De afbraak van de sociale werkplaats

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Manque, 5 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manque

Manque Niet meer actief

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

#2 Saar22, 5 apr 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 apr 2018
    Ik heb hem net gekeken via uitzending gemist.
    Ik ben destijds zelf mijn baan kwijt geraakt binnen de SW als arbeidsconsulent door de participatiewet. Dat was jammer, maar voor de mensen die het echt nodig hebben is het zo ontzettend triest. De meest zwakke mensen in de maatschappij die door de SW mee konden doen in de maatschappij, welliswaar binnen de muren van een organisatie, zo uit die veilige omgeving halen en thuis zetten... nee ik heb er ook echt geen goed woord voor over. En het is ook nog eens een groep die niet voor zichzelf op kan komen/ op komt.
    De hele maatschappij is niet gericht op participeren, maar op presteren en deze mensen kunnen helaas niet aan de norm voldoen. Echt heel triest om ze dan maar thuis te laten. Dus nee ik kan er ook echt heel boos om worden, maar ook echt verdrietig. Het is zo triest dat bepaalde groepen mensen eigenlijk helemaal niet mee mogen draaien in onze maatschappij. Hele slechte keuze van het kabinet destijds.

3. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.672
    1.432
    113
    https://benikhetnietwaard.petities.nl

Een handtekening voor de petitie tegen het nieuwe plan, dat mensen met een beperking onder het minumloon betaald mogen worden zou erg welkom zijn. Het wordt steeds gekker in NL, de zorgkosten als je chronisch ziek bent lopen torenhoog op, er wordt veel niet meer vergoed en dan ook nog deze regeling, erg onvoorstelbaar waar het kabinet mee bezig is.

Ysabella en Manque vinden dit leuk.
  4. Manque

Manque Niet meer actief

Bedankt voor de link! Ik heb getekend.

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    dat plan kende ik nog niet maar wat onwijs sneu weer. ik ga kijken naar die petitie!
    ik vind het wel mooi dat er steeds vaker gewone mensen zijn die bv een horecagelegenheid openen met als werknemers mensen met een beperking. of die goed betaald worden weet ik niet maar dat ze mee mogen doen is wel heel fijn.

DastyQueen en pardoes vinden dit leuk.
  6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.636
    8.368
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de link, ik weet nog wel een goede plek om die te plaatsen.

pardoes vindt dit leuk.
  7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.636
    8.368
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina