Dikke voeten.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Tamara25, 7 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamara25

Tamara25 Lid

5 jul 2006
    52
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi,
    Ik heb de laatste tijd,zeker met het warme weer,ontzettend last van dikke voeten en ook mijn handen zijn de laatste dagen wat opgezwollen.
    Maar ik vroeg me af wanneer het niet meer normaal is,mijn voeten,enkels en een stukje van mijn onderbenen zijn echt zo ontzettend dik en doen ook pijn,net alsof het beurs is.Ze gloeien ook helemaal ondanks dat ik ze een paar keer per dag afspoel met koud water.
    Hoort dit erbij?

2. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ìk wil dit ook wel eens weten jaa want ik heb dit ook ik kan geneens me schoenen meer aan :(

3. Tamara25

Tamara25 Lid

5 jul 2006
    52
    0
    0
    Eindhoven
    Lang leve de teenslipper :)

4. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Hier nog zo'n olifantje :)
    Loop nu al weken op teenslippertjes...moet zeggen een keertje schoenen aankunnen lijkt me een genot ;)

De HA heeft me aangeraden geen zout meer te eten en de voeten goed hoog te leggen......maar dat helpt tot nu toe ook niet echt

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Meer kun je er toch niet aan doen.
    Ik pas ook alleen nog slippers, en dan heb ik 4 paar, maar 3 paar zitten te strak, heb dus altijd dezelfde aan :)

@Tamara, als ze gloeien is een koude waterzak of kruik erop heel lekker, ook 's nachts. Heb ik ook gedaan! Voor de rest hoort het er echt bij, helaas...

6. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Volgens mij kan je er niet echt heel veel aan doen. Ik leg me voeten ook hoog zo vaak als het maar kan op een dag. Verder zei me verloskundige dat het belangrijk is dat je veel drinkt op een dag z'n 4 liter. Als je je benen hoog legt kan je lichaam het vocht af voeren en door het vele drinken ga je meer plassen. Dus dan plas je als het goed is ook het vocht uit je voeten/benen weg. Bij helpt het hoog leggen van me voeten wel om het vocht in me voeten te verminderen.

7. Mootje1985

Mootje1985 Actief lid

24 mei 2006
    360
    0
    0
    Geen
    Nijverdal
    Ik had er van de week ook erg veel last van, maar water drinken en lig onder je matras een kussen zo dat je voeten hoog liggen en dan zakt het beetje bij beetje weer af! Ik kan nu mijn schoenen net weer aan hebben dus!

8. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Veel drinken ondanks dat je vocht vast houdt zei mijn VK ook van de week, maar ik ga helemaal niet meer plassen, mijn lichaam spaart geloof ik alles op in mijn voeten :(

Ik weet hoe je je voelt, mijn voeten doen ook zeer. Ik spoel ze af met koud water in de badkuip, of ik ga met een tuinstoel naast het zwembad in de tuin zitten en laat ze er een kwartiertje in bungelen... het helpt alleen tegen dat drukkende gevoel, want dunner worden ze er niet van.

Benen omhoog helpt wel, maar dan moeten ze lang omhoog. Ik heb een kussen aan mijn voeteneinde in mijn bed gedaan, onder het hoeslaken zodat ie niet steeds uit bed valt s' nachts. Helpt ook wel, de volgende ochtend zijn ze niet helemaal normaal, maar wel een heel eind. Helaas zijn ze een half uur nadat ik uit bed ben gestapt alweer dik...

Gewoon lekker voor je voetjes zorgen (of laten zorgen ;) ) mijn moeder is pedicure die doet ze regelmatig, en daarnaast elke avond lekker masseren met een vette creme voor ze omhoog gaan.

Het komt door de zwaartekracht, je lichaam houdt vocht vast en door de zwaartekracht zakt het in je voeten :(

9. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ow, en ik kan niks aan, ook mijn slippers niet... en die van mijn vriend ook niet :(

10. Pluisje

Pluisje Lid

15 mrt 2006
    85
    0
    0
    Hier precies hetzelfde. Sinds het warme weer van de vorige hittegolf en daarna niet echt helemaal weggegaan. Kan trouwens wel merken dat het vandaag wat koeler is, ze zijn niet zo dik als de afgelopen week.

Loop veel op blote voeten en badslippers(heren model, want die zijn wat breder). Als ik in de loop van de dag nog weg moet, doe ik smorgens als ik uit bed kom direct m'n schoenen aan. S Morgens zijn ze nog redelijk dun en later op de dag krijg ik m'n schoenen niet meer aan. Zo halverwegge de dag hangt er dan een rol vocht over de rand van m'n schoenen, geen gezicht maar ja. :D

Ze zeggen dat veel water drinken en bleekselderij eten helpt. Nou het 1ste is met warm weer geen probleem maar het 2de blegh dat gaat echt niet. Maar voor wie het lust, zeker doen scheelt de helft aan vocht!!!

Groetjes Sandra.

11. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Haha, ik wilde net vragen, heb je dan niet de afdruk van je schoen erin staan?! Ik krijg in de loop van de dag mijn slippers niet meer aan, maar als ik mazzel heb wel 's ochtends... als ik dat doe, en ik doe ze later op de dag weer uit, dan staat de afdruk van de slipper in mijn voeten, das helemaal geen gezicht :)

12. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik heb er ook zo'n last van. Slaap ook met een kussen onder m'n hoeslaken. Maar vanmiddag heb ik geslapen op m'n bevalbed. Ik lag met m'n voeten aan het hoofdeind op de ruggesteun. Zo 2 uur geslapen met de voetjes extreem hoog en toen ik wakker werd, schok ik ervan! Had allemaal rimpels op m'n voeten en zelfs op m'n tenen!! Zoveel vocht was eruit gelopen. Echt ongelofelijk! Meteen m'n slippers aan gedaan en ja hoor, ik schuif er zo in! Zonder wringen, zonder geweld. Yessss! Voeten megahoog leggen dus!

13. Ooooh en ik dacht dat ik haast de enige was :)

Ik heb echt olifantenvoeten. Ik loop al een maand op slippers :(
    Ik pas geen schoen meer. Ze doen ook pijn en gloeien helemaal.
    Ben maandag nog naar de vk geweest en die zei dat ik op me gewicht moest letten omdat ik weer 3 kilo was aangekomen :rolleyes:
    Ik liet mijn voeten zien en hij zei ooh daar ligt de oorzaak.

Hij zei dat ik bleekselderij moest eten :)
    Ik drink al minmaal 2 liter spa blauw en in de ochtend 2 kopjes thee, maar het gaat allemaal naar me voeten :(

Ga zo maar in een teiltje met koud water :D

Nou meiden succes met de voetjes ;)

14. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hier ook extreme voeten, enkels en onderbenen. Het dreigt nu zlefs naar mijn bovenbenen te gaan :cry: . Ik heb er flink de balen van.
    Was bij de vorige warmte al aangekomen iets van twee kilo en dat ging er weer af toen het weer 'normaal' weer werd.
    Nu met deze extreme hitte is er ineens vier kg bijgekomen...en het zit allemaal in de voeten.
    Oh handen trouwens ook...trouwring maar afgedaan...

Ik drink trouwens flink veel water per dag, denk wel drie liter, maar het heeft geen zin. Benen omhoog heeft wel wat zin, maar ook niet echt veel.
    Het is als ik mijn enkels buig net of er elastiek omheen zit. Het vel staat helemaal strak..

15. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Herkenbaar, bij mijn zwangerschap van Lotte kon ik in de 3e maand mijn schoenen al niet meer aan. Heb de hele zomer op slippers gelopen die 2/3 maten te groot waren, niet bevordelijk voor je rug!

Wat ik deed:

- Veel drinken
    - Voeten zoveel mogelijk hoog houden
    - Steunkousen dragen 's nachts
    - Voetenbad nemen
    - Voetencreme van Herome gebruiken (werkt verkoelend)
    - In beweging blijven om de circulatie op gang te houden

Dat branderige gevoel is echt vervelend, hoop dat je wat afkoeling kan vinden..

16. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Hier nog zo een met varkenshoeven...loop ook alleen nog maar op slippertjes. Ach ja, het hoort erbij...

hebben jullie ook dat het juist vooral 's ochtends bij het opstaan pijnlijk is om op je voeten te gaan staan of lopen?

17. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja heb ik ook.. ik moet dan altijd even blijven staan.. en na een minuut of zo, kan ik pas lopen. He doet dan nog wel even pijn, maar dat trekt dan snel weg!

18. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    O gelukkig, dan weet ik dat dat daarmee te maken heeft.

19. Tamara25

Tamara25 Lid

5 jul 2006
    52
    0
    0
    Eindhoven
    Ik heb nu ook steunkousen gekregen maar mag ze niet 's nachts dragen.Nu met dit weer draag ik ze niet,dan maar dikke voeten :oops: 8)

20. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Pfieuw, ik moet er ook niet aan denken om steunkousen aan te moeten met dit weer... ik heb ook enorme voeten, en ze doen vreselijk zeer... maar steunkousen met dit weer, neej dank je :(

Deel Deze Pagina