Het begon 2 weken terug. Paniek gevoel onrustig etc. Dit ging over in neerslachtigheid, super emotioneel en down. Ik ben onvoorstelbaar en onvoorspelbaar. Heb me denk nog nooit zo depri gevoeld. En opeens bedacht ik me ik ben weer aan de pil! De goedkope variant van microginon 30. Zal dit echt met elkaar te maken hebben? Ervaringen die ook zo heftig zijn? Ik ga natuurlijk vandaag de huisarts bellen.
Ik had dit idd ook. Na aantal maanden gestopt te zijn had er ook binnen week of 2 last van. Ben nu na 3 jaar weer beginnen aan de pil zit nu in mijn tweede week ben benieuwd wat het nu doet.
Na mijn oudste ook weer begonnen en echt niet zo'n last! Begin te twijfelen of ik toen niet een ander had. Met bellen maar is vragen
Ja! Ik werd enorm depressief van de goedkope versie van microgynon 30, tot aan suïcidale gedachten aan toe! Als je Googled vind je er meer verhalen over. Nooit nooit NOOIT meer slik ik die pil, afschuwelijk! De hormonen zijn hetzelfde maar de hulpstoffen anders waardoor je anders kunt reageren.
Ah zie je nou!! Mijn gedachte gaan ook ver en de enorme frustratie tegenover mijn kinderen echt niet leuk Cathelijne ging t met de microginon weer beter?
Toen ik een goedkope variant kreeg van microgynon had ik dat ook. Toen ik stopte was het nare gevoel gelijk na de stopweek weg. Daarnaast werd ik ook misselijk en kreeg buikkrampen van de goedkope varianten. Om die redenen heb ik een toezegging gekregen van mijn verzekering om alleen de microgynon vergoed te krijgen.
Dit zou heel goed kunnen maar als je hiermee naar je huisarts of apotheek gaat kan het ook heel goed dat ze zullen zeggen dat het niet kan. Hoe dan ook voet bij stuk houden en de echte microgynon eisen want daar heb je recht op. Of stoppen met de pil want het blijft natuurlijk troep.
Heb Een super lieve huisarts dus kan me niet voorstellen dat ik niet microginon niet zou krijgen. Zelf betalen maakt me ook niet uit... Wel net aan nieuwe strip begonnen ff overleggen hoe ik dat aanpak want wil er geen 1 meet nemen!
Depressief vind ik een groot woord. Helemaal als je er ervaring mee hebt, dan komt neerslachtigheid echt niet in de buurt van een depressie. Maar met al die hormonen in de pil is het niet gek dat je lichaam reageert. Je kunt je er best rot door voelen, voor mij was het een reden om te stoppen met de pil. Ik heb de pil na de bevalling zo'n 2 weken geslikt en ik merkte dat mijn humeur veranderde.
Inderdaad kan het komen door de andere hulpstoffen in de pil van B-merken. Ik zou ook naar de echte variant vragen. Alles moet goedkoop helaas tegenwoordig....
Heel herkenbaar. Samen met een libido van nul. Volgens de ha wn e apotheek kon het niet waar zijn want de stoffen waren tenslotte hetzelfde. Maar oversrappen op de echte variant scheelde wel iets maar toch bleef het. Toen in helemaal stopte was het binnen een paar weken weer weg.
Ja ik heb ook een depressie gehad door de pil. Nu slik ik een 3-fasen pil, dat is een lichte pil, en die kan ik gewoon zonder problemen slikken
Ik heb het ook gehad met microgynon én de goedkopere versie. Ik slik nu maar gewoon helemaal geen pil meer. Dat werkt voor ons veel beter.
Ik heb er zelf nooit geen last van gehad, maar een vriendin van mij wel! Die is dus op advies van de huisarts er mee gestopt en ze zit zoveel beter in haar vel! Ook haar man heeft het niet meer zo zwaar te voorduren thuis met haar!
Mijn zus is jaren depressief geweest, toen zij stopte met de pil -op aanraden van haar therapeut- ging het ineens stukken beter! Bij haar was de pil niet de reden van de depressie, maar deze gooide zeker wel roet in het eten.