Hoi dames, Zijn nu in de 3de ronde.... mijn hormonen van een kind willen is al heel lang... Ovutesten, vorige maand geen knaller, deze maand afwachten... Elke keer denk ik... gaat het ons wel lukken? Wat als we het ziekenhuis ingaan? Wat als we helemaal geen kids kunnen krijgen? Ik word er helemaal gek van, maar ik wil zo graag......! En ja... ik weet het kan een jaar duren.... maar toch...pffff Mensen die dichtbij me staan, hebben in het ziekenhuis gelopen en heeft tussen de 3 en 5 jaar geduurd.... Misschien daar ook mijn ‘angst’ van? Mensen die hier ook last van hebben? Wanneer zijn jullie zwanger geraakt van de eerste? * Ben het ff kwijt...
Sorry .. wanneer zijn wij zwanger geraakt van de eerste vraag je .. helaas niet het antwoord dat je wilt horen .. 4 jaar. Hoe lang wij bezig zijn geweest voor ons eerste levende kindje ...bijna 8 jaar helaas.
Ben twee maal in ronde 4 zwanger geraakt, derde zwangerschap was een kadootje (pilwissel) Helaas verliep de derde zwangerschap niet zoals het zou moeten. Ook ik hield rekening met zeker een jaar "proberen", mede door de verhalen en ervaringen om ons heen.
Het kan een jaar duren ja, maar ook nog langer helaas. Voor mijn zoon eerst een mk gehad, toen kort daarna dus een goede zwangerschap. Maar momenteel met een nieuwe partner gaan we al richting de 2 jaar proberen voor mijn 2e en zijn 1e... Ik begrijp heel goed dat je graag wilt maar je bent nog maar zo kort bezig. Als je nu al zo giga gestresst bent, hoe moet het dan als het 1 jaar of langer gaat duren? (Wat ik uiteraard niet hoop voor je) Je kunt later nog 'genoeg' stressen als het écht niet wil lukken, als je snapt wat ik bedoel . De meeste stellen raken binnen 1 jaar zwanger, dus probeer iets meer geduld op te brengen. Succes met zwanger worden!
Mijn eerste kwam toen ik de pil niet geheel secuur nam, eigenlijk geen ronde dus... Ben nu zwanger na ronde 7. Voor m'n gevoel duurde het een eeuwigheid toen we bezig waren en elke keer die teleurstelling ( had al 5 jaar een wens voor een 2e) en als ik nu terug kijk valt het reuze mee vooral als ik vergelijk met de vrouwen in de MMM. Ook daarom doe ik mee met MvM straks
Hier ook iets langer geduurd dan normaal. Maar serieus, je bent nu dus al een paar maanden met ovulatietesten bezig terwijl je 3 rondes bezig bent?? Ik zou zeggen gooi die testen het raam uit en probeer er nog een beetje lol in te hebben. 3 maanden is niks. Op deze manier maak je jezelf helemaal gek. Geloof het of niet, maar het overgrote deel raakt binnen een jaar zwanger. Kans dat er iets mis is is veel kleiner dus. Echt, stoppen met piekeren hoor! Xx
Je angst is snel maar ik had dat ook lichtelijk doordat in mijn omgeving er ook verschillende zijn waarbij het zelfs nooit zal lukken of met hulp. Ik was de eerste zwangerschap de 3e ronde zwanger (1 ronde niet geprobeerd). Dat werd een missed abortion. Daarna één ronde gewacht en daarna meteen zwanger. Nu is het de 3e ronde weer gelukt
Ik snap je gevoel hoor! Hier 2 x in ronde 1 zwanger werden alle 2 een mk maar na de mk gelijk weer zwanger geraakt! Dus wij mogen zeker niet klagen, maar ik had de angst gelijk al, bang dat het niet zou lukken, wordt ik ooit wel moeder? Ik denk dat elke vrouw die gedachtes wel heb dus dat is echt niet gek hoor, ook al zit je nog "Maar" in ronde 3! Maar probeer wel gewoon te blijven genieten en er niet teveel mee bezig zijn, dat haalt de pret er ook vanaf!
Ik begrijp je gevoel wel, wij zijn net beland in ronde 5. En ik weet dat we nog maar 4 rondes hebben gehad, maar toch ga je dan denken van Hm is er niet iets mis ofzo. Ik weet dat voor zwanger worden een jaar staat. Deze ronde heb ik besloten even geen ovulatietesten te doen en de pret weer terug te vinden. Anders worden het nog hele lange maanden. Misschien voor jou ook een idee?
Ach lieve daantje ik snap precies wat je bedoeld hoor. Het duurt gewoon heel lang en af en toe als je hormonen weer op de hobbel zijn en je emotioneel bent krijg je dit soort gedachtes.. Ik heb dat ook 2x per maand ongeveer.. en soms denk ik er niet eens aan.. iedereen wordt maar zwanger maar wij zijn het nog niet. We moeten nog even geduld hebben. Het gaat lukken hoor! Geloof me. Ik snap dat je bang bent dat het heel lang gaat duren. Dat kan maar hoeft niet. Wij gaan nu ook ronde 4 in. Maar dat geeft niet. Het komt wanneer het komt. Ik heb ook vaak genoeg woede uitbarstingen en dat ik denk dat het nooit lukt. Daantje we gaan ervoor!!! En je mag af en toe even flink schelden en huilen en wat dan ook. Die kerels snappen er alleen geen hol van.. Maar ja. Het komt goed!! Echt.. xx
Hier zwanger na 6 rondes van de eerste. Toen miskraam en toen 2e ronde (dus na 8 maanden) zwanger van mijn zoontje.... dus gelukkig voor ons vrij snel eigenlijk. Maar herken je angst wel. Dat had ik ook toen.
Hoe snel/langzaam anderen zwanger raken zegt echt geen ene moer. Zo is mn moeder 6 keer zwanger geweest in 12 jaar tijd, maar heeft ze wel 3x een miskraam gehad. M'n beide zussen waren echter binnen no time zwanger. De ene zelfs na 1 ronde en na 3 rondes. De ander 4x ook heel snel, zelfs toen ze al boven de 40 was! En bij ons.. sja.. wij moesten natuurlijk weer de uitzondering op de regel zijn... Heeft met de mmm erbij ruim 1,5 jaar geduurd voor ik zwanger was. Helaas is dit mis gegaan. Toen duurde het bijna 2 jaar tot start van de volgende zwangerschap (weer mmm), hieruit hebben wij onze zoon mogen krijgen. Dus al met al 4,5 jaar bezig geweest totdat we ons eerste kindje in de armen hadden. Toen onze zoon 11 maanden was spontaan zwanger geraakt. Ik hoop voor jou op een vlugge plakker, want het is niet mals als je er continu zo druk mee bezig bent in je hoofd.
Ja als die eierstokken eenmaal rammelen moet het nu en wel meteen haha.... Komt goed meid. Veel succes komende ronde!
Ghehe.. irritant he soms.. weet wat je voelt haha. Het is ook gewoon irritant omdat je het zelf niet kan bepalen. Het liefst zou je een zaadje in je eicel drukken en gelijk zwanger zijn hahaha
Bij mij in de familie zijn er idd wat vruchtbaarheidsproblemen, helaas. Mijn moeder heeft er lang over gedaan eer ze van mijn oudste broer in verwachting was. Een nichtje van me heeft er drie jaar over gedaan, zij wilde overigens niet de mmm in, dus is wel gewoon natuurlijk zwanger geraakt. Ik zal je de rest maar besparen. Ik ben in verhouding tot de rest van de vrouwen in mijn familie snel zwanger geraakt. Ik heb er 15 maanden over gedaan. Toen het jaar om was zonder ook maar eenmaal een positieve test in handen te hebben gehad, zonk bij mij de moed in de schoenen en zijn we naar de huisarts gestapt. We werden doorgestuurd naar het ziekenhuis voor onderzoek en hier is niks uit gekomen. Hetzelfde als de andere vrouwen uit mijn familie. Maar goed, ik had na die onderzoeken ook zoiets van, ik wacht tot juni (dan mochten we van het ziekenhuis met IUI te starten) en dan lukt het met wat hulp vast wel. Rond de carnaval opeens spontaan zwanger. Het resultaat ligt nu lekker in de box te slapen. Ik begrijp je gevoel, maar je bent pas bezig. Geef het tijd. Jouw tijd komt ook wel.
Ik snap je gedachtes. Ik ben ook heel erg ongeduldig en zit zelf nog in de 2e maand na het stoppen met de pil en zit de gekste dingen te bedenken zoals ohjee dalijk zit ik al in de overgang enzo. Dus het is herkenbaar meid, ben bang dat we gewoon gesuld moeten hebben hoe moeilijk dat ook is
Ik snap ergens je gedachten wel, maar op deze manier maak je jezelf gek. Probeer angsten een beetje los te laten en te genieten van het proces anders werk je jezelf alleen maar tegen. Wat betreft je vraag, de eerste ronde 3, maar nu al 2 jaar bezig voor een 2e
Relax, geef het de tijd. Verhalen van anderen zeggen niks. Ik was de vierde ronde al zwanger destijds. Heel 'normaal' zou je denken. Achteraf gezien hebben we toen echt heel veel mazzel gehad. Nu gaat het niet zo gemakkelijk helaas
Hormonen zijn rotzakken! Zwanger worden en zwanger zijn betekent ups en downs (met oa hormonen), en als je bevallen bent spelen ze helemaal met je... fijn dat je er nu doorheen bent en we (ik denk wel dat ik voor meer mag spreken) zijn graag een luisterend oor!