Inderdaad waar is over geklaagd? Ik snap het wel als mensen het geen gezicht vinden als de pakken niet passen. Maar echt klagen over omdat iemand te zwaar zou zijn is natuurlijk anders en onnodig kwetsend.
https://www.rtlnieuws.nl/nederland/te-dikke-erewachten-toch-welkom-bij-dodenherdenking Probleem opgelost....
Ja, door de ophef. Een verkoper in een te groot of klein pak wordt ook op zijn/baas op de kleding gewezen. Als passende kleding niet voor handen is, zoek je een andere oplossing. In het geval van de erewacht is dat een andere functie. Maar tegenwoordig is alles discriminatie. Het ging er gewoon om dat bestaande outfits niet passen. Iemand met maatje 32 had er ook niet ingepast, maar omdat er daar zo weinig van zijn, hoor je daar niks over
Kans is groot dat het verhaal compleet uit verband is getrokken, het echte nieuws op was en ze toch iets moesten plaatsen Tegenwoordig is inderdaad alles discriminatie, beetje jammer.... ophef of niet, ik vind dit echt weer van die komkommertijd-berichten (ook al is het niet eens komkommertijd)
https://nos.nl/artikel/2226104-geen-forse-mensen-meer-in-de-erewacht-waalsdorpervlakte.html In dit bericht staat toch duidelijk : Volgens het bestuur van de Vereniging Erepeloton Waalsdorp "oogt het niet mooi" als er dikke mensen in de erewacht staan. "Mensen met een fors postuur leiden af", zegt secretaris Wendy Broer. "Dat is niet de bedoeling want het erepeloton moet respect uitstralen." Daar staat dus niets in vermeld over dat mensen niet meer in de pakken zouden passen. Er staat wel in dat een fors postuur afleid en dat het erepeloton respect moet uitstralen. Waarmee ze eigenlijk zeggen dat je, wanneer je een fors postuur hebt je geen respect uitstraalt. Later zijn de berichten bijgesteld, komen de pakken om de hoek kijken en wordt er ineens gemeld dat de klachten voornamelijk van binnen de vereniging komen. Als je je aanmeld voor het erepeloton en je hebt een maat waarin ze geen pak hebben , tja gewoon pech. Als je in een jaar tijd in eens (om welke reden dan ook ) zoveel bent aangekomen dat je niet meer in een pak past, tja dat had je zelf ook in kunnen calculeren. Maar ik heb het idee dat het hier gaat om een meneer die dit dus al jaren doet, gewoon in een pak past en nu in eens te horen krijgt dat hij niet meer in het erepeloton mag omdat hij een te fors postuur heeft en daardoor afleid en geen respect meer uitstraalt. En in dat geval ben je gewoon aan het discrimineren, mensen aan het uitsluiten op uiterlijke kenmerken en volgens mij is dat juist een onderdeel van datgene wat we herdenken.
Het bericht van rtlnieuws hierboven staat daar dan weer haaks op. Welkom bij journalistiek, waar alles gekleurd wordt. Wat de precieze waarheid is weet niemand en zal waarschijnlijk ook nog verschillen van persoon tot persoon.