Gisteren zat ik op mijn werk, en mijn benen jeukten ontzettend. Dus ik trek mijn broekspijpen omhoog om te krabben, zegt een collega dat mijn sokken veel te strak zitten. En normaal gesproken is dat niet zo. Een andere collega, die BHV'er is, stond er ook bij, en hij zei dat ik vocht vasthoud. Hij zei dat dat wel vaker voorkomt bij zwangere vrouwen. Nu vraag ik me af, heeft iemand van jullie dat ook en is het verstandig om daarmee naar de huisarts of vk te gaan?
Inderdaad is wat vocht vasthouden normaal, vooral tegen het einde van je zwangerschap kun je flink "opblazen" daardoor. Maar zo vroeg weet ik niet eigenlijk. Als het heel veel is, in combinatie met veel dorst en veel plassen zou ik voor de zekerheid toch ff bellen!
Ik heb het een beetje ook maar ik heb het altijd wel beetje gehad. Een vriendin van mij was al een balonnetje vanaf 2de maand zwangerschap, zij is er mee naar de huisarts geweest en werdt vooral het onderstaande aangeraaden. Zorg iig voor een goede circulatie van je vochthuishouding. het klinkt smerig maar brandnetelthee werkt echt wonderbaarlijk. daarnaast gewoon veel water drinken. Je gaat meer naar de WC dan normaal dus je hebt een hogere vocht cerculatie dus meer vocht binnen krijgen is ook belangrijk. Als je zelf zorgen maakt ga gewoon naar de Huisarts.
Nou, ik dronk al zeker 2 liter water op een dag vóór ik zwanger was, en dat doe ik nu ook. Ook moet ik super vaak plassen, dus snap ook niet goed dat ik nog vocht kan vasthouden. Nu heb ik even gekeken en zie ik niks, dus misschien kwam het gisteren ook wel door de warmte.
Ik heb ook vanaf de 2e maand mega veel vocht vast gehouden en het werd met de maand erger helaas. Mijn bewegingsvrijheid was ver te zoeken. Drink inderdaad veel; plas veel. Leg je voeten wat hoger als je op de bank zit of in bed ligt. Eventueel steun kousen als het heel erg is/wordt. Er schijnt ook een homeopatisch middeltje voor te zijn. En veel bewegen. En massage. Succes
ik hou zelf ook vocht vast in de benen en handen.'savonds is het erger dan 'smorgens, maar dat is normaal. ga als het kan met je benen omhoog. het is een normaal verschijnsel als je zwanger bent. en als het warmer weer is dan hou je meer vocht vast.het is wel belangrijk om gewoon te blijven drinken.en als het warm weer is dan kan je ook nog lekker met je voeten in een bak water gaan zitten.dat kan zo heerlijk zijn. ik krijg elke keer wel de vraag bij de vk hoe het met het vocht vasthouden staat.maar bij een goede bloeddruk kan het geen kwaad. ik trek zo weinig mogelijk sokken aan en lekker ruime schoenen.dan knelt het niet zo.
zeker op warme dagen kan het zeer zeke rgeen kwaat nog meer te drinken hoor ik drink me het leplazers laatste maanden om verder vasthouden te voorkomen, en het helpt wel. ik dronk ook 2 liter voor zwangerschap, nu wel duidelijk meer
bleekselderij werkt ook vochtafdrijvend, dat kun je rauw eten....daar vind ik persoonlijk niets aan maar ik maak dan soep met veel bleekselderij erin.
Hai, Ik heb er sinds een week of 2 ook last van. Ik kreeg een tip om de stukjes tussen mijn vingers te masseren/melken, de overgang tussen je vingers los te maken. Zo vaak als je maar kan. Bij mij werkt het echt, als ik het een dag niet doe, voel ik het gelijk. Verder doe ik ook geen sokken meer aan, alleen die enkelsokjes. Ik loop veel op slippers en na het douchen doe ik nog een paar minuten de koude straal op mijn enkels en onderbenen. Verder opletten met zout en koffie en thee.. ik drink na elk kopje koffie of zwarte thee 1 a 2 glazen water. Goede tip van die bleekselderij.. ik ga het gelijk uitproberen.. Ik vind het echt een rotgevoel, mijn hele scheenbeen voelt zo strak aan.. ik leg overal waar het maar kan mijn benen omhoog en wiebel veel met mijn tenen en enkels. ook ´snachts leg ik een kussentje onder mijn onderbenen. succes!
Sinds het warmer is geworden ben ik er ook last van. mijn voeten zijn dikker dan normaal en als ik op het werk een hele dag op de stoel zit dan zijn mijn voeten en bovenbenen helemaal opgezwollen. Ach over een paar maanden ben ik er toch van af.
Heel normaal hoor. Hier al een poosje m'n enkels kwijt. (foto staat op site, zie link hieronder) Je kan vanalles proberen, maar volgens mij is er maar 1 manier om eraf te komen.... Bevallen!
Hallo, Ik begin nu ook vocht vast te houden Mijn vingers zijn dikker (trouwring past niet meer :x ) en mijn enkels zijn best dik. Schoenen zitten steeds strakker. Dacht lange tijd dat dit mij gespaard bleef, maar moet er helaas ook aan geloven . Je voelt je daardoor wel wat opgezwollen. Voeten omhoog en veel drinken heb ik net gelezen, zal het uitproberen.... Liefs
Ik hield ook veel vocht vast. Had echt van die kussentjes op mijn voeten . De VK zei dat je er weinig aan kunt doen. Je kan wel minder zout gebruiken. Eén troost, zodra je bent bevallen raak je het meeste wel weer kwijt hoor. Ik had binnen 24 uur 7,5 liter geplast . (had ook een infuus hoor).