diksap en ander drinken

Discussie in 'Voeding' gestart door Laure80, 25 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Met een maand of 6 ben ik begonnen met diksap, water en thee.
    Mijn zoontje is nu 1,5 en krijgt wat sap betreft eigenlijk nog steeds alleen diksap, dus geen roosvice, ranja of wat anders.

Tot hoe lang zijn jullie diksap blijven geven en zit er veel verschil in diksap en bijvoorbeeld ranja of roosvice?
    Viel me pas op dat het prijsverschil tussen al die flessen best groot is (diksap is veel duurder), dus vroeg me af waarom ik eigenlijk diksap zou blijven geven.

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

diksap zitten alleen natuurlijke suikers in. in ranja zit gewone suiker, zelfde als alle andere sapjes.
    hier krijgt ze ook gewoon nog diksap hoor. als we op pad gaan neem ik een pakje appelsap voor dr mee of krijgt ze ergens een flesje appelsap. of van dat 50/50 van roosvicee. maar dan ah huismerk) heel soms krijgt ze gewone ranja. als traktatie in het weekend of s''avonds een klein bekertje van papa. maar wel sterk verdund. verder dus gewoon water en diksap ook hier

3. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    hier meestal gewoon water.....of aangelende sinassapel sap, maar meestal gewoon water

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja die suikers maken het verschil. Ik heb laatst van de AH een flesje aanmaak-multivitamine gekocht. Die vindt ze ook lekker en vind ik er wel gezond uit zien ;) Dus misschien is dat een tussenstap? Diksap is idd wel een stuk gezonder dan gewone limonade of ranja!

5. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Moet je diksap of iets anders dan water geven? Of is het gewoon als extra voor de kleine, dus verwennerij?

6. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik geef diksap of roosvicee, sterk verdund. Op terrasje of bij uit eten dan krijgt ze wel eens appelsap. Ze drinkt overigens ook gewoon water. Ik geef dat andere puur voor de afwisseling. Hier vindt ze de multivit van Roosvicee superlekker op het moment!

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik denk dat ik rond de 11-12 maanden ben begonnen met roosvicee. Of de huismerk varianten daarvan.
    Tot die tijd fietste ik altijd om om dixap peer te halen. Daar zat geen appelsap bij, en beter qua ontlasting. In mijn eigen super hadden ze dat niet helaas. Dus tegen het jaar maar gaan afwisselen.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje is 2 en is dol op diksap. We kopen diksap bij de AH in allemaal verschillende smaken en hij vindt ze allemaal even lekker. Mijn dochtertje is voorlopig nog niet aan diksap toe. De komende jaren hebben wij nog diksap in huis.

Zoonlief krijgt naast water en thee (aardbeienthee is favoriet) een heel enkele keer chocolademelk, appelsap of vers geperste andere sap te drinken. Hij heeft tot vandaag de dag 3 x een glaasje heel slappe limonade gekregen. Heerlijk vond hij het maar ik vind de diksap eigenlijk wat beter.

9. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Mijn dochter is bijna 2 en die geef ik ook nog gewoon diksap.
    Sterker nog, ik meng het zelfs nog door mijn eigen yoghurt!

Het is gewoon geconcentreerde fruitsap, net als ranja maar zonder geur/kleur/smaakstoffen en suikers.

Daarnaast melk, thee, soms ranja, 50/50, met een feestje weleens n klein glaasje kindercola, lekkere bouillion als het koud is buiten :)
    vers geperste sapjes
    en appelsap en sinaasappelsap uit pak doe ik de helft met water :)

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier ook lekker aan de diksap. Ook als reden dat het beter is qua suikers. Wij lengen het aan met heel veel water. Tis dus erg dunne diksap. Een enkele keer als we ergens op visite zijn of buiten de deur, dan krijgt hij wat anders zoals appelsap.

11. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook nog steeds alleen maar (hele dunne) diksap hoor... Ik vind andere limonade nog niet zo nodig, eerlijk gezegd. En Bas vindt het heerlijk, dus waarom zou ik overstappen?

Enne... het is misschien wel duurder, maar je hebt er veel minder van nodig, dus uiteindelijk zal het elkaar qua kosten niet zoveel ontlopen, denk ik!

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin krijgt thuis diksap (vind ie heerlijk) en roosvicee. Thee, melk en soms chocolademelk of water. Limonade komt er hier niet in (voorlopig) dit krijgt hij alleen op visite.

Deel Deze Pagina