Hallo allemaal Weet sinds gister dat ik zwanger ben na 2 positieve testen in de 1e ronde al Ik moet morgen om 10.10u naar de HA. Maar ik wil graag weten of iemand weet wanneer er een 1e echo wordt gemaakt en wat er precies morgen dan bij die HA gaat gebeuren! Can anybody help me out? Liefs!
Hoi, Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! De ha doet eigenlijk niet zo veel, bij mij heeft ze alleen ff uitgerekend hoe lang ik ongeveer zwanger was en heb wat info meegekregen over wat er met je lichaam gaat gebeuren, klachtjes, voeding e.d. en wat adressen van verloskundigenpraktijken. Mijn 1e echo kreeg ik toen ik 8 weken zwanger was maar dit verschilt per praktijk heb ik begrepen, sommigen doen het pas als je 11 weken bent. Succes en geniet ervan!
Ik heb de huisarts niet eens gebeld MOET dat dan? Ik moet met 8 weken voor een echo....sommige praktijken doen t pas met 12 weken maar de meeste toch wel met 8 weken hoor! Gefeliciteerd met je zwangerschap!
@Ddebbyy, je hoeft er niet per se langs te gaan hoor maar wat ik wel ff zou doen is iig ff een belletje naar je ha om door te geven dat je zwanger bent. Dan heeft ze dat in haar bestand staan en kan ze daar rekening mee houden voor als je eventueel ooit iets van medicijnen moet krijgen o.i.d.
ik ben ook niet naar de dokter geweest heb ze wel even gebeld en doorgegeven ik kreeg ook me eerste echo met 8 weken in het ziekenhuis en daarna mocht ik met 10 weken naar de vk toe voor het eerst en kreeg ik nog een echo
Gefeliciteerd! Ik ben wel naar de HA gegaan toen ik wist dat ik zwanger was. Hij heeft uitgerekend wanneer ik ongeveer uitgerekend zou zijn. En wat informatie gegeven over wat je wel en niet mag eten enzo. En gezegd dat ik het beste foliumzuur kan gaan slikken. En hij heeft mij toen ook nog gewogen, omdat het voor de vk handig schijnt te zijn je begingewicht te weten. En hij gaf mij een kaartje van de verloskundigepraktijk bij ons in de buurt. Dat was het eigenlijk wel zo'n beetje, dus niet zo heel veel bijzonders eigenlijk. Mijn eerste echo had ik met 10 weken en 2 dagen. En de eerste afspraak bij de verloskundige was met 10 weken precies.
Ik moet morgen even bellen en dan hoor ik wanneer ik mn eerste echo heb! Wel is mij vandaag verteld dat die echo ongeveer met 7 of 8 weken zal zijn.
Wat krijgen jullie je 1e echo allemaal vroeg . Ik heb de 1e nu ook al met 8w en 3d gehad maar dit was ivm een miskraam vorig jaar. Mijn 2e kon ik nu tussen de 11 en 14 weken krijgen. Krijg hem nu met 11w en 6 d. Maar wat ik me kan herinneren van mijn zwangerschap vorig jaar was dat het ook pas kon vanaf een week of 11. Maarja zal idd wel bij iedere praktijk anders zijn. Groetjes Neera
Ik ben niet naar de huisarts geweest. Mijn verloskundige geeft alle info aan haar door. Ik heb gisteren mijn eerste echo gehad en krijg over 2,5 week de 2e echo ivm mijn bloedonderzoek wat nog niet helemaal 100% is. Groetjes, Liss
Ik heb de ha nog niet gebeld. Heb 10 april de eerste afspraak met de vk. Als het klopt wat ik heb berekend dan ben ik dan 8 weken en 6 dagen. Dan gaan we pas een afspraak maken voor de eerste echo.
ik hoor ook echt "vroege echo". Ik heb volgende week maandag intake vk ben dan op 1 dag na 10 weken en de assistente vertelde me dat ik niet moest hopen op een echo.....
Ik heb mijn huisarts nog niks laten weten, dat doe ik wel als ik de eerste echo heb gehad, maandag. Dan ben ik 12 weken en een paar dagen. Dat is een beetje laat, maar hier in Almere is het zo druk in het ziekenhuis dat het niet eerder kon.
Goh dames, wat leuk die vroege echo´s. Ik heb vandaag de verloskundige gebeld en moet opnieuw bellen als ik rond de 8 weken ben. Dan pas maken ze een afspraak en volgens mij heb ik dan niet meteen een echo. Ik zal nog eens bellen en vragen hoe dat zit. Ik ben er echt helemaal uit. Tien jaar geleden kreeg je niet automatische een eerste echo. Alleen als er een reden toe was.
ja het blijft natuurlijk beetje dubbel een vroege echo. aan de ene kant super leuk maar aan de andere kant als je nog geen hartje kunt vinden bij 6 weekjes is het ook wel veel stress voor de aanstaande moeder. bij ons doen ze daarom onder de 36 jaar bij geen klachten zoals bloedverlies of eerdere miskramen het liefst tussen 9 en 12 weekjes de eerste echo. dus voor mij nog ff geduld maar voel me echt zwanger draaimolen gevoel in mijn maag borsten die uit mijn bh puilen hahahha en moe kan de hele dag wel slapen(maar helaas dat gaat natuurlijk niet op he met werk enz)
ik had mijn 1e echo bij 9 weken 2 dagen, maar dat was om de zwangerschapsduur vast te stellen (k was meteen na stoppen met de pil zwanger geworden). Normaal doen ze het bij ons tussen de 10 en 12 weken.
bij alle drie mijn dochters vroege echo's gekregen dit ivm duur zwangerschap en eenling of tweeling ( dit ivm tweelingen in mijn familie) nu ben ik weer zwanger en krijg 9 april weer mijn eerste echo, dus bij allemaal vroeg, je ziet nog weinig maar vind het wel een fijn idee als je via een echo kan zien of alles goed zit en het hartje klopt.
Ik ben zwanger geraakt via ICSI en ik krijg met 7 weken de 1e echo. Ben ik wel blij mee hoor, want ben toch wel onzeker....