Waarom foliumzurr met water innemen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Coco, 27 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik vraag me af waarom je foliumzuur (en meestal andere medicijnen ook) per se met water in moet nemen.

's Ochtends bij mn ontbijt valt het me best zwaar om zo'n pil in het geheel met water door te moeten slikken, zeker als ik een beetje misselijk ben.
    Met melk gaat het een stuk beter. Kan het kwaad als ik het steeds met melk zou doen?

2. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Als er op de gebruiksaanwijzing water staat zou ik het ook met water doen. Misschien worden bepaalde stoffen minder opgenomen met melk. Dit geldt in ieder geval wel voor ijzer enz.

3. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik pak die vitaminepillen ook altijd met melk zodat ik zo ie zo elke dag een beker melk op heb, heb er nooit bij stilgestaan dat dat eigenlijk niet mag...

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    niks MOET.... water is meer een algemeen midddel, het gaat er meer om dat het makkelijker glijd als je het met een vloeistof doet, maar of dat nou water/melk/cola of jus d'orange is, dat maakt (naar mijn beste weten) geen fluit uit :)

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Als het niet met zuivel ingenomen mag worden staat het erop. Het gaat er gewoon om dat je iets te drinken neemt waardoor het sneller in je maag is en daardoor in je darmen, waar het opgenomen word en makkelijker door slikt. Sommige dingen mogen niet met vit. C rijke dranken ingenomen worden maar dat staat er ook op.
    Zou alleen geen warme drank gebruiken want dan lossen de capsules/ laagje eromheen te snel op en de meeste pillen smaken niet zo lekker..;)

@debbrunschot: als je melk niet lekker vind gewoon niet drinken. We zijn nl. het enige zoogdier te wereld die na het 1 ste jaar nog melk drinkt en dan ook nog van een ander zoogdier. is helemaal niet zo goed voor je, als je het lekker vind lekker door blijven drinken doe ik ook, maar als je het liever niet drinkt je lijf mist niets als je het niet drinkt. calcium e.d. zit genoe in je voeding..

6. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    als je iets niet met melkproducten, sinaasappelsap of grapefruitsap mag innemen MOET t op de verpakking staan. Staat t er niet op maakt t niks uit.
    De drie genoemde zijn eigenlijk de enige dingen die bij sommige medicatie niet mogen. Vaak bij antibiotica is t geen sinaas of grapefruitsap.

Water is idd gewoon simpel genoemd omdat het geadviseerd word de pil niet door te slikken zonder vloeistof oid.
    Anders blijft ie zo hangen ergens

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik neem pillen in met de vloeistof die ik op dat moment voorhande heb. Ik geloof inderdaad niet dat het niet zou mogen.
    (Alcohol uitgezonderd uiteraard ;))
    Antibiotica neem ik bij voorkeur met melk i.p.v. water omdat ik dan minder last heb van bijwerkingen (misselijkheid).

8. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    het beste is om water bij de tabletten te drinken waarom:

sommige dranken kunnen de werking van een medicijn versterken of juist afbreken dit kan schadelijk zijn! het staat overgins niet altijd op de bijsluiter maar dit is wel onderzocht ;)

(ik werk overgins in de zorg vandaar de reactie)

9. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Je kunt het beste met water innemen. Als je bepaalde middelen met melk inneemt is de werking minder. Je zou bv appelmoes wel kunnen proberen of sap. Je mag bepaalde medicijnen ook niet met jus d'orange innemen. Maar dit gaat vooral om medicijnen zo als ferrofumeraat of schildkliermedicijnen. Als er op de bijsluiter niets staat kun je het gewoon met melk in nemen anders wordt het daar op vermeld. Ik werk ook in de zorg.

10. hummer1

hummer1 Lid

27 nov 2009
    44
    1
    0
    zelf neem ik de dagravit voor zwangeren bij het avondeten of voor het slapen gaan in met water. smorgens ben ik te misselijk om hem binnen te houden. ophet potje staat 1x daags en bij voor keur bij het ontbijt. belangrijkste is dat je het dagelijks binnen krijgt en niet het tijdstip!

Deel Deze Pagina