Dikke winterslaapzak: ergopouch of vip sleeper

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kaatje138, 4 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje138

Kaatje138 Actief lid

15 mei 2015
    266
    208
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    hoihoi!

Het wordt weer kouder en in het kamertje van ons kindje is het altijd nogal fris. Voorheen sliep hij in dikke Hema slaapzakken maar na de derde kapotte rits ben ik daar een beetje klaar mee. Hij had naast die slaapzak een lange mouwen romper aan, een katoenen pyjama en soms daaronder nog een maillot.
    Nu las ik goede verhalen over de ergopouch 3,5tog (met mouwen) en ook over de vip sleeper met afritsbare delen zodat een dikke winterslaapzak ook een lentezak kan worden bijv.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
    Zoon is trouwens 1,5. Gaat die ergopouch 12-36 maanden dan nog wel even mee? Beetje bang dat ze daar dan toch snel weer uit zijn qua lengte.

Bedankt voor de reacties alvast!

2. Shiela88

Shiela88 Actief lid

15 okt 2015
    103
    23
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb voor mijn dochter een ergopouch gekocht. Ik ben hier erg tevreden over, ze heeft het niet koud snachts (haar kamertje is altijd vrij fris, 16 graden). Ik heb een 3.5 tog waarde, alleen een variant zonder mouwen (daar heb ik wel een beetje spijt van). De zak is erg lang, ze kan daar zeker nog een hele tijd in liggen (en ik heb een vrij forse meid van nu 20 mnd). Ik zou me geen zorgen maken om het feit dat hij er snel uit groeit.
    Die andere zak ken ik niet, dus kan je daar geen ervaringen in geven ;)

Succes met je keuze!

3. Reznor

Reznor Lid

31 okt 2015
    88
    70
    18
    Ik ken deze merken niet maar ik heb vandaag een Puckababy 4 seizoenen slaapzak gekocht. Wel heel duur maar hij kan er een poos mee door en is uit elkaar te halen voor elk seizoen.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Absoluut de ergopouch.

Puckababy heeft een teddy gedeelte welke niet goed ademend is waardoor een kindje kan gaan zweten en het dus koud krijgt. Vipsleeper heeft ookndat teddy gedeelte.
    Er zijn mensen heel enthousiast omdat het voor hun kind wel werkt, maar er zijn ook genoeg mensen minder enthousiast vanwege het zweten.
    Ik heb weinig mindere recenties van de ergopouch gelezen toen ik op zoek ging naar een warme slaapzak.

Hier was het het geld echt waard.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier puckababy 4 seizoenen.
    Tot nu toe hier nog nooit gezeten in de teddy en heb m al 1,5 jaar :)
    Ik vind hem hier prima werken( het word hier ongeveer 14-15 graden)

Ook ergopouch gehad met mouwen maar ik vind de armen onwijs koud, de armen is maar een heel dun laagje.
    En ja, je kan er een ‘slaapvest’ bij kopen.... maar ik vond €30/40 voor een vestje om in te slapen nogal aan de prijzige kant zeg maar ;)

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik vond zelf al die winterslaapzakken vrij stug eigenlijk (dl was meer van de zachte dekentjes). Er bestaan ook wollen slaapzakken, die schijnen heel comfortabel te zijn (nooit zweterig).

7. Kaatje138

Kaatje138 Actief lid

15 mei 2015
    266
    208
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Fijn dat iedereen zo enthousiast is over de ergopouch! Wat me handig leek van de vip sleeper (of de puckababy) is juist dat je delen hebt en die eraan of af kunt bevestigen wanneer nodig, maar ik lees dat dat vooral synthetisch is? Maar puckababy is wel altijd populair toch?
    Reznor, hoe bevalt de puckababy tot hu toe?
    Ik vind die ergopouch heerlijk dik eruit zien. Ik dacht dan aan de ergosuit, is dat ook waar jullie ervaring mee hebben? Of dan een andere variant?

8. Reznor

Reznor Lid

31 okt 2015
    88
    70
    18
    Sorry voor de late reactie! Ik ben heel tevreden met de puckababy. Zoontje slaapt weer uit, hij werd steeds heel vroeg wakker omdat hij onder de deken vandaan spartelde en in deze zak blijft hij heerlijk warm. Goede kwaliteit ook, durf het bijna niet te zeggen maar ik vind hem het geld wel waard.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    De ergopouch ziet er dik uit, maar is het juist niet door de natuurlijke materiaal en heeft aan de zijkanten een stretch gedeelte waardoor bewegen juist makkelijker gaat dan een standaard slaapzak.
    Mijn zoon sliep er echt heerlijk in en deed alles wat hij anders ook deed.

Ergopouch is pas een paar jaar op de nederlandse markt verkrijgbaar en eerder alleen via 1 verkoper te kopen in nl. Nu kan je deze al via verschillende aanbieders kopen.
    Puckababy is veel langer in nl te verkrijgen via veel verschillende verkopers.
    Dit verklaard wat meer over de naamsbekendheid en keuzes die men gemaakt kan hebben.

Losse delen kan fijn zijn, maar een puckababy of vipsleeper is 'maar' 2,5 tog. Dit is maar iets warmer dan een dikke hema slaapzak of andere goedkopere slaapzak. Deze zijn vaak rond de 1,5 tot 2 tog. Dus een dikke warme pyjama met hema slaapzak is dan al ongeveer even warm. En wel veel goedkoper ;)

Dat was voor mij de keuze om voor een ergopouch te gaan.

10. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Hier zijn we sinds afgelopen nacht over van een Hema slaapzak met romper met lange mouw, pyjama en sokken naar de puckababy herfst met romper met lange mouw. Was de eerste nacht sinds een week dat ze doorsliep. Afgelopen nachten was dr nekje steeds erg koel en nu lekker warm. Misschien toeval maar ik denk ook dat de stof beter bevalt en de zak is wat minder dik.
    De ergopouch kende ik niet. Was anders misschien voor die gegaan.

11. aartman81

aartman81 Lid

25 jun 2010
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    hoi

mijn meisje draagt in bed nu een romper met lange mouwen een een fleece pyjama en ligt in een combisleeper slaapzak met beide delen onder een dubbeldekentje
    Lijkt veel maar als ze nu met minder in bed ligt word ze s'nachts waker en voelt ze koud aan

grt

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hou je er wel rekening mee dat je haar niet te warm kleed? Warmte zonder regulatie is namelijk niet verstandig. Daarom is 4 tog ook het maximaal geadviseerde.

Slaapzak 2.5 tog
    Romper 0.2 tog
    deken 1 laag 1.5 tot 2 tog (wat je dus al dubbel hebt)
    Dus de slaapzak met dubbele deken is al boven de 4 tog, zonder de pyjama.

Als een kindje te warm ligt gaat het, net als volwassene, zweten. Van zweten koel je juist weer af, waardoor je koud aanvoelt.

13. aartman81

aartman81 Lid

25 jun 2010
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Als je goed leest heeft ze het niet te warm zodat ze zweet juist met minder aan word ze waker omdat ze het koud heeft.
    Daarom ligt ze zo dik aangekleed in bed
    Overdag heeft ze het ook snel koud en heeft ze warme kleren aan.
    Zoals vandaag romper met lange mouwen en colletje en vestje met een dikke mayo en jurkje

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    4 tog is maximaal wat 'mag'. En niet zonder reden.

Mijn eigen ervaring is dat vele laagjes minder effectief kunnen zijn dan 1 goede slaapzak.

15. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Absoluut de Ergopouch. De combisleeper en de puckababy zijn een stuk minder warm.
    De Ergopouch 3.5 tog is zo warm dat mouwen echt niet nodig zijn. Pas inderdaad op dat je je kind niet te warm aankleedt!

Deel Deze Pagina