Hoi dames, vandaag met 29 weken een groei echo gehad, alles gaat perfect gelukkig! Onze kleine man weegt nu al 1500 gram volgens de gyn niet buitengewoon maar wel aan de grote kant, hij zit dus aan de bovenste grens van het gemiddelde. Nu was mijn vraag, hadden jullie rond dit termijn ook een iets zwaardere baby en hoe was hij/zij bij de geboorte? Gewoon nieuwsgierig
Bij 30 weken woog de mijne 1897 gram... ( schatting dmv een echo meting) Bij 34 weken werd hij geschat door het meten via een echo op 3142 gram, ik krijg a.s. Maandag weer een groei echo maar mijn gyn bleef maar zeggen.... Jeetje wat een dikkerd, wauw dit is echt een grote hoor ! En oeii dat is wel veel groter dan je andere drie ! Yeah great thnx ik heb nu al medelij met mijzelf haha maaaar ze zei wel dat een echo er soms 250 gram boven... Of onder kan zitten... Ik hoop stiekem een beetje dat hij 250 gram lichter is Hoeveel hij weegt bij de geboorte kan ik je volgende week pas vertellen dan word ik ivm medische redenen ingeleid
Hier werd de tweede ook groot (10 pond) geschat. Ik kreeg het spaans benauwd haha. Oudste was ook niet heel klein 3810 en 52 cm dus was voorbereid dat de tweede weer een knul dus ook wel iets groter kon zijn. Wat extra groeiecho's gehad. Naar het einde werd het het iets bijgesteld naar 8/9 pond met 40 weken. Uiteindelijk bevallen met 40+5 en hij woog "maar" 3585 en 52 cm. Hier weken de metingen af omdat ze met meten kijken naar lengte bovenbeen, schedelomvang en buikomvang. Laat de jongste nou een flinke bol (38,5 cm) bij geboorte te hebben en lange benen. Maar spek had hij absoluut niet vandaar dat de metingen er compleet naast zaten hier.
Mijn boef zat ook steeds op de bovenste groeilijnen en tijdens zijn geboorte was hij 4.7 kg en 56cm! Hadden ze niet verwacht bij de vk... Haha moest bij een volgende zwangerschap wat beter in de gaten gehouden worden.... Ben benieuwd ;p Overigens ging de bevalling prima hoor! Geen complicaties gehad ofzo
Hoi hoi, Ik had met 29,6 weken een echo. Toen bleek uit de metingen ook dat de kleine groter was. Ze schatten hem/haar toen in op ruim 1700 gram. Nu moet ik volgende week woensdag weer komen. Dan ben ik 34,5 weken. Ben wel benieuwd hoe groot ze het dan inschatten. Ik kijk er zelf niet gek van op hoor, want 5 van onze 6 kinderen hadden een geboortegewicht dat lag tussen de 4100 en de 4400 gram. Ik verwacht dat deze kleine dat ook zal hebben. Ik wil volgende week wel vragen wat hun dan verwachten dat het met 40 weken zal zijn.
Hier met 29 weken ook allebei de baby's dik 1700 gram.. Was een behoorlijk gewicht voor de twins zei de gyn.. Maarja papa was 12 pond dus ik ben heel erg benieuwd
Leuk om die verhalen te horen dames! Er zitten aardig lange en zware baby's tussen! @Saraa88 1550 met 30 weken lijkt mij ook niet zo heel gek aangezien die van mij met 29 weken 1500 is dit was gewoon nog prima dus lijkt mij dat bij jou ook. @marieke24 WOW 1700 met 29 wk en dat met een tweeling! Wel fijn dat ze het zo goed doen, tweelingen zijn meestal wat kleiner toch?
Ik heb nooit iets gehoord over geschat gewicht tijdens de echo's. Wel dat de jongens allebei groot waren. Met 20 weken liepen ze allebei zo'n 3 weken voor. Ds1 is geboren met 37+6 en was maar 7 pond, Ds2 werd geboren met 40+5 en woog 9 pond en was 57 cm. Prima bevallingen gehad
Hier word ook een grote baby geschat. Met 20 weken liep ze al iets voor op de groei. Met 27 weken 1.2 kg ipv 900 gran. Eergisteren weer een groei echo gehad. Geen gewicht gehoord loopt kwa groei wel 2.5 week voor. Wor dop ruim 8 pond geschat bij 40 weken. Andere 2 waren kleintjes bij de geboorte. Maak me nu geen zorgen. Dit meisje doet het ondanks het vele overgeven gewoon erg goed. Ben nu 6 kg in totaal aangekomen. We wachten rustig af. Al mag ze van mij wel komen met 38 weken haha
Mijn dochter woog bij de 30 weken echo 1500 gr volgens de schatting. Ze is geboren met 52 cm en 3600gr. Lang maar niet al te dik dus. Schattingen zijn schattingen, ik zou me er niet te veel zorgen om maken.
Mwoah ik neem dat schatten met een korreltje zout sinds de jongste.... Elke echo dit word een flinkerd! Nu weet ik niet wat ze flink vinden tegenwoordig.....maar krap 6 pond en 48cm vind ik niet flink 😂😂 Ik was zelf 9 pond en mijn broer bijna 10... Mijn man was ook 9 pond dusssss....mijn oma heeft 3 x een bijna 11 ponder gehad 😱😱 Dat vind ik flink hihi. Maar dus het kan echt soms niet kloppen, 1 dag voordat ik ingeleid werd ivm hoge bloeddruk zei mijn gyn nog : Oooh hij is groot genoeg dus hij mag wel komen, het echo apparaat zegt 8 pond zeker!! Hij stond er zelf versteld van dat het toch zo een ukkie was...en achteraf zei hij als hij dat had geweten had hij me niet ingeleid... (Prematuur gedrag en problemen met drinken met 37w5d)
Ja normaal zijn ze wat kleiner ja haha 🙊 maar hier gaat het echt gestaag door, in het ziekenhuis verwonderen ze zich er ook over maar papa was ook 12 pond en ik bijna 8 pond dus misschien de genen? Al zijn we echt allebei helemaal niet dik.. Ja nu maar normaal gesproken.
OoH ik maak mij ook totaal geen zorgen er over hoor! Was gewoon benieuwd of dit iets zegt over het geboorte gewicht, maar zo te lezen niet Ik heb ook liever iets meer spek reserve dan een heel klein dun kindje, gewoon het idee dat ze dan iets weerbaarder zijn denk ik
Inderdaad! Maar ik merk dat hoe verder de zwangerschap dus hoe dichter bij de bevalling hoe nieuwsgieriger je word naar de kleine. Ik ben zo benieuwd hoe hij er uit ziet en of hij b.v. de mooie krullen van zijn papa heeft
Hoi, Bij 29.4 weken werd onze dochter ook ruim 1500 ge geschat. Ik hoor het haar nog zeggen: dit is een flinkerd hoor! Maakte me best zorgen om de bevalling uiteindelijk met ruim 37 weken ingeleid ivm pe en wat dacht je: 48 cm en 2900 gram. Echt een ukkie dus! Zelfs als ze tot 40 weken was blijven zitten was ze niet zwaar geweest. Ze zitten er vaak naast dus! Succes met de laatste weken!
Vandaag weer voor een echo geweest. Ik ben nu 33,5 weken. Het geschatte gewicht van nu is 2800 gram. In 4 weken tijd is er dus een kilo bijgekomen. Ik vroeg wat het volgens de verwachting bij 40 weken dan zal zijn. Dat was 4200 gram. Klopt dus aardig met wat ik zelf verwacht. 5 Van onze kinderen woog tussen de 4100 en de 4400 gram, deze kleine gaat daar dus waarschijnlijk netjes tussen zitten.