diksap aanslag in de fles!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sim, 1 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

sim Niet meer actief

kwam er vandaag achter dat mijn flessen toch wel gigantisch verkleurd zijn van de diksap. dacht dat rosevicee zo'n aanslag gaf, maar diksap ook echt wel!

heb van die gekleurde s-flessen dus het valt niet zo op, maar ik ben flink wezen boenen, en nu zie je pas echt hoeveel aanslag erin zit.

heb deze flessen nog niet zo lang, want die vervang ik ook om de zoveel tijd. maar als ik er met een doek door ga komt er echt donkere aanslag in en ik krijg het er niet uit!

iemand een gouden tip?

groetjes sim

2. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Hier hetzelfde probleem dus ik lees ff mee...

3. sim

sim Niet meer actief

heb de flessen in de vaatwasser bij mijn ouders gehad en dat heeft goed geholpen, nu vraag ik me dus of ik die ventielen en spenen (van de s-fles) ook in de vaatwasser kan doen.....

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Misschien een nachtje in een sopje met chloor laten staan? De volgende dag in de afwasmachine en dan nog eens goed afspoelen, zodat alle chloorresten weg zijn.
    Die spenen zou ik alleen in de vaatwasser doen als je er verder geen spinazie, brintabordjes, pannen met tomatensausresten e.d. bij hebt zitten, anders worden die spenen vaak nog vies of helemaal oranje. Maar succes!

5. Niet meer actief

Babyflesjes
    Een vieze babyfles krijg je schoon door wat ongekookte rijst in te doen, vullen met een klein beetje heet water en schudden maar!

Babyflesjes
    Neem een stukje keukenrol doe die in de fles heet water erbij en even schudden leeggooien en klaar is kees.

Babyflesjes
    krijg je goed schoon door eerst een grote schep koffiedik in de fles te doen, vervolgens vul je de fles half met water. Speen erop draaien en goed schudden. Spoel de fles goed om en je ziet dat hij stralend schoon is.

Babyflesjes
    Spoel ze eerst uit met koud water voordat je ze in heet water wast.Melk bevat eiwitten die stollen als ze met hitte in aanraking komen.

Babyflessen schoonmaken Haal bij de drogist gebitreinigingstabletten. Doe een halve in de fles en doe er warm water op. Even laten staan en goed naspoelen met heet water.

6. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    inplaats van chloor kun je ook citroensap gebruiken, dat werkt hetzelfde, maar geen gevaar van enge sporen. spenen kunnen best in de afwasmachine, maar wel even uit elkaar halen, dus de ring eraf, en hier gaan ze na de vaatwasser meestal nog even in de sterilisator, en als dat even niet kan, spoel ik ze af met heet waterivm evt zeep of andere resten.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je moet dit er echt uithalen, want die zwarte/bruine aanslag zijn schimmels. Die groeien namelijk erg goed op diksap, en je kindje kan er flinke last van krijgen.

Beter is natuurlijk om de diksap niet in een fles te geven, maar gewoon een (open) beker.

8. sim

sim Niet meer actief

de flesjes zijn in de vaatwasser goed schoon geworden, heb nu de spenen in sop staan met gekookt water..

Deel Deze Pagina