Ik zie hier regelmatig vragen staan wanneer er geklust moet worden om zwanger te raken . Deze tip kreeg ik van de gyneacoloog, omdat ik vrij moeilijk zwanger raak (1e kind na 3 jaar, 2e na 5 jaar) VAN DAG 10 TOT EN MET DAG 20 OM DE DAG KLUSSEN. De kans is dan zeer groot dat je binnen 6 mnd zwanger bent, zei hij. Klinkt erg voor de hand liggend maar toen wij het op deze manier probeerde was ik direct de 1e maand zwanger, dit resulteerde helaas in een mk. Maand erop (na HSG, dus speelt misschien ook wel mee) weer zo gedaan en toen was ik weer direct zwanger. heel veel klusplezier allemaal en ben benieuwd of het bij jullie ook zo snel werkt.
wat een toptip. Ik hoop dat veel dames er baat bij hebben. wij klussen altijd al om de dag, ook toen ik nog aan de pil was. Ben benieuwd
Hmmm... Dag 10 t/m dag 20.. Dat heeft niet bepaald nut voor vrouwen die een langere cyclus hebben... Hier wisselde het tussen 27 en 85 dagen, vooral wat langere cycli. Bij de eerste heeft het 18 maand geduurd, en bij de tweede bijna 4 maand voor het raak was (eerste ronde was ook weer 85 dagen). Dus dit is eigenlijk een tip alleen voor de meiden met een enigzins normale en regelmatige cyclus.
Wat saz al zegt.....Een goede tip, maar niet voor meiden met een lange of onregelmatige cyclus. Mijn eisprong was deze ronde pas op dag 26. Maar wij klussen gewoon bijna de hele maand om de dag om mijn ei niet te missen. Ik hoop dat het werkt!
hmmm dit is toch niks nieuws? Zal mij verbazen als er daadwerkelijk vrouwen zijn die moeilijk zwanger raken en dit nog niet wisten Moe tje trouwens wel een 'normale' cyclus hebben
Hier nog een beetje een groenneus!! Heb al een tijd op de site lopen zoeken maar kan mijn antwoord niet vinden! Hoop dat jullie mij kunnen helpen: vanavond moest ik eigenlijk beginnen aan een nieuwe strip, hebben besloten te stoppen. Hoe kan ik uitrekenen wanneer ik vruchtbaar ben?? Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Hier een normale cyclus en vanaf het begin om de dag sex gehad van dag 10 t/m 20. En het heeft alsnog 2 jaar geduurd. In de maand dat ik zwanger raakte 1x sex gehad.
ja als je een normale cyclus hebt werkt dit inderdaad. Dus een cyclus van 28 t/m 32 dagen. Wij hebben het ook gedaan om de dag, en waren allebei de zwangerschappen de 2e ronde zwanger!!! Geen ovulatietesten of wat dan ook gebruikt gewoon tussen dag 10 en 20 om de iedere dag geklust.. en bij ons werkte. maar heb ook wel een regelmatige cyclus dus dat scheelt wel. succes meiden!!!
we hadden wel altijd op de goeie dagen geklust... maar helaas heeft het toch nog een tijdje geduurd voor het gelukt was *ok is nog kort vergeleken met sommige dames hier, maar toch, qua gevoel vond ik het wel lang duren toen
My86 laat je niet teveel leiden door de calculators op het internet. Een cyclus is niet bij iedere vrouw hetzelfde en zelfs per maand kan het verschillen. Gemiddeld springt een ei op dag 14 maar ik heb mijn ei al eens gehad op dag 10 en zoals je ook hier kunt lezen zijn er ook meiden met lange cyclussen. Misschien dat jullie nu wel de tip van TS kunnen toepassen door vanaf dag 10 om de dag te klussen maar om meer zekerheid te krijgen zou ik ovulatietestjes gebruiken of gaan temperaturen (als is dat voor een eerste rond al heel wat) Succes !!
Leuke tip... maar dan moeten er wel wat voorwaarden zijn... - zaad moet goed in orde zijn (gaat voor ons niet op aangezien wij aan de max 300.000 zaadjes komen) - enigzins regelmatige cyclus is wel handig (mijn cyclus varieert tussen de 30 en 80 dagen...) - geen andere vreemde afwijkingen (zoals mijn baarmoeder afwijking waar we pas na 1,5 jaar MMM achter kwamen) Nu is het normaal zo dat als je start voor een kindje te gaan en je hebt normaal gemeenschap dat de kans dat je dan binnen 6 mnd zwanger bent gewoon al vrij groot is. Zon 80-90% van alle stellen is namelijk binnen 12 maanden gewoon zwanger. Deze tip hebben mijn man en ik maanden, dan wel niet jaren uitgeprobeerd... niet bewust maar gewoon genoten van elkaar tussen alle behandelingen door zeg maar... Maar nu 3 jaar later nog steeds geen wondertje ondanks alle hormonen, operaties, behandelingen en natuurlijk niet te vergeten het natuurlijke klussen. Voor alle meiden verder.... Suc6 ofcours!!
Prima tip voor mensen die normaal vruchtbaar zijn en waarvan de vrouw een enigszins normale cyclus heeft. Maar voor mensen die moeilijk zwanger raken omdat ze om de één of andere reden verminderd vruchtbaar zijn, is dit bepaald geen garantie.
Mijn tip: Ovutesten gebruiken. Hoeven ook niet duur te kosten. Van bijv zwanger en kids zijn ze 15 voor 25 testen Hoef je niet perse 10 dagen lang om de dag sex te hebben en weet je exact wanneer je eisprong plaatsvind op de dag nauwkeurig
tuurlijk zitten er voorwaarden aan. Ik snap best dat vrouwen en mannen die verminderd vruchtbaar zijn en vrouwen met een zeer lange cyclus niets aan deze tip hebben hoor, maar vind het best frappant dat ik door deze methode 2x achter elkaar zwanger ben geraakt terwijl ik bij de andere 2 kinderen, dit maar niet werd, terwijl ik ook toen in de vruchtbare periode zat, alleen deden we het iets minder vaak dan om de dag. Moet ook eerlijk zeggen dat ik het ook niet erg vind om dat te doen hihi. Als je het met tegenzin doet, lijkt me dat ook niet fijn. Succes ermee dames
Shit zeg! Had dit ff eerder getipt! Dan had ik niet al die jaren hoeven wachten en allemaal behandelingen moeten ondergaan!