Hart onder de riem: Het véél aangekomen topic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Netje84, 20 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Netje84

Netje84 Actief lid

2 apr 2012
    296
    0
    0
    Poeh dames, ik raak een beetje gefrustreerd over het "hoeveel weken zwanger en hoeveel kilo aangekomen-topic"! Het lijkt wel alsof iedereen maar heel weinig aankomt! Nou, ik niet dus, en de moed zakt me een beetje in de schoenen. :( Daarom hier alleen reacties van meiden die wel heel veel zijn aangekomen, gewoon om even te weten dat we echt niet de enigen zijn. Ik zal het spits afbijten:

20 weken zwanger en 10 kilo aangekomen!

2. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Hier nog 1 hoor, 1e zwangerschap totaal 20 kg aangekomen en nu 23kg...
    En als t nou nog komt door ongezond eten/snaaien, niet dus. Ik eet alleen fruit en een boterham meer... :(

3. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Ik word daar inderdaad ook heel onzeker van als ik dat lees...! Iedere zwangerschap is anders natuurlijk en ik maak me absoluut niet druk om m'n gewicht, als 't hummeltje maar goed groeit. Maar het maakt je wel onzeker...

4. mammajudith

23 nov 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

Ik schud je de hand hoor!
    Ik kom elke zwangerschap gemiddeld 30 kg aan. En daar van zijn er 2x 10 blijven zitten.. dus tel uit je verlies :S

Maar nu ook weer indd zwanger van mijn 3e kindje nu 31 weken en ik ben al ruim 20 kg aan gekomen.. Wist ik maar waar het door kwam want ik eet niet anders dan normaal dat is de ellende.

Maar goed we krijgen er wat moois voor terug hopelijk!!

5. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geloof rond de 25 kilo met 40 weken maar precies weet ik t niet, durf niet meer op de weegschaal te gaan staan....

6. 19831

19831 Actief lid

16 mrt 2012
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames

Ik wilde even reageren.Ik heb het voordeel dat ik niet veel ben aangekomen. Maar dit is nooit bewezen enz maar is een beetje mijn eigen mening. Ik ken iemand waarbij de schildklier te traag werkt. Is daardoor veel aangekomen. Nu in de eerste 3 a 4 maanden werkt jou schildklier voor 2 en dus voor jezelf te traag. Waardoor je ook moe kunt zijn. Misschien is de een daar veel gevoeliger voor en slaat dus ook extra gewicht op in die periode omdat je schildklier anders werkt. Het is maar een mening maar maak je niet te druk het gaat er vanzelf weer vanaf en je mag trots zijn op je eigen lijf

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ook van mij even een hart onder de riem: ex van mijn man kwam zo'n 30-35 kilo aan in de zwangerschappen. Allemaal vocht. Was er na de bevalling dus ook zo weer af :)
    Als je weet dat je niet anders eet dan normaal en wel zo aankomt, zou ik me er niet druk om maken. Lopen snaaien en daarvan zo aankomen is een ander verhaal natuurlijk, maar niks anders doen dan normaal en wel aankomen, betekent meestal ook dat je het snel weer kwijt bent hoor! :)
    Hier de mazzel dat ik nu eenmaal niet veel aankom in de zwangerschappen, maar daar doe of laat ik helemaal niets voor, dus echt mazzel en totaal geen eigen verdienste ofzo ;)

8. felina

felina Actief lid

17 jan 2012
    350
    0
    0
    NULL
    ik ben nu bij 35 weken 12 kilo aangekomen en dat is voor mij doen best veel ben bij die andere 3 zwangerschappen niet zoveel aangekomen als deze en nu is mijn eetlust bij deze zwangerschap veel slechter dan bij de vorige.

9. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    ik was al 22 kilo aangekomen voordat ik zwanger werd dus misschien dat het daarom niet zo een vaart loopt hier!

Maar zolang je gezond bent en je goed voelt komt het vast wel weer goed!

10. Caro1

Caro1 Actief lid

26 okt 2008
    123
    0
    0
    Ik heb ook het geluk dat ik tijdens de zwangerschap niet veel aankom, maar na mijn vorige zwangerschap werd dat dubbel en dwars gecompenseerd na de bevalling! Ik at echt niet veel meer of anders maar kwam giga aan en kreeg het er ook niet meer helemaal af. Denk idd dat aankomen tijdens de zwangerschap iets met veranderende stofwisseling te maken heeft. Dus denk gerust als mensen tijdens de zwangerschap niet aankomen: "jouw tijd komt nog wel ;)"

11. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Ik 30 kilo aangekomen tot nu :( heeeel triest hoor en ik eet heel gezond en snoep absoluut niet.
    Stoppen met roken heeft er volgens de gyn ook mee te maken.
    En ik hou ongelooflijk veel vocht vast..

Eerste bevalling ben ik 23 kilo bijgekomen... En daarvan is ndaarna nog 5 kilo van blijven hangen dus dikke meevaller he :)

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou troost je.. Ik was 25 kilo aangekomen..
    Wat gesnaaid haha en vocht

Nu is bijna alles eraf op 3 kilo na..
    Maar die kan ik goed gebruiken dus das niet erg ;)

13. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    1e 30 kilo aangekomen
    2de 25 kilo.
    Nu met 20 weken 5 kilo. Komt nog wel meer bij. ;)

14. Kattenbak

Kattenbak Lid

7 feb 2011
    89
    12
    8
    NULL
    NULL
    ;) en veel vrouwen die zo weinig aankomen tijdens de zwangerschap hadden al overgewicht. Maar dat staat er nooit bij, want o wee.

Flauw om te zeggen: jouw tijd komt nog wel. Alsof je het andere gunt om met extra kilo's te komen zitten.

15. Caro1

Caro1 Actief lid

26 okt 2008
    123
    0
    0
    #15 Caro1, 20 sep 2012
    Laatst bewerkt: 20 sep 2012
    Het was juist als hart onder de riem bedoeld omdat nu misschien lijkt alsof de meesten weinig aankomen terwijl dat niet altijd zo is als je de tijd na zwangerschap meetelt. Dat was bij mij zo iig.

16. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Fijn dit topic :D.

Ik ben 14kg aangekomen. Maarrrrrrrrr, ben zwanger door ICSI en door alle stress en hormonen was ik 6kg aangekomen voor zwangerschap. Ben dus 20kg aangekomen :).
    Dat wordt flink sporten en lijnen strax ;).

17. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Wat 'fijn' om even te lezen dat ik niet de enige ben...
    Ik ben ondertussen 22 kilo aangekomen. Daarbij ook de grens van 100 kg gepasseerd.... Vindt het vrij deprimerend...
    Maar goed, kan het ook wel weer relativeren, en ik was aan het afvallen voor ik zwanger werd, dat ging super goed. Wat ik toen kon, moet ik over een paar weken ook weer kunnen toch? ;)

18. Kattenbak

Kattenbak Lid

7 feb 2011
    89
    12
    8
    NULL
    NULL
    Ah oke.

Ik vind gewoon dat als jij normaal blijft eten, niet het boekje te buiten gaat en ook zoveel mogelijk actief blijft, de kilo's die er dan aankomen normaal zijn.

Het andere topic lijkt inderdaad wel een opscheptopic over hoe weinig iemand kan aankomen. Maar iedereen volgt zijn eigen lijntje, daarom is het zonde dat dergelijke topics onzekerheid geven aan andere dames, die wel goed aankomen.

Richtlijn is gewoon: kilootje of 12 tijdens de zwangerschap. Slankere vrouwen iets meer, gezettere vrouwen kunnen ook toe met minder. En het is een gemiddelde, dus er zitten altijd uitschieters bij.

19. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    bij mn zoontje 20kg aangekomen en na 6 wk weer in mn oude spijkerbroek!!!! nu met 36 weken zit ik alweer bijna op 20 kg, dus ik hoop nu maar dat het er weer zo snel af zal gaan :)....
    iedereen kan wel zeggen, je krijgt er wat moois voor terug, maar ik ben toch graag straks weer mn slanke zelf!!

20. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Ik wordt er ook best onzeker van als ik al die lage gewichten lees in het andere topic. Ik open het topic ook expres niet.

Deel Deze Pagina