Dikker worden

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Pina82, 14 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    @pebbles,
    wat is het spannend voor jullie he,de kleine kan elk moment komen zie ik.
    bij deze alvast heel veel succes en geluk.

@ pina,ik merkte na 3 maanden dat ik me wat beter ging voelen,luste ook weer koffie,en langzaam aan kreeg ik weer wat meer energie,nog wel met terugslagen hoor,maar ik merkte echt verschil.

succes,liefs petra

2. mamamei

mamamei Actief lid

10 mrt 2010
    115
    0
    0
    omgeving dordrecht
    Ik ben ook altijd erg tenger geweest. Kon altijd eten wat ik wilde (deed ik ook met plezier) en kwam geen gram aan.. 1.70 en 53 kg. De eerste 12 weken ben je zoo gericht op het zwanger zijn. Je zit echt uit te kijken naar die prachtige grote buik die je wel bij mensen om je heen ziet maar wat krijg je.. zwembandjes:S nou sorry hoor ik ben dolblij met mijn zwangerschap maar als niemand weet dat je zwanger bent en je continu hoort dat je ineens zoveel aankomt, minder grappig:D. Op de 1 of andere manier trokken de zwembandjes weer weg in het 2e trimester en kwam er ineens een buik:D natuurlijk ook de kilo's op de andere plaatsen(borsten) maar de zwembandjes verdwenen ineens weer:S niets veranderd aan mijn eetpatroon. Inmiddels ben ik bijna 32 weken zwanger en ik weeg nu 64 kg. Het gekke is dat je het op me buik en borsten na nergens terug ziet. Ik ben supertrots op mijn buik maar maak me wel een beetje zorgen over de rest en dat mag toch? ben van cup b/c naar e/f gegaan zulke dingen mogen je best onzeker maken hoor. vind het helemaal niet vreemd dat je je dit afvraagd en ik denk ook dat bijna elke vrouw hier wel last van heeft. De personen die er geen last van hebben petje af! of kon het hun voor de zwangerschap soms ook niet schelen hoe ze eruit zagen;)

liefs

3. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Ja leuk hè eens een topic voor mensen met een maatje minder :D

Oh Pebbles, jij staat op springen zie ik! Hoop dat de kleine je niet al te lang meer laat wachten dan.

Ik kon de eerste maanden echt niks, moe, moe, moe en veel spugen. Nu heb ik echt veel meer energie, maar zoals Pebbles al zegt, wel minder conditie. Een stukje sprinten en ik sta gelijk te hijgen, haha oude vrouw :p Maar in principe kan ik alles weer als het bekken maar meewerkt he, wat dit keer gelukkig nog het geval is :)

Ik vind het zelfs leuk om zwanger te zijn als het zo gaat :) Heb een hele mooie buik en verder geen last, dus wat wil een zwangere vrouw nog meer ;) (behalve dat die kleine er al was). Maar toch ben ik blij als ik straks mezelf weer ben hoor.

Liefs Elea

4. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik ben in mijn zwangerschap in de eerste 12 weken 12 kg aangekomen. Daarna zijn er nog 10 kg bijgekomen. Dus totaal kwam op 22. Nu heb ik er nog 2 aan zitten en de rest is er af.
    Ik was altijd 1,76m en 63 kg. Nu dus 65 kg. Ach ik vind het wel best...

5. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Goed van je! Maarrr...je had er wel 2 in je buik zittten he ! hihihi. dat telt dubbel :D

6. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik groeide ook meteen. Toen ik 3 dagen over tijd was, vroeg een collega al of ik zwanger was, ik wist het toen zelf nog niet eens ;) Ik had meteen een duidelijk buikje.

Inmiddels ben ik 29 weken zwanger en in totaal nog maar 5 kilo aangekomen. Wel heb ik een forse buik. Blijkbaar heeft het gewicht zich verplaatst want die buik is echt meer dan 5 kilo hoor! :p

7. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Haha lekker toch, alleen kilo's in je buik. Bij mij wordt het gewicht altijd verdeeld over de voor en achterkant, je kunt ook aan mijn bilen zien dat ik zwanger ben :D Ben dit keer denk ik wel minder aangekomen dan vorige keren, maar dat zal ik weten als ik bij de gyn ben geweest...

Wel even schrikken trouwens Xaph, wat ik lees in je onderschrift! :$ Gaat het nu helemaal goed?

:Liefs Elea

8. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @Elea Ja, dat was inderdaad schrikken! Ik merk zelf nog geen verschil van de schildkliermedicijnen, dat duurt meestal een week of 4-6. Wat het effect is op ons kindje zullen we waarschijnlijk nooit weten. Te lage schildklierhormonen kunnen leiden tot laag IQ, maar je weet natuurlijk nooit wat het anders geweest zou zijn. Afwachten dus!

9. Pebbles22

Pebbles22 Actief lid

2 jan 2009
    130
    0
    0
    Brabant
    Nog even een reactie van mijn kant!
    Op 26 maart ben ik bevallen van een gezonde flinke jongen van 4100 gram!!! Het moederschap is heerlijk en ik heb me nog geen moment bekommert over kilo's of het passen van kleding. Heb nog geen behoefte gehad om mijn spijkerbroek te passen, al denk ik wel dat ik ze dicht krijg. Mijn strechbroeken en rokjes zitten me nog even te lekker.
    Mijn situatie is misschien niet helemaal vergelijkbaar, want ik heb een schildklierziekte (Hasimoto) Tot mijn 20e werkte mijn schildklier te snel, daarna te langzaam. Tijdens de zwangerschap stabiel kunnen blijven met de medicijnen die ik dus als een jaar of 6 inneem.
    Na de bevalling was ik alle kilo's van de zwangerschap direct kwijt. Nu zit ik al weer 6 kilo (!!!) onder het gewicht van voor mijn bevalling. Het blijkt dat mijn schildklier nu namelijk weer te snel werkt.

Maar meiden, ik hoop dat jullie gewoon lekker blijven genieten van je zwangerschap en straks van de kraamtijd, zonder na te denken over het dikker zijn of niet. Want geloof me.... de liefde voor je kindje is zo groot dat je eventjes aan weinig anders denkt ;)

Liefs

10. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @Pebbles Wow, zo snel al weer onder je gewicht! Fijn dat je zo geniet van het moederschap!

Bij mij gaan ze vandaag testen of ik Hashimoto heb. Ben benieuwd, zou het fijn vinden als er een verklaring was waarom ik altijd zo moe ben!

11. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Wauw gefeliciteerd Pebbles!!!!! :D Wat een flinke knul zeg! Goed gedaan hoor :) Geniet lekker van jullie ventje en idd die kilo's zijn maar bijzaak he (zei ik, tot ik in de spiegel mijn achterwerk zag :$ )

:D

Xaph, sterkte meid. Ben benieuwd wat er uit gaat komen!

Liefs Elea

12. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    He,

Ik begrijp wel dat het wennen is voor zeer sporty ladies dat ze ineens wat meer vet krijgen dan normaal en zich ook opeen héél erg dik kunnen voelen... maar het is normaal he! Je hebt dat vet echt nodig, voor jezelf en je kindje. En het is ook logisch als je opeens minder kan sporten dat je sneller wat aankomt...
    Niet over piekeren dames, het hoort er nu eenmaal bij! Je krijgt een schitterend geschenk en kan al na enkele weken je normale leven terug oppakken!
    Ikzelf ben wat te zwaar en tot nu toe nog niks bijgekomen, net omdat ik die reserves al heb... dus uiteindelijk is het voor iedereen een beetje hetzelfde, dan op een andere manier ;)

veel succes iedereen!

13. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    zo is het maar net!

14. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik stond vanmorgen op de weegschaal en tot mijn grote schrik ben ik 3,5 kilo aangekomen in heel korte tijd! Ik heb wel wat meer gegeten en gesnoept de laatste tijd en heb een slechte stoelgang, maar 3,5 kilo vind ik toch wel heel erg veel! :(
    Ik ben a.s. maandag pas 6 weken zwanger. heb het idee dat ik al het vet aan het opslaan ben. Ik moet maar es kijken hoe ik dit er weer vanaf krijg op een verantwoorde manier..... Baal hier erg gigantisch van!! :(

15. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Oja herkenbaar! met 8 weken had ik dat ook al, nu 15weken en ik durf eigenlijk niet meer op de weegschaal te staan. misschien heb ik het lef morgenochtend.. ben stiekem wel beniewd. Ik denk nu 63kg (en normaal weeg ik 58, maar denk vlak voor ik zwanger was als ietje zwaarder) Wat kunnen we er ons toch druk om maken he?
    haha.
    Fijne avond

16. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Tja...vrouwen en gewicht. Hahaha. ;) Nou ja, het kan dus voorkomen, daar ben ik dan wel weer blij om, om te lezen.

Jij ook fijne avond!

17. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Vlinderr,

In het begin van je zwangerschap kan je ook vocht vasthouden etc ivm je veranderende hormonen...
    Net zoals je tijdens je duivels wat zwaarder bent dan normaal ;)
    Dus niet zo balen meid!
    Hehe, succes

18. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Vandaag 15 weken, en wat schetst mijn verbazing: "gemiddeld ben je rond 15 weken zo'n 2.5-4,5 kg aangekomen" las ik (kijk maar in ticker).

Nou kijk, nu behoor ik tot gemiddeld :)

Ik kan dan wel iets vroeger zijn aangekomen, het trekt zich wel weer recht blijkbaar ! haha. helemaal goed.

(dit even ter info voor mede-zwangeren van dit topic)

19. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Dat zou misschien nog kunnen, maar ik zie ook dat ik dikker ben...;) In ieder geval bedankt voor je reactie! Ik hoop dat het dat is..

20. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    mja, als je vocht ophoudt zie je er idd sowieso wel dikker uit... maar ik zou er maar aan wennen als ik jou was, want je zal vanaf nu in elk geval niet vermageren ;)

Deel Deze Pagina