Hallo allemaal, ik houd elke maand mijn cervixslijm bij en het valt mij op dat het deze maand veel dikker is dan anders, beetje lobbig zelfs. Het is nog niet echt vruchtbaar, maar normaal is het al best een tijdje slijmerig en naar de eisprong toe wordt het dan wel wateriger. En nu lijkt het meer op drilpudding. Zijn er meer bij wie het slijm wel eens van cyclus tot cyclus verschilt? Ik denk dat het goed is, want het is ook wat meer, dus misschien lijkt het daarom wel dikker. Ook de korrelige periode was niet zo korrelig omdat het meer was dan anders. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
het verschilt bij mij ook wel per keer hoor. De ene keer is het wat dunner, waterig eiwit, en de andere keer is het wat dikker.. net niet jelly achtig.. wat klinkt dat lekker he hahahaha. Na de eisprong verschilt het bij mij ook nog wel eens.. de eerste dagen daarna kurkdroog.. en dan na een dag of 2 is het echt creme/korrelig. Voor de menstruatie neemt het vloeibare weer meer toe en dan is het hek weer van de dam
Bij mij verschilt het idd ook wel per cyclus. Vorige ronde heb ik heel goed het vruchtbare slijm gezien en deze ronde bijvoorbeeld weer niet.
Het grappige is dat ik in de eerste 2 cycli, toen ik nog neit tempte enzo, ook ditzelfde slijm heb gezien als nu. Toen dacht ik dat het vruchtbaar was. Wist ik veel. Ik begreep ook niet dat ik toen al op dag 14 een eisprong had, terwijl ik nu steeds op dag 25 zit. Dan zou mijn lf toen 16 geweest zijn en nu steeds 10. Toen zat ik waarschijnlijk dus op dag 20 met dus ditzelfde slijm als ik nu tegen kom. Dat valt dus ook gelijk op zijn plek.
Hoe zit het nou eigenlijk met het slijm?? Ik ben sinds 5 maart gestopt met de pil, nog een normale ontrekkings bloedig erna gehad. Heb niet bij gehouden wanneer ik wat voor slijm ik had maar t begon met na het plassen en dan afvegen met doorzichtige slijm (soort gelatine) en daarna paar dagen niks en nu meer wit/geel achtige slijm met het afvegen. Hoort dit?? En wat heeft het slijm met je eisprong / vruchtige dagen te maken, wanneer krijg je wat??
Hoi Stiertje, Het is lastig hoor. Er is bij mij nog geen maand hetzelfde. Maar in principe als je met 2 vingers naar binnen gaat kunt je je baarmoedermond voelen, als je die vingers wat samenknijpt en je haalt ze er weer uit blijft er wat op achter. Vlak na de menstruatie zat dit normaal niks tot weinig zijn of juist wit korrelig. Naar mate je vruchtbaar wordt, wordt het dunner. Eerst wordt het wat cremig mayonaise achtig en later wordt het wat waterig. Hier kun je al draadje mee trekken en je het tussen je vingers beweegt en ze dan uit elkaar trekt, blijft er een draadje achter. Op de dag van eisprong of rond die dag kun je eiwitachtig spul tegen komen. Dit is heel elastisch en heeft een beetje de eigenschappen die eiwit ook heeft. Na de eisprong is het vaak korrelig wit of droog. Succes met jezelf ontdekken!
Ik ben er ook nog niet helemaal uit hoe dat nou met dat slijm zit. (haha wat een lekker onderwerp) Ik ben 17 maart aan mn 1e pil-loze cyclus begonnen, tot afgelopen woensdag ongesteld geweest en gister en vandaag allemaal doorzichtig/melkachtig afscheiding. Dan ga ik toch niet nu al mijn eisprong krijgen? Ik heb net een paar dagen mn ongi gehad. Dan zou ik wel een korte cyclus krijgen (22 dagen), of kan dit ook nog door het ontpillen komen??
Bij mij verschilt het heel erg, ik merk wel wanneer ik vruchtbaar ben, dan is het allemaal wat vochtiger. Tempen heeft weinig zin voor mij omdat ik onregelmatig werk dus moet het van mijn slijm of ovu testjes hebben. nu ronde 7&8 geen ovu testjes meer gebruikt en in deze ronde (8) voor het eerst echt het vruchtbare slijm gespot (doorzichtige slierten) .. Het valt allemaal niet mee dat lichaam van ons!