He meiden, Als eerste; er is nog geen paniek hoor, meer nieuwschierigheid... Maar... Mijn dochter heeft nu twee dagen 39c koorts, hele schore stem en ze hoest, nou ja, ze maakt een geluid van een schore zeehond. Heel veel sluim rommelend in haar borstkastje. Nu heerst er hier in de omgeving kinkhoest, in hoeverre zou ik hier bang voor moeten zijn of is dit een gewone flinke verkoudheid. Ze is in haar leven pas één keer ziek geweest, vorig jaar met kerst, verder nog nooit. (op een bleh/hangdagje na en de 5e en de 6e ziekte, maar naast avondkoorts had ze hier niets van) Bedankt alvast
Kinkhoest: Ik heb kinkhoest | Thuisarts.nl Dit is was ik kon vinden voor je op internet. Ik zou als jou was gewoon even overleggen met de huisartsenpost. Je kunt al bijvoorbaat kinderparacetamol zetpillen gaan geven, daar zit ook namelijk een onstekingsremmer in en is koortsverlagend. Sterkte, hopelijk word ze snel weer beter
Bedankt, paracetamol krijgt ze al... Ach het is zo zielig, ze is zo beroerd. Het kan natuurlijk ook griep zijn. Ik heb haar nog nooit zo ziek meegemaakt. De huisartsen hier maken zich niet zo'n zorgen, eerst minimaal drie dagen koorts...
Oh, getsie, dit lijkt er echt op!! Toch morgen maar weer bellen. Ze is inderdaad ook grauw en hoewel het een enorme drinkert is, drinkt ze voor haar doen maar weinig... Ik heb er twee keer pap gegeven, omdat ik dacht dat ze van melk nog slij eriger wordt. Het rare is, normaal drinkt ze geen water en nu wil ze alleen maar water. Bedankt voor het meedenken.
Mijn jongste heeft van de week in het zh gelegen met rs virus. en nu geef ik ook na iedere fles een paar slokken water om t slijmerige weg te spoelen. hij had iedere keer savonds 39 graden koorts en echt heel erg benauwd maar drinken deed hij nog wel goed. ze zeiden in het zh dat het flink heerst. dus zou zeker even bellen als je t niet vertrouwt
Zeven tot tien dagen na besmetting treden de eerste klachten op zoals koorts, hardnekkige verkoudheid en een droge hoest. Deze eerste fase duurt ongeveer twee weken. Na deze twee weken worden de hoestbuien erger, vooral 's nachts; de hoestbuien gaan gepaard met halen (gierend inademen) en het opgeven van slijm. Tijdens de hoestbui kan een patiënt blauw aanlopen en na de hoestbui wordt vaak gebraakt. De hoestbuien zijn erg vermoeiend. Deze periode duurt enkele weken; hierna gaat het hoesten langzaam over in een zogenaamde losse hoest (dus zonder slijm) die nog enige weken kan duren.. Ziekteverschijnselen kinkhoest - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu ------------------------------------ Als ze niet die eerste fase met juist eeen droge hoest heeft gehad, dan lijkt het me geen kinkhoest.. Ik denk ook aan het rs virus, met de R in de maand, zoals ze dat zeggen. En als je je zorgen maakt, dan dring je er toch op aan dat er een huisarts naar kijkt.. Moeders voelen het wel aan, dat geloof ik echt..
zoals jij dat beschrijft heeft mijn zoon een maand geleden ook gehad alleen dat was GEEN kinkhoest. het virus wat er nu heerst zorgt voor bovenstaande klachten en duurt op dit moment ongeveer 7 weken.
Ik noem het altijd gewoon een verkoudheid, maar mijn man heeft het dit jaar ook dik te pakken, begon al 2 weken geleden, was hij helemaal schor (kon niks meer zeggen) alles zat vast, daarna een paar dagen echt heel veel hoesten. En hij heeft nu nog wat keelpjn, maar ik hoor het niet meer.. Dus er heerst inderdaad wel wat, maar dat is toch elke winter.. Alleen die kleintjes zijn altijd zo sneu.. Wij gebruiken trouwens bj vaste hoest flumicil, dat werkt wel goed, maar mag niet onder de 2 jaar.. 7 weken is ook wel erg lang hoor, ook beterschap voor jouw zoonje, wat zegt de dokter dan?
hij is alweer beter hoor, de ha zei het gene wat ik gepost had. dat het gemiddeld 7 weken duurt en dat er vrij weinig aan te doen is. alleen bij echt benauwd worden weer bellen voor de rest uitzieken.
Gelukkig heb ik dat hier in de buurt nog niet gehoord, lijkt me wel vermoeiend zo lang.. Hij heeft het in ieder geval weer gehad
Ze ligt nu in bed, maar het is pet! Huilen huilen huilen, ze pakt ook elke keer naar haar keeltje... Morgen langs de ha. Ze drinkt op zich wel ok, maar alleen water. Eten gaat er niet in. Na drie nachten en drie van deze dagen word ik wel een beetje moedeloos... Koorts was wel lager vandaag, ze was ook iets actiever, maar nog steeds heel de dag op, naast, in me. Dank je dat je er naar vraagt
Heeft zoon hier ook gehad duurde 4 tot 6 weken paracertramol hoestdruppels van Vsm gfergeven en inderdaad water wat ik ook gaf was fruit hapjes of zo'n zakje fruit al was het maar 2 hapjes is ook weer vocht.. Sterkte met je kleine.. Het was hier trouwens geen kinkhoest