Even wat tips aub..

Discussie in 'Voeding' gestart door brownielover, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.155
    3.036
    113
    Nederland
    Vandaag bij het cb geweest.
    Onze meid was goed gegroeid, 7,8 kilo & 68,8 cm.
    Op ontwikkeling niks aan te merken.

Maar dan.. Het eten:)

Ze eet haar groente en fruit steeds beter.. Maar brood weigert ze nog steeds.
    Alsof ik haar zure yoghurt voer, zo kijkt ze.
    Heb uit vuisje geprobeerd, neergelegd & laten spelen, voeren, wit en bruin brood, maar ze wil gewoon niet. Op t cb zeiden ze dat ik dan smiddags pap moet geven.
    Maar dit krijgt ze ook als ontbijt. Is 2x pap niet teveel?

Ook zei ze dat melk onvoldoende voed en die granen dus belangrijk waren..
    Verder wil ze dat ik met tussendoortjes als soepstengel, rijstewafel etc begin.. Maar HOE?

Iemand tips? voel me nu best onzeker wat het beste is..

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lieve help, je kind is 7 maanden!
    Granen gaan belangrijker worden, die krijgt ze ook in haar pap. Ga niet pushenof proppen, geef haar gewoon de tijd, blijf aanbieden. Het komt wel.

3. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.155
    3.036
    113
    Nederland
    Jaa weet ik. Dwing ook niet hoor! Maar ze zei dat op zo'n manier, alsof het aan mij lag en ik het niet goed doe. :-<

4. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.155
    3.036
    113
    Nederland
    Moet ik nou 2x pap geven dan? Nee toch? Vind het zelf iig wel wat veel.. en zo'n tuasendoortje kan toch wel n maand of 2 wachten?

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ach, sommige cb's... gewoon lekker verder doen waar je mee bezig bent hoor. 1 x pap is ruim voldoende en dat brood komt echt wel! En tot 1 jaar is melkvoeding het belangrijkste, dus maak je geen zorgen hoor. Zeker niet als ze fruit en groente wel graag eet. Sommige kindjes hebben echt tijd nodig om aan brood te wennen.

6. sjak

sjak Niet meer actief

Mijn dochter was ook een broodweigeraar. Mij hebben ze hetzelfde advies gegeven, ik gaf dus 's morgens en 's avonds pap. Maar hier vi d ze pap ook erg lekker! Daarnaast gaf ik als tussendoortje Griekse yoghurt (met een beetje diksap) want rijstewafels, soepstengels of zelfs koekjes gingen er niet in!
    Om de twee a drie dagen ben ik brood gaan geven en nu... met negen maanden eet ze brood, maar alleen als ik op hetzelfde tijdstip ook brood eet. Vanaf het moment dat ze (een beetje) brood at ben ik gestopt met de avondpap.

7. muis26

muis26 Fanatiek lid

Ik zou in ieder geval niet te veel pushen , dan creƫer je nu al een negatieve sfeer rondom het eten en dat werk averechts.

Wat doe je op het brood? je kan eens proberen te wisselen met het beleg. appelstroop, of jam.

En pas rond 1 jaar eten ze met de pot mee, dus ik zou haar rustig laten wennen. maar het wel blijven aanbieden. Kinderen moeten vaak ook 10 keer iets proeven voor ze het lekker vinden. Dat is heel normaal.

Verder niet te druk maken. en gewoon blijven proberen.

Als je merkt dat ze honger heeft tussendoor, of haar ontlasting wordt hard dan kun je eens een papfles tussendoor geven maar ik zou verder je eigen gevoel volgen. Er gaat niets boven een moedergevoel

laat je vooral niet onzeker maken! dat voelt je kindje ook.....

8. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.163
    1.844
    113
    Gwoon doen wat jij het beste vind.
    Hier vanaf 6 maanden gevochten met eten ze wilde dus niets.
    Geen potjes geen pap etc..
    pas met 11 maanden waren we het zo zat toen hebben we haar ons eten gegeven en zowaar ze ad het.
    Toen na een paar weken een keer brood.
    En toen wij iets heet gegeten en haar een potje nou dat wilde ze niet.

Dus mijn advies laat gaan en afentoe als jij brood eet gewoon een stukje neer leggen en kijken of ze het dan wel eet.
    Zo niet dan niet

9. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.155
    3.036
    113
    Nederland
    Ik hou t lekker bij alleen een papfles, groente fruit en dr andere 3 flessen.
    Daar doet ze t nog goed op:)
    En zowaar gister.. heeft ze brood geougeten bij mn Smoeder op schoot!. Was zo trots! Idd niet pushen.. t komt vanzelf,(zie ik nu ook) :)

thx allemaal!!

Deel Deze Pagina