is vorige week opgenomen in het ziekenhuis omdat ze obsipatie had in de darmen met een clisma is dit verholpen. Maar nu moest ik van het ziekenhuis overstappen opvoeding van nutricia naar friso comfort maar het probleem is niet verholpen herkent iemand dit? Nu ik ben overgestapt wil ze overdag niet meer slapen en is ze heel erg huilerig tot s,avonds laat. Nu belde de kinderarts mij vandaag hoe het ging ik heb de situatie uitgelegd en nu moet ik donderdag langs komen. Ik ben bang dat er iets met haar darmpjes aan de hand is. Herkent iemand dit en wie heeft er tips voor mij. Ze is nu 3,5 week oud. Groetjes Aletta
hoi, mijn dochtertje had het ook, die had er ook heel veel last van. ik ben toen overgestapt naar friso comfort en nu heeft ze steeds zachte ontlasting, nog steeds maar eens in de 3 dagen maar ze heeft er geen last meer van. je moet ongeveer 2 weken rekenen voordat de voeding begint te werken. beetje olie door de fles of temeraturen af en toe wil ook wel helpen. succes donderdag.
De truuk met comfort is (zo leerde de arts van het cb ) dat je je flesje met kokend water aanmaakt. Je laat het flesje dan gewoon staan tot het op drinktemp is (duurt zo'n 20 minuten). De vezels krijgen op die manier de kans goed vocht op te nemen en zullen zo optimaal werken. De huisarts adviseerde toen ook om door elk flesje een theelepeltje plantaardige olie te doen (lijnolie omdat hier ook veel omega in zitten). Met deze combo hebben hebben we de ontlasting goed onder controle gekregen. Groetjes Anita
hoi hoi, ik doe bij iedere flesvoeding ongeveer 5 tot 10 ml meer water dag aangegeven, bijvoorbeeld 150 met 5 schepjes doe ik 155 met 5 schepjes, en onze dochter heeft dunne ontlasting.. misschien helpt het (tip van mijn moeder) Groetjes Diana
Ook mijn dochtertje had last van keuteltjes en 3 of 4 dagen niet kunnen poepen. Heel vervelend! xtra water geprobeerd, voeding klaarmaken met Barleduc geprobeerd, homeopatische druppels om de ontlasting zachter te maken geprobeerd..Niks hielp! Uiteindelijk naar de huisarts gegaan. julia krijgt nu al 3 weken elke ochtend 5ml lactulose door de fles en het poep-probleem is helemaal opgelost! 3 prachtige luiers per dag, geen krampjes, geen keutels..heerlijk! Succes!
Ons zoontje kon ook zijn ontlasting slecht kwijt. Ik ben begonnen met Kindicol van VSM en hij poept nu als een tierelier Het is echt een aanrader! Groetjes, vonneg
Bedankt voor jullie tips! Ik ga het allemaal proberen. En vonneg gefeliciteerd met zwangerschap. Groetjes Aletta
Ik gebruik ook Comfort. Eefje poept dan ook hard als ik niet een beetje borstvoeding erbij doe. Ik was bang als ik geen borstvoeding meer heb. Loopt helaas steeds meer af, dat ze nog harder ging poepen. Nu adviseerde ze mij extra water erin te doen. En als ik helemaal geen borstvoeding heb een klein beetje opbouwen met de normale Friso 1. Deze voeding is dunner en kunnen ze als het goed is beter poepen. Je moet waarschijnlijk toch een keer over naar ge gewone voeding. Het blijkt al als je van de gewone Friso al 20 cc bij de Comfort doet dat het al resultaat heb. Vindt het eigelijk wel vreemd dat op de verpakking van Comfort staat dat het tegen verstopping is. Maar het CB had gezegd dat het ene kindje juist hard poept en het andere kindje dun kan poepen door deze voeding. Het ligt eraan hoe je kindje op deze voeding reageert.