Dikker worden

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Pina82, 14 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    nou pina dat is jullie mening en dit is mijn mening en net als jullie mag ik mijn mening hebben.

2. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    en iedereen mag en kan zijn eigen mening hebben,en gaat op zijn of haar manier met bepaalde dingen om.

groetjes petra

3. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    ...............

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Gewicht tijdens de zwangerschap | Mens en gezondheid: Zwangerschap

Misschien heb je hier wat aan, hier kun je ongeveer een schemaatje zien wat alles weegt.
    Vondt het wel interessant om te lezen :)
    Geniet van je buik meis, bij mij zit alleen mn bh nog maar strakker lol en die hoefde ik juist niet groter..
    Mn buikje begint wat te komen maar ben wel vet bij mn kont en heupen kwijt, zal er straks wel weer aanzitten als ik verder ben.

Je bent bijna op de 12 weken, voor mijn gevoel duurt dat nog zooooo lang..
    Straks kunnen we weer lekker sporten, je kunt ook nog wel zwemmen tijdens je zwangerschap, is ook lekker met de kleine in je buik in het warme water te hangen.
    Ikzelf ben niet zo licht..had juist een voornemen om 15kg af te vallen in 2010.. lol maar denk dat ik het aankom haha, het is voor het goede doel :)

5. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mensen denken bij mij ook dat ik verder ben, maar het maakt mij niet uit.
    Het is vocht, het verschuiven van alles. Maak me er niet druk om.

Gr Des

6. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    ???????????

hoezo puntjes pina??
    die heb ik al op mijn komt zitten:D;)..hihi

7. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    ik kreeg na december van mensen te horen die niet wisten dat ik zwanger was,'zo zeg,jij hebt flink zitten eten met de feestdagen,of niet"...klopt ja,en tevens ben ik zwanger:D.
    sinds ongeveer 2 maanden zie je ook echt aan mijn buik dat ik zwanger ben,mensen die het niet wisten dachten dat ik gewoon wat was aangekomen.

8. Kris34

Kris34 Niet meer actief

Wat herkenbaar al die verhalen! Natuurlijk ben je blij met het wonderlijke van een zwangerschap maar effe wennen is het wel. Bij vooral de eerste zwangerschapsbroek kopen overheerste het "ik word dik" gevoel ipv wow.... er groeit iets moois in mijn buik. Nu dat de buik zelf ook gaat groeien verandert dat wel wat.

9. Pebbles22

Pebbles22 Actief lid

2 jan 2009
    130
    0
    0
    Brabant
    Volgens mij zit er een verschil in tussen bewust bezig zijn met je voeding en er obsessief bezig zijn. Dat laatste noem ik maar even pregorexia (Vrouwen die tijdens hun zwangerschap koste wat het kost dun willen blijven)
    Dat laatste heeft mijn goedkeuring ook niet, want ik zie dat als bewust te weinig eten en dan doe je naar mijn mening je kindje ook te kort, omdat het nooit aan alle voedingsstoffen kan komen die ie nodig heeft. Egoïstisch noem ik dat.
    Maar de dames uit dit topic schrijven niets over dat ze maar minder zijn gaan eten of daar plannen voor hebben... Alleen dat er gedachten naar bijkomende kilo's zijn.... Of lees ik hier iets verkeerd??? ;)

Wat is er mis met een goed uitgebalanseerd voedingspatroon en voldoende lichaamsbeweging?? Da's toch alleen maar gezond? Ik ging ook niet veel sporten omdat ik bang was om dik te worden, maar omdat het gewoon lekker is. Ik voel me veel energieker en lekkerder in mijn lijf!
    Het is inmiddels al weer 6 jaar geleden dat is ontdekt dat ik een schildklierziekte heb. Tot mijn 18e was ik veel te mager (46 kilo bij 1.62) Kon er niets aan doen, schildklier werkte toen te snel. Door hormonale veranderingen kwam ik in no-time (lees 14 maanden) 24 kilo aan!!! Nou, ik was dood- en dan ook doodongelukkig! En ik kan je zeggen...ik at niet ongezond en ook niet te veel. Mijn schildklier bleek gewoon ineens veels te langzaam te werken. Door de juiste medicijnen en andere trainingen (endurance i.c.m. body-pump) kwam mijn lichaam weer wat meer in balans. Ik heb geleerd dat gewicht eigenlijk niet zo heel veel zegt. Het is meer de verhouding tussen vet- en spierweefsel én je gevoel daarbij!

Dankbaarheid voor mijn zwangerschap staat natuurlijk voorop! Het allerbelangrijkste is dat mijn kindje niets te kort komt!!! Ik eet ook geen boterhammetje minder (eet er zelfs meer :p) Maar als mensen tegen me zeggen dat ik een tweede stukje taart mag pakken omdat ik met tweeën ben, dan pas ik hoor! Ik heb alleen nu de laatste 3 weekjes eventjes toegegeven aan mijn enorme behoefte aan chocolade. In de rest van mijn zwangerschap gewoon bewust en gezond gegeten. Ik geef heel eerlijk toe dat ik wrs. had moeten slikken als ik de grens van 80 kilo over had gegaan. Niet dat ik er dan ineens minder door was gaan eten, absoluut niet!! Maar gewoon het idee....

I'm proud at my big belly!!! Ga die dikke toeter nog heel erg missen! Nu mag ie ook lekker groot zijn. Persoonlijk vind ik zwangere buiken het mooiste wat er is! Maar, ik geef het eerlijk toe....als de kleine strakjes kruipt, dan hoop ik dat ik mijn oude vertrouwde G-stars weer gewoon om mijn kont heen heb ;) En volgens mij is daar niets mis mee......

10. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    jeetje,jij omschrijft het gewoon precies zoals het is.
    ik eet abosluut niks te weinig(zou geeneens weten hoe dat moet;)),maar ik eet veel bewuster.
    mijn nekharen gaan overeind staan als mensen zeggen dat ik voor 2 moet eten,grote onzin.
    ik let er heel bewust op dat ik meer gezonde dingen binnen krijg,genoeg vitamines en mineralen.....

ik ben ook veel met mijn buik bezig,voel de kleine bewegen,en als ik mijn handen erop leg,komt er na een paar tellen volgens mij iemand op af,kan het ook mis hebben hoor,maar dan is de beweging heftiger...

wat ik nu weeg weet ik niet,heb bewust geen weegschaal thuis.
    maandag naar de vk,dan zal ik eens kijken hoe het ervoor staat.

11. Pebbles22

Pebbles22 Actief lid

2 jan 2009
    130
    0
    0
    Brabant
    Ik weeg me ook keurig netjes maar 1 dag in de week....voor in het zwangerschapsdagboek :D Bij de laatste keer wegen in het ziekenhuis was er voor het eerst sinds weeeeeken weer wat gewicht bij. Toen grapte manlief tegen de verpleegkundige 'Ja, dat komt door al die chocolaatjes hoor' Nou, daar kan ik dan ook best om lachen.

Grappige is ook dat we altijd 1 dag in de week frietjes eten. Lekker ff makkelijk en de enige dag in de week dat we voor de TV hangen met het bord op schoot. Maar sinds ik zwanger ben moet ik er dan wel iets van een salade of boontjes bij eten van mezelf.....:p Net of die ene dag zo'n drama zou zijn....hihihi

Maar weer ff terug naar het topic... Toen ik net als Pina nog niet over mijn 12 weekjes heen was had ik ook 'moeite' met dat maatje meer. Omdat je dan juist in zo'n periode zit dat mensen denken 'Is ze nu gewoon aangekomen of zou ze......?' Ik baalde er ook van dat mijn heupen harder groeide dan mijn buik. Dikke buik hoort bij zwanger zijn. Heerlijk...hoe dikker hoe beter zeg ik nu na 40 weken :p Ben benieuwd hoe mijn heupen het strakjes (lees over een weekje of 10 doen)

12. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Erg leuke reactie girls!
    Pebbles..... die is gewoon uitgerekend vandaag! Grandioos. Leuk dat je schrijft hoe je het ervaren hebt. En je snapt me (en de anderen) precies ja.
    Heb afgelopen week verteld dat ik zwanger was aan een aantal mensen op werk. Ik was het spuugzat om dik te moeten zijn ipv zwanger te voelen! dus dat ben ik kwijt, kan ik ook weers leuke strakke dingetjes aan ipv wijde blouses.
    HEb vandaag gezwommen, maar het tempo en doorzettingsvermogen wordt minder met elke week. Ik bedoel, ik kan mezelf moeilijk meer verzetten om DOOR te gaan, mezelf een beetje te pijnigen door mezelf harder te laten zwemmen. Er heerst een soort van: "het is wel goed"-gevoel. Ik zwem 40 min en dan is het goed. ;)

Vandaag even paar kledingstukken gekocht. leuk voor het lenteweer. bloesje, topje, truitje. Vooral lekker luchtig hoor. Kan ik lekker lang mee doen.
    Zoek alleen nog een leuke strech-skinny met elastiekenbuikband er aan. Mijn eigen skinny zitten niet lekker meer omdat de rand in mijn onderbuik: baarmoeder (lees: huisje van mijn baby'tje) snijdt. Lekker al die vetrandjes er over heen... bah. Dus dan maar een met elastiekenband, dan zie je dat niet meer :D

xx

13. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    hey pina,
    ik heb een leuke grijze stretch skinny bij de h&m gekocht....
    hebben ze ook mooie en betaalbare jeans.
    weet jij nog waar je leuke shirts kunt vinden??

14. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Pina, je energie komt nog wel terug hoor, eerste 12 weken ongeveer ben je nog heel vermoeid, heb ik zelf nu ook maar daarna krijg je weer energie, zeker met het lente weertje straks!:D

Nu voelen we ons nog dik haha omdat de buik nog niet echt zichtbaar is, het lijkt nu net alsof we dik worden, maar er zit toch echt een klein wondertje in ons.
    Alleen al daarvoor wil ik zeker weten mezelf dik voelen haha, helemaal als het straks mooi zichtbaar wordt!:D

Geniet er van Pina!!
    En Pebbles!! Fijne bevalling!!

15. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Ik was bij babydump en daar heb ik leuke tshirts gekocht. Maar bij Sting hebben ze ook leuke lente kleding en tegenwoordig valt alles luchtig, losjes dus daar ben ik ook geslaagd. Kan het toch wel een tijdje dragen dan.

oke zal 's kijken bij h en m.

x Pina

16. Pebbles22

Pebbles22 Actief lid

2 jan 2009
    130
    0
    0
    Brabant
    Ja, ja...ik ook nog steeds... De kleine laat op zich wachten :(

@Pina Gewoon lekker rustig aan doen meid! Goed naar je lijf luisteren. Je deelt het nu per slot van rekening met een klein 'parasietje'. Da's niet onaardig bedoeld. ;) Maar de kleine verbruikt wel jouw zuurstof en bouwstoffen. Na de eerste weken komt er wel wat energie terug hoor! Maar dan nog moet je niet verlangen dat je nog vol gas kunt blijven geven (zou ik tenminste niet doen;))

@Pinter Ik heb veel in de sale gekocht bij esprit (via de site) Maar je kunt inderdaad ook goed slagen bij H&M. Loop voor de grap ook eens binnen bij de Miss Etam. Daar heb ik gewoon wat leuke buikbanden gehaald, die een simpel effen shirtje al heel leuk op kunnen fleuren. Da's leuk voor als die buik een beetje wil groeien.
    Heb ook een gewoon HEMA shirtje weggebracht naar de drukker en het zwitsal logo in het groot op mijn buik laten drukken in het zilver. Je moest es weten hoeveel mensen me gevraagd hebben waar ik dat gekocht had :D
    De helft van de kleren die ik nu draag is geen eens zwangerschapsmode. Alleen de broeken en jurkjes eigenlijk. Maar ik heb dan inmiddels ook wel een behoorlijke toeter mee te zeulen..hihihi.

Succes nog dames!

17. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    hallo dames,
    ik was vanmorgen bij de h&m,en daar hadden ze hele leuke shirts,alleen dus niet voor zwangere dames.
    ik stond nog te twijfelen,zal ik het wel of niet doen,maar mijn buik groeit de laatst tijd best vlot,dus heb het toch maar niet gedaan.

wel een goed idee van een hema shirt en dan laten bedrukken.

tja,en de sting is toch wel 1 van mijn favorite winkels,alleen zit ie niet echt bij ons in de buurt,daar zal ik voor naar de stad moeten.

bedankt dames,
    x petra

18. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    #38 Elea, 21 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2010
    Hey Pina (en de andere meiden),

Ik vind het ook best even raar hoor, die eerste periode. Nu vind ik het super en voel me top, je kunt nu echt zien dat ik zwanger ben. Maar die eerste maanden dat het eerder lijkt dat je gewoon een dikke buik hebt ;) Nee, daar word ik niet blij van :) Ik heb niet echt moeite met de kilo's die ik aankom, maar het is wel iedere keer even wennen aan dat veranderde spiegelbeeld. Aan de andere kant kan ik op het begin niet wachten tot ik weer een dikke buik heb, want vind het wel heel mooi, het is meer dat ik mezelf gewoon niet ken met spekkies :D

Ben bij beide meiden trouwens 20 kilo aangekomen en alles ging er nadat ik gestopt was met de bv gewoon weer af.

Oh ik weeg normaal gesproken 50/52 kilo bij een lengte van 1.78.
    Ik mis het (intensief) sporten ook, maar het is even niet anders. Probeer wel actief te blijven, want dan voel ik me gewoon beter.

Iedereen is anders en het is voor sommige mensen gewoon even wennen aan dat nieuwe lijf. Dat is toch normaal. Dat betekent niet dat je je ervoor schaamt ofzo, of niet aan wilt komen, maar je hebt gewoon een beetje tijd nodig om te wennen aan dat 'nieuwe' lijf. Het komt vanzelf, voor je het weet ga je die dikke buik nog missen (en die dikke billen ook, haha!)

Liefs Elea

19. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Hoi Elea, nog een herkenbare situatie voor jou dus :)
    TIs best fijn dat meer mensen die verder in de zwangerschap reageren, interessant om te lezen hoe jullie 10 weken terug kijken. Begin je je in het tweede trimester beter te voelen, zoals beschreven staat in de boeken? Ben nu erg moe en weinig puf voor sportieve activiteiten. Diep in mijn gevoel zegt dat ik heel veel wil, maar het komt er momenteel even niet uit.
    Ik geef er maar aan toe en hoop dat de energie snel terug komt, want ik wil nog wel een aantal keer met het mooie weer op de racefiets zitten, of een rondje hardlopen!

Heb jij verder een goede zw.schap?

20. Pebbles22

Pebbles22 Actief lid

2 jan 2009
    130
    0
    0
    Brabant
    Door mijn bekkeninstabiliteit is het niet helemaal te vergelijken, maar ja, ik had wel weer wat meer energie toen ik een weekje of 15 was.
    Bedenk je dat harlopen best voor schokken kan zorgen en doe het wel gewoon lekker rustig aan. Als je nu even geen zin hebt, dan doe je het lekker op een laag pitje joh! Je moet alleen niet verwachten dat als je nu gedurende 8 weken helemaal niets doet dat dan je dan straks weer lekker vol kunt gaan ;) Je gaat straks veel meer bloed aanmaken en de baby kan zo maar 25% van je longinhoud gebruiken. Luister gewoon goed naar je lijf en doe wat je kunt doen, en wat nu even niet gaat, dat komt straks wel weer.

Zelf blijf ik gewoon aan de wandel. Heerlijk met dit weertje. Fietsen gaat niet meer, omdat de kleine ingedaald is (lijkt net of ik op een bowlingbal moet zitten) Maar ook dat heb ik lang gedaan. Wel gewoon op een oud omaatjes tempo hoor... hihihi. Maar zwanger zijn kost gewoon energie en de bevalling is een marathon :D

Deel Deze Pagina