Toename harde buik, steken, vagina

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mam1983, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1983

mam1983 Actief lid

22 jun 2009
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben ruim 30 weken zwanger van nummer 3. Toch vergeet je snel hoe de vorige zwangerschappen zijn verlopen qua kwaaltjes. Ik heb sinds enkele dagen meer harde buiken met name in de avond en nacht. Sterke aandrang tot plassen en soms echt hele gemene steken/scheuten vanuit mijn onderbuik me vagina door zeg maar:D. Daarnaast met vlagen een drukkend gevoel vanonder. Ik merk dan echt dat ik denk oei wat een naar gevoel. Uiteindelijk zakt het weer af en is het weer weg. Heb mijn urine vandaag laten testen op blaasontsteking maar mijn urine is prachtig schoon. Is dit herkenbaar? En is het normaal dat de harde buiken die overigens niet pijnlijk zijn maar wat ongemakkelijk gevoel geeft toenemen rond de 30 weken?
    Werk op mijn eigen tempo nog 10 uur per week vanwege bekkenklachten dus veel drukte heb ik niet. Herkenbaar?

2. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Meer harde buiken en drukkend gevoel: kindje aan het indalen?

De gemene steken/scheuten in de onderbuik/vagina herken ik ook. Meestal is het bij mij KatBeeb die tegen mijn blaas of iets anders gevoeligs aan het aantrappen is.

Maar vraag bij de volgende controle eens aan de verloskundige, het zou me niets verbazen als het bij het indalen hoort.

3. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Herkenbaar..en ook al een tijdje..maar hier is de kleine meid nog niet ingedaald..zou graag willen dat ze dat wel deed, dan had ik iets meer plek..het is volgens mij idd gewoon het trappelen tegen een gevoelige plek.

Maaja, dikke kans dat ze helemaal niet gaat indalen deze keer, of pas heel laat.. Dat gaat vaker zo met tweede en volgende kindjes..

4. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Ik heb er ook last van. Vooral snachts als ik wakker word om te gaan plassen krijg ik harde buiken. Volgens mijn vk krijg ik juist een harde buik door die volle blaas. Het volle gevoel en het kindje dat op de blaas drukt zorgt ervoor dat de baarmoeder samentrekt. Zolang het geen pijn doet of regelmatig wordt, is het niet erg... Zei de vk tenminste

5. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Ja! Herkenbaar. Ik ben nu 34 weken zwanger van de tweede, en bij mij begonnen die klachten ook met 30 weken. Ik heb er nog de verloskundige voor wakker gebeld toen ik echt een rugvoorwee voelde. Zij dacht toen aan blaasontsteking, maar dat was het ook bij mij niet.

Vanaf een tweede zwangerschap raakt je lichaam gewend aan zwanger zijn en weet het wat het moet doen, dus heb je veel eerder last van harde buiken dan bij een eerste keer en is je baarmoeder veel sneller geirriteerd. Dat zei althans mijn vk.

Ik heb nu ook gewoon het rare idee dat het kindje eerder komt dan gepland, maar daar is geen reden voor. Meer omdat mijn buik nu gewoon veel onrustiger is dan bij mijn vorige zwangerschap, en veel eerder ook al. De baby beweegt nog prima, dus ruimte zat.

6. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier een tweede zwangerschap met nauwelijks harde buiken. Overigens had ik die niet ook heel erg bij mijn eerste zwangerschap. Misschien dat mijn baarmoeder gewoon weet dat oefenen geen zin heeft, krijg toch een keizersnede hihi

7. Behappy

Behappy Niet meer actief

Ik heb ook al lang harde buiken en bij mij namen ze ook toe met 30 weken .. En die steken herken ik ook wel..
    Kleine is hier nu wel helemaal ingedaald.

Maar als je t niet vertrouwd zou je t altijd aan je vk kunnen vragen ;)

8. mam1983

mam1983 Actief lid

22 jun 2009
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden

Bedankt voor jullie reacties. Maak me niet echt zorgen het is nu rustig en ze beweegt dus het komt vast goed. Rond 20 weken ook vreselijk last van die steken soort messteken lijkt het wel. De vk zei toen de kleine schiet dan je bekken in en uit. Toen heb ik ook test gedaan, ook geen blaasontsteking. Ik moet volgende week weer naar de vk, als ik me zorgen ga maken uiteraard eerder.

9. Netje84

Netje84 Actief lid

2 apr 2012
    296
    0
    0
    Ik ben nog maar 24 weken en heb het ook! Heb het nog niet aangegeven bij de vk of gyn. Het zijn ook geen regelmatige harde buiken, maar het worden er wel meer. Terwijl ik ook niet echt veel doe op een dag. Ook heb ik sinds gisteren zo'n enorm beurs gevoel in alle botten van ondern, vooral mijn stuitje! Voel me echt een omaatje!

Deel Deze Pagina