Ja, dat zou je denken hè? Maar dat is dus niet per definitie zo, helaas! Als ik helemaal zoutloos ga eten dan heeft dat misschien een klein beetje effect (wie weet dat ik mijn slippers weer aan kan...) maar het is geen wonder middel. Ondertussen ban ik wel heel veel lekkers uit mijn eten en wordt een zwangerschap er niet leuker op (mijn redenering en die van mijn verloskundige en reumatoloog). Het hangt natuurlijk wel heel sterk af waarom je vocht vasthoudt. Als er maar enigszins het idee bestaat dat je vocht zou kunnen vast houden vanwege een verhoogde bloeddruk dan is zoutloos of arm heel verstandig.
bleekselderij! nog gezond ook. sterkte allemaal! heb er gelukkig (nog?) geen last van, maar ben ook nog maar pas zwanger....
Vooral heeeeeeeeeeeeeeeel veel water drinken dames! Echt heel veel. Ik drink bijna 3 liter/dag nu met dit weer! Heb wel gevoelige nieren en moet zoiezo minstens 2l/dag drinken. Het klinkt onlogisch, maar door veel te drinken spoel je het overtollige vocht weg.
En dan hoef je nog niet zoutloos te eten. Ik heb al vanaf het begin te hoge bloeddruk, slik nu medicijnen en is hij wel goed. Maar de gyn zei vroeger zeiden ze altijd zoutloos eten als je bloeddruk te hoog is maar het is niet aangetoond dat het echt effect heeft. Ik doe zelf nooit ergens zout in of op maar bijna overal zit wel zout in. Ik heb dus ook ontzettend dikke voeten, enkels en benen maar heb een verwijzing gekregen voor steunkousen. Dus vandaag weer in het ziekenhuis geweest en hebben ze met spoed een zwangerschapspanty besteld en komt eind deze week binnen. Ik hoop dat het helpt want alles doet zeer .
Heb er ook last van en vanochtend z' n vreselijk kramp dat mijn teen omhoog bleef! was heel erg eng, gelukkig kon mijn vriend toen mijn voet masseren en dan was het weer voorbij! Ik heb mijn hele zwangerschap geen last gehad van vocht houden maar nu 't zijn de laastse weken + het warmte en dat maakt het heel erg zwaar! gelukkig is het zomer en kan ik met slippers aan de hele dag lopen! (of blote voeten in huis)
Wat een heerlijk herkenbaar topic... hier ook dikke bollen op de plek waar ooit mijn enkels zaten... heel charmant! Ik leg mijn benen 's nachts een beetje omhoog door een voedingskussen aan het voeteneind te leggen en dan zijn ze 's ochtends iets dunner maar dat is zo over.... Voel me echt zo'n olifantje op dit moment... dikke enkels/onderbenen en een mega-toeter... super!
het enige dat ik nog aankan zijn mn crocs en birkenstocks.... geweldig dat zulke lelijke schoenen zo trendy zijn
Ohhhhh lijkt wel of we terug gaan naar de oertijd joh. De gyn adviseerde mij om elke dag een uur te gaan zwemmen het koude water zou je weer aan het krimpen brengen. Gewoon geen schoenen aan in huis heb loei hete voeten er nog is bij en ze doen pijn dus schoenen dragen nu is ook drama