Nieuw paspoort of IDkaart

Discussie in 'De lounge' gestart door Loeki2, 28 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Paspoort of ID kaart

1. Paspoort

2. ID kaart

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik moet een nieuw paspoort hebben, of een IDkaart. Nu is een paspoort wel prijzig, maar je kunt er wel je kinderen in bijschrijven, terwijl dit niet mogelijk is bij een IDkaart. Ik heb voor mijn vakantie waarschijnlijk geen paspoort nodig, maar wat is nou verstandiger? Een IDkaart kopen en als de kleine er is voor hem/haar ook een IDkaart kopen, of een paspoort en de kleine daar in bij laten schrijven?

Wat hebben jullie gedaan?

2. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    de mijne is toevallig ook al bijna verlopen, ik schap voor precies dezelfde reden dus toch maar een paspoort aan. wel makkelijker volgens mij om de beeb straks bij te laten schrijven ipv een eigen id.

3. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik persoonlijk vind een ID-kaart handiger,aangezien die makkelijk in m'n portemonnee past!

4. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Het paspoort van mijn vriend is ook verlopen, maar hij schaft voorlopig geen van beiden aan. Geen ID en geen paspoort. We gaan toch dit jaar niet naar het buitenland. En hoe eerder je hem aan zou schaffen, hoe eerder hij weer verloopt. Als je hem toch niet gebuikt, is dat zonde. Hij heeft zijn rijbewijs altijd bij zich, dus daarmee kan hij zich legitimeren.

5. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    paspoort omdat ik mn kids erbij op wil hebben

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ga over 3 weken naar Polen, dus ik moet toch iets hebben.

7. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Paspoort. Vind het handiger om die kleine daarin bij te schrijven. Bovendien is het goedkoper dan 2 identiteitskaarten.

8. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    paspoort is niet veel duurder dan een id kaart ik heb voor de mijne iets van 38 euro betaalt exact weet ik het niet meer

9. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    hier in de gemeente is een paspoort maar 7 euro duurder dan een id-kaart.
    id-kaart is 32 euro en een paspoort 39 euro.
    ik had dus voor een paspoort gekozen.

10. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik reis veel, dus kies sowieso voor een paspoort.

11. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ik heb ook een paspoort ook idd zodat ik straks me kleine erin kan bijschrijven. En ik geloof dat de prijzen van paspoorten maar rond e 40 euro liggen hoor. Ik ga binnenkort trouwens ook een id-kaart aanschaffen want die is makkelijker mee te nemen.

12. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    ik heb een paspoort en mijn kind ook. Als hij bij oma en opa gaat logeren heeft hij er een nodig omdat die vaak naar belgie gaan. Ook mag hij als hij iets groter is een weekje mee op vakantie.

13. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    ID-kaart. Vind het een makkelijker formaat om in m'n portomonnee te doen.

En ik vind het ook handig als het kindje een eigen ID-kaart heeft. Anders kan het maar met één van de ouders mee. Kan heel lastig zijn in vervelende situaties. Hebben wij vroeger gehad. Moeder in het buitenland in het ziekenhuis en vervoerd naar NL. En wij stonden bij mijn moeder in het paspoort en moesten met mijn vader mee terug. Heeft heel wat voeten in de aarde gehad.

Pim

14. Susan

Susan Lid

18 aug 2005
    94
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Ridderkerk
    Wij hebben gekozen voor een id kaart. Wij gaan voorlopig toch nergens heen waar een paspoort verplicht is. Zo kunnen de kinderen ook nog eens met opa en oma mee naar het buitenland (wat nooit zal gebeuren omdat ik niet zonder kinderen kan maar het idee is fijn). En volgens mij scheelt de prijs ook niet veel. Bijschrijven in een bestaand paspoort kost ook geld en dan lijkt het me toch slim om de kinderen in beide paspoorten te laten bijschrijven.

Succes met je keuze

Groetjes van Susan

15. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Je moet je verplicht kunnen identificeren in Nederland! En dat kan niet met een rijbewijs want dat is geen officieel identiteitsbewijs. Hoe gaat zich dan identificeren??????

16. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wij hebben allemaal een id kaart... ook mn dochter... we wonen diocht bij de grens en zo kan ze ook een dagje met oma weg. Als ze bijgeschreven staat op het paspoort is dat een stuk lastiger.

17. milou

milou Niet meer actief

houd je er rekening mee dat het aanvragen van een paspoort tegenwoordig een week kost voordat je het hebt!

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Kinderen kunnen toch in beide paspoorten bijgeschreven worden heeft mijn zusje ook, haar zoontje staat in haar paspoort en in dat van haar vriend.

19. marisenmaurice

marisenmaurice Actief lid

22 jul 2006
    489
    1
    0
    intrieurverzorgster
    heerlen
    ik en mijn zoontje hadden ook allebei een id en heb ik een pas met hem erbij ingeschreven
    want als je de id's bij elkaar opteld ben je bijna het zelfde kwijd als de pas en een bijshrijving van et kind
    veel liefs mariska

20. Niet meer actief

Een kind mag in beider paspoorten worden bijgeschreven!

Mijn paspoort is nu ook verlopen, en deze week bestel ik een nieuwe. Eerst wilde ik voor Astrid een eigen paspoort, maar nu wordt ze toch bijgeschreven. Een ID kaart is geeneens een overweging voor mij.

Deel Deze Pagina