Eva is vandaag zes weken. Tot een paar dagen geleden liet ze max. 5 uur tussen de laatste voeding en de nachtvoeding (meestal 22.30 en ergens rond 03.00). Sinds een paar dagen komt ze steeds iets later, maar vannacht was het wel heel lang. Om 22.45 had ze de laatste fles gehad en om 05.15 schrok ik wakker omdat ik haar nog niet had gehoord. Heb haar wakker gemaakt en toch maar een fles aangeboden. Vroeg me namelijk af of ze op deze leeftijd al zolang zonder voeding kan? Nu dus 6,5 uur, maar als ik haar had laten slapen? Ze mag wat mij betreft al doorslapen hoor maar is dit goed voor haar of toch maar wekken na een aantal uren? (voeden trouwens sinds de kraamweek al op verzoek 's nachts)
Als ik jou was zou ik proberen om je daar niet druk om te maken. Hoeveel flessen geef je haar overdag? En van hoeveel cc?
En wat is haar gewicht nu? Mijn mening is dat je haar gewoon zelf moet laten komen. (tot op zekere hoogte) Als ze om 22.30uur de laatste fles krijgt, zou ik als ik jou was je wekker op 06.15uur zetten en haar dan wakker maken zodat ze om 06.30 de eerste fles weer krijgt. Ga dan het schema zo maken dat je aan 5 flessen komt op een dag: 06.30uur 10.30uur 14.30uur 18.30uur 22.30uur Als ze dit pikt, dat jij het schema zo toch een beetje bepaald, dan zou ik dat op die manier doen. Wij hebben dat zo ook gedaan bij onze zoon en dat ging hartstikke goed. Hij vond vervolgens dat ie niet meer als 4 voedingen nodig had op een dag. Ons schema is nu: 09.00uur 12.45uur 17.15uur 20.45/21.00uur Hij slaapt vanaf ongeveer 22.00uur/22.30uur tot 08.45uur. Dan maak ik hem weer wakker, zodat hij goed wakker is om zijn fles om 09.00uur leeg te drinken. Hij krijgt 4 flessen van 200cc. Ik heb ook van iedereen om me heen goed bedoelde adviezen gekregen, ook van het consultatiebureau, maar uiteindelijk voel je echt zelf wel wat het beste is. Vertrouw je dochter!!! En als ze zich in de afgelopen weken zelf is komen melden als ze honger had, dan zal ze dat nu ook echt wel doen hoor!! Ik vind het zelf heel fijn om hier van alles te lezen, je krijgt dan toch de bevestiging dat je het echt wel goed doet!!
Ze woog met een maand 4500 gram. Zal nu zo'n 4800-4900 gram zijn denk ik. Zal het vannacht eens proberen, zet dan de wekker wel en als ze eerder komt, is dat ook prima. Is tenslotte nu ook nog maar één nacht gebeurt dat ze flinker doorsliep. Zou dat niets uitmaken voor haar bloedsuikerspiegel? Aangezien er overdag ook max. vier uur tussen moet zitten?
Hier zeggen ze de regel 1 uur per halve kilo. Persoonlijk denk ik dat je het gewoon aan je dochter moet overlaten, als ze honger heeft komt ze vanzelf wel
Voor snachts geld per pond 1 uur. Dus uitgaande van zeg 5 kg mag ze maximaal 10 uur slapen, dit heeft idd te maken met de suikerspiegel. echter tot 4 maanden wordt de avondfles (die rond 23 uur) wel geadviseerd. Dus voor nu; lekker op verzoek voor snachts en geniet van de langere nachten. Het kan zo weer omslaan
Ah, dat stelt me gerust, bedankt allen! Ik ga er inderdaad maar lekker van genieten, hopen dan dat ze het een tijdje volhoudt, vond 6,5 uur al een luxe.
Wij vonden inderdaad 6,5uur ook al een luxe (dat was al met 3 weken), maar nu zijn we gewoon verwend doordat onze meneer heerlijk 12 uurtjes tussen zijn laatste en eerste fles laat. En ik vind 9.00uur de eerste ook een mooi tijd, dan heb je nog wat aan je dag. Trouwens, er was mij niks bekend over 1 uur slapen per pond. Hebben ze dat op het cb gezegd Averlhach en Nala010? Onze hond heet trouwens Nala, grappig dat ik hier nu iemand zie die zo haar profielnaam heeft genoemd
Goed! Ze had om 22.30 de laatste fles gehad en om 5.45 kwam ze zich melden. Wel zeven uur en een kwartier! Helaas besloot ze vervolgens dat ze haar slaap wel had gehad...
Super Josie!!! Nu een kwestie van het schema zo proberen te krijgen dat ze 5 flessen tussen 06.00uur en 22.30uur krijgt. Waarschijnlijk zul je snel merken dat je in de eerste en laatste fles iets meer moet doen, anders komt ze weer voor de 6de fles. Ben benieuwd hoe de komende dagen aan. Houd je ons op de hoogte??
Ben vandaag het volgende van plan (als ze dat trekt, maar dat denk ik wel, normaal gesproken ook vier uur tussen de voedingen overdag): ze heeft om 10.00 uur gehad, dacht dan 14.10, 18.20 en 22.30 uur. Vroeg me af hoe jullie dat doen als je een afspraak hebt? Morgen moeten we om 17.30 uur bij de osteopaat zijn, wat is dan handig met voeding? (even ervan uitgaande dat ze morgen ook dit schema heeft). Is zo'n twintig minuten rijden, osteopaat loopt soms wat uit, vorige keer waren we om 19.00 uur weer thuis...
Als ik echt met Sem zijn voeding in de knoop kom, geef ik hem meestal net voordat we weggaan wat te drinken, anders zit ik met een krijsend jongetje
Hmmm, vanmorgen was het 5.00 uur, good morning... 's Avonds iets minder Nutriton door de fles denk ik, ze heeft gisteravond niet alles opgedronken, is dan al zo moe, té moe (denk ik) om veel moeite doen op de laatste 20 cc.
Nog even een update: gisterochtend was het weer rond 5.00 uur. Gisteravond heb ik haar daarom wat meer aangeboden, 165 cc, die fles is zo'n beetje op gegaan en vanmorgen kwam ze om 06.30 uur!