Dikkertje ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nicole26, 14 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blupje

blupje Fanatiek lid

23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    Hier een flinke meid; 8 maanden en 11 kilo.
    Bij het cb wordt flink gezeurd (door bepaalde medewerkers dan), maar ja, wat doe je eraan? Ze eet echt niet teveel en ik ga haar echt niet op dieet zetten!

2. Hoi Hoi..

Mali is nu ruim 4 maanden en draagt nog veel 50/56 maar past ook 62..ze is erg klein voor haar leeftijd maar ziet er gelukkig wel gezond uit..het is jouw kind en mensen hebben toch altijd wel kritiek!
    Geniet nou maar lekker van je meisje

3. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Kathara is nu bijna 5 maanden en heeft maatje 62 :rolleyes:
    Mijn zoontje had toen maatje 68 tegen die tijd...
    Verschil met mijn 2 kids...
    Kathara is 5.5 kilo en 60 cm
    En Quinten was op die leeftijd 7 kilo en 65 cm.

4. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    hier word keira ook 'hermosa' genoemd, waar ze lekker, of heerlijk of iets mee bedoelen. een soort van ander woord voor dik heb ik gemerkt, de vriendelijke versie. ze is nu 8.5 kilo en weet eigenlijk niet hoe lang?erg lang dat wel, past al maanden niet meer in de maxi cosi
    ze heeft 2 neefjes van 15 en 18 maanden en die dragen dezelfde maat luiers als haar. ik koop die van 9 tot 13 kilo omdat het te strak om haar bovenbenen zit anders. kleding heeft ze boven 3 tot 9 maanden en beneden 9 tot 12 maanden... dus koop eiegenlijk alles voor kindjes van een jaar. dan is het maar een beetje groot, maar heb ik liever dan te klein.
    het grappige is dat ze voor haar lengte volgens de groeicurve eigenlijk te licht was bij de laatste controle... maar dat was volgens de dokter maar beter, want dat ze absoluut op goed gewicht zit:)

5. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Teun is nu 8.5 kilo...zelf gewogen op de weegschaal.....en draagt nu maat 74 sommige dingen nog van 68 en zelfs nog een spijkerbroek van Pointer en de polo van Pointer past hij allang niet meer van maat 62 :rolleyes: ...maaten het zegt niets want ik ben er achter gekomen dat hema/zeeman/ Hans textiel klein vallen en C&A groot.....

Wij vinden zelf Teun niet dik...ja hij heeft lekkere spek beentjes en wat spek armpjes maar op zijn lichaam is hij normaal...broekken zitten ook ruim..gelukkig zit et in neem elastiek in :D

Dus gewoon zelf kijken en doen...en niets van andere aantrekken pas als ze ook "zwembandjes" gaat ontwikkelen zou ik gaan oppassen....

6. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ow ik ken dat hoor meid... Joey heeft nu maat 80 aan, dus hij was wel wat ouder dan jouw meisje toen hij maat 74 aanhad, maar met 7 maanden zeiden ze al dat hij wel een baby van een jaar leek :( CB trouwens niet hoor, die zeggen dat hij prima binnen de lijntjes blijft, maar 'mensen' om ons heen. Wat zegt jouw CB dan? Hoeveel weegt ze eigenlijk? Of is ze misschien gewoon lang? Joey was met 3 maanden al meer dan 8 kilo... maar hij was niet zo lang. Als je kindje wel lang is, dan heb je ook al een grotere kledingmaat nodig ;)

7. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Wat zegt jouw CB dan? Hoeveel weegt ze eigenlijk? Of is ze misschien gewoon lang? Joey was met 3 maanden al meer dan 8 kilo... maar hij was niet zo lang. Als je kindje wel lang is, dan heb je ook al een grotere kledingmaat nodig

Nou het cb zei eigenlijk niet zo heel veel , alleen vroegen ze wel wat ze te eten krijgt en daarop werd gereageerd dat het niet teveel is ... ze woog vier weken geleden rond de 7,5 kilo en was 63 cm lang ...

8. renata

renata Actief lid

21 dec 2006
    148
    0
    0
    Yessin is nu bijna 4 ,5 maand en heeft nu 68 maar dat begint al strak te zitten ...
    sommige dingen kanhij 74 al aan hoor

maak je niet druk lekker toch?

9. nicole26

Ik vind het ook heerlijk ik heb er helemaal geen problemen mee maar omdat iedereen zo verwonderd reageerd ging ik twijfelen of ze te vol was :) :)

10. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Dubbel

11. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Zou ik niet meer doen hoor meis, volgens mij is er niks mis met jouw beebje, op een beetje lekker knuffelbaar babyspek na ;) 4 weken geleden 7,5 kilo komt overeen met de 8095 gram die Joey woog toen hij 3 maanden was, en met Joey is niets mis geweest, nooit. Ze zeiden op het CB wel altijd dat het een flinke knul was, maar meer ook niet. Als het zorgelijk is, dan hoor je het daar wel ;) Ze is gewoon flink, net als mijn eigen spekkie :D

Ben benieuwd naar haar geboortegewicht ;)

12. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht

13. nicole26

@ saona : Ze is drie weken te vroeg geboren en toen woog ze 3225 gram ..

14. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Wat weegt ze nu?

15. Niet meer actief

ach hier ook een heerlijk mollig kind. Dat was ik zelf ook het eerste jaar en daarna niet echt meer. Nou er is niks meer van te zien haha. Ik houd er wel van! Ze is nu al wel 6 kilo hihi.

16. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik heb er één lopen van bijna 2.. Ze weegt ongeveer 10,6 kilo en draagt maatje 80... Wel een iel meisje!

17. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Toen Finn 4 maanden oud was, droeg hij net maatje 68.

Nu draagt hij maatje 74/80 en is 71 cm lang en weegt 8800 gram.

Volgens het CB heeft hij altijd precies het lijntje gevolgd en is een hele gemiddelde baby.

Ter geruststelling van jou:
    Gisteren zeiden ze op het CB dat ze pas echt overgewicht kunnen constateren als het peuters worden.

18. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Heerlijk he ;) De mijne woog afgelopen maandag ook al 5,5 kilo.Zal wel aan de naam liggen hihihi ;) :)

19. Niet meer actief

ja heerlijk toch! Ze is dan ook al heel sterk moet ik zeggen. Houdt grotendeels haar hoofdje zelf omhoog en als je haar handjes pakt dan trekt ze zichzelf in de zithouding! en dan heb ik haar handjes vast en blijft ze ff zitten zonder dat ik haar dan echt vast heb zeg maar.. alleen doe ik het natuurlijk niet vaak want dat is nog niet goed maar ze is wel sterk.

20. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Mijn dochter is nu 16.5 mnd en weegt 8.5 kg... Ze draagt maat 68/74... En daar word je ook heel erg onzeker van...

Opmerkingen als:
    dragen er trouwens ook niet toe bij dat je je als ouder zekerder gaat voelen...

Het is dat ik zeker weet dat ze t goed doet en dat ze alles eet wat ze voorgeschoteld krijgt, maar leuk is t niet. Ik zou zeggen, wees blij als je kindje wat zwaarder is, als ze gaan lopen, lopen ze t er vast wel weer af.

Deel Deze Pagina