Hoi, Ons zoontje is bijna 3 maanden, laatste weging 5750 gram en 58,5 cm. Sinds een week is het een soort "drama" met zijn flessen. Hij krijgt al een tijd 180cc aangeboden en dit 5x per dag. Hij liet weleens 30/40cc staan maar dat is niks raars. Nu stopt hij meestal op de helft van de fles en dan begint het "gemeut" Speen uit zijn mond duwen, als je de speen erin doet kokhalzen. Nouja dan stop je al snel, een kind hoeft uiteraard niet te kokken! Even later proberen we het weer, en dan gaat het in poses van 10cc per keer totdat hij rond de 40/50cc zit. Vanmorgen was het helemaal niks, hij had geslapen van 22.00 tot 07.00, ik bied hem de fles aan en hij stopt bij 100cc. En hij wilde echt niet meer! Uiteindelijk een kwartier later van pure ellende de fles er weer ingeklopt terwijl hij onder zijn boxmobiel lag met een grotere speen, en gelukkig heeft hij de fles tot 40cc opgedronken. Nou zo een nacht heb je toch wel trek lijkt mij? Op deze manier zijn we soms wel een uur bezig met 1 flesje. Herkend iemand dit?? Hij heeft geen spruw, oogt vrolijk, poept en plast nog steeds. Bekend met reflux, maar onder controle met medicijnen. Sprongetje? Je merkt dat de hoeveelheid flesvoeding die hij binnenkrijgt afneemt per dag, beginnende op 800cc wat hij meestal wel binnen kreeg en nu zijn we blij als we er 600 op een dag in krijgen. Ik vond de fles altijd een heerlijk moment, maar ik ga er nu wel tegenop zien...
Herkenbaar! Wij hadden vorige week hetzelfde geneuzel. Bleek dat haar neus vol met snot zat. Ik heb zo'n snotzuiger van Otrivin gekocht en neusspray. Ik zuig het snot nu uit haar neus voor elke voeding. Ze drinkt weer perfect!
sem is inderdaad al weken verkouden, tenminste met ups en downs, de ene keer erger als de andere keer. Ik doe zijn neus sprayen, gebruiken de snotzuiger, maar helaas! Om 22.00 krijgt hij altijd zijn laatste fles, hij hangt dan tussen een klein beetje wakker en slapen in, die gaat altijd wel goed. Het lijkt soms wel of hij teveel afgeleid is, hij is flink aan het ontdekken.
Kan zijn dat je een groter gaatje moet gebruiken. Maar mij lijkt het eerder of hij weer last heeft van zijn reflux. Gebruik je speciale AR melk?
Groter gaatje klokt hij zijn hele fles in 7 minuten naar binnen.. Reflux lijkt wel goed te gaan, medicijnen laatst wel verhoogd, laten we het zo zeggen dat het oogt alsof hij er geen last van heeft. Hij krijgt comfort voeding, omdat we ook met zijn ontlasting zitten. Hij is erg verstopt geweest en met de comfort gaat dit wel goed. De laatste fles gaat er super in, hij is dan half wakker/half slapen en drinkt deze gretig leeg en gaat daarna heerlijk verder slapen. Misschien toen de verkoudheid? Hmm