Ik wilde ons dochter een deze dagen een pyjamapapje of smulpapje geven, is dat bijna het zelfde dan de gewone fles? Wie heeft er ervaring mee?
Het is niet hetzelfde... Er zit 96% (dacht ik...) opvolgmelk in, is gezoet en dikker. Ze vinden het vaak superlekker, maar gewone opvolgmelk is wel beter. Mijn dochter luste zelfs even geen gewone opvolgmelk meer. Ik heb toen niets anders als opvolgmelk gegeven en toen was het gelukkig over. In een verpakking Pyamapapje zit 250 ml en in Smulpapje zit 200 ml verder is het eigenlijk hetzelfde.
Ik geen colin wel eens pyamapapje, en hij vindt het heerlijk.. Het is idd een stuk zoeter als de gewone fles..En het vult wat meer volgens het cb... Hij drink de opvolgmelk ook gewoon, dus heb dr hier geen problemen mee... ik vind het wel te duur om het elke dag te geven.. Groetjes fay
Dat het meer vult vind ik niet..TEun krijgt na het zwemmen altijd een papfles ipv brood en slaapt dan heerlijk 2.5 uur nu had ik alleen nog pyamapapje maar werd hij na een uur wakker met honger dus nu de papfles weer en geen probleem.....maar dat het zoeter is dat klopt.....
Glenn kreeg het alleen in het weekend: heerlijk tussen ons inliggen met de fles, rustig de dag beginnen. Toen Glenn nog alleen aan de opvolgmelk zat, gaf ik ook af en toe de fruitvariant van Nestle. (het wás toch Nestle?) Een welkome afwisseling.
Kian vindt het ook lekker. Ik had 3 verpakkingen gekregen van iemand. Zelf koop ik het niet, want ik vind het best duur.
Ruben vind het ook erg lekker. Ook het fruitflesje is een groot succes (die geef je ook gewoon koud). Vind het ook te duur om dagelijks te doen, maar af en toe als verwennerijtje doe ik het wel!
Ik vind dit dus echt onzinproducten. Je kind heeft het helemaal niet nodig. Er wordt meer ingespeeld op de emoties van de ouders dan op de behoefte van het kind.
het voegt misschien niks extra's toe, maar het is wel eens leuk om met een ander smaakje te komen voor de afwisseling. elijah is gek op pyamapapje, dat smulpapje geeft hij veel van terug. heb alleen de vanille en biscuit smaakjes...
Zoals Pim al zegt: leuk voor de ouders. Een kind heeft geen weet van zoete smaakjes, dus die maakt het niets uit.
Pardon? Glenn maakt het wel degelijk uit hoor! Die had al vroeg een voorkeur wat betreft de smaken van het pyamapapje. En ook met andere dingen heeft ie al vroeg smaak en dus wél weet van smaakjes.
Ik weet ook wel zeker dat ze zeker de smaak ervan proeven hoor! Joris krijgt het ook wel es, vooral als we onderweg zijn! Hij vind het echt heerlijk...!
Tuurlijk proeven ze de smaak gaat er meer om dat als je het niet geeft ze het ook niet missen... Ze weten niet dat er andere smaakjes in de wereld zijn ed. De ouders weten dat er nog veel meer lekkers is en die willen vaak hun kids dus daar ook kennis mee laten maken. Daarom is het ook niet zielig dat mn kids (nog) niet snoepen... ze weten niet dat ze iets "missen"
Vraagje: klopt het dat er ook toegevoegde suikers (en dan bedoel ik geen vruchtensuiker) in dit soort papjes zitten? Of zijn het de suikers die ook in kunstvoeding zitten? Want dat zou voor mij het grote verschil zijn, en nog niet eens zozeer het smaakje (mijn zoontje is nu fruit en groenten aan het proeven dus smaken ontdekt hij toch wel en geeft ook duidelijk zijn mening ).
dan heb ik ws een uitzonderlijk kind, want die heeft wel degelijk door of ik eens met een ander smaakje kom, fruitdrankjes van nestle (de melkvariant) moet hij niks van hebben, banaan ook niet alleen de biscuit en de vanille.
Ben ik niet met je eens. Jarissa krijgt ze ook van tijd tot tijd. En dat heeft niets met mijn emoties te maken. Ik vind het gewoon heel handig als ik ergens naar toe ga om dan een kant en klare fles bij me te hebben. Als ik een normale fles maak voor ik wegga en het duurt dan nog een paar uur voor ze gaat eten lijkt me dat veel ongezonder. Dus als we wat langer weggaan of net na een fles, dan heb ik altijd zo'n kant en klare bij me. Jarissa lust ze allemaal op de appel/banaan (of appel/peer dat ben ik even kwijt) na.
Aanvulling: ik heb het ook gebruikt omdat Jarissa vast voedsel niet wilde eten. Pas sinds deze week lukt dat (ze is nu bijna 8 maanden). Om haar toch aan wat andere smaken te laten wennen, heb ik de smul en pyjamapapjes gebruikt.
Je hoeft je niet te verantwoorden waarom je het gebruikt hoor. Het is toch een welkome afwisseling voor de kids. Ben blij dat ze nu sneller de fles pakt. Scheelt een hoop gedoe.
Hier krijgt Danischa ook 2 of 3 keer in de week een pyjamapapje.Ik geeft het omdat ze het echt lekker vind en ook omdat ze dan een keer een ander smaakje krijgt.Ik eet ook niet elke dag hetzelfde dus.......