diksap en reflux.

Discussion in 'Voeding' started by Myrthe, Dec 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Mijn zoontje kan niet tegen diksap ivm reflux dit spuugt hij er zo weer uit. Water drinkt hij niet. Thee helaas ook niet maar roosvicee wel. Nu las ik ergens dat roosvicee veel suikers inzitten.

Hoe doen andere moeders kinderen met reflux dit? En mijn zoontje is acht maanden kan dit dan geen kwaad?

2. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    2,149
    0
    36
    Zeeland
    @ Myrthe, mijn zoontje heeft ook reflux en ik zat ook met dit probleem. Ik geef hem nu wel diksap maar dan de smaak peer of peer/perzik deze blijft erin en daar krijgt hij ook geen zuur van. Je kunt het kopen bij reformwinkels en bij dirk van den broek en sommige plus supermarkten

3. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Onze dochter van 10 maanden drinkt wel diksap, dit levert geen extra problemen op. Dus geen tips sorry....
    Maar in diksap zitten ook veel suikers hoor.
    Waarom drinkt je kindje geen water? Niet lekker of ivm spugen?

L wilde ook geen water en ben begonnen met diksap, en dan steeds een beetje dunner. En eerst kreeg ze uit een flesje. Nu hebben we een oefenbeker en drinkt ze alles graag, ook water.

4. adi

adi Niet meer actief

Kan hi diksap niet drinken door reflux? Maar blijft roosvicee dan wel binnen? Die is toch net zo dun als diksap, water of thee?

Of heb ik je vraag niet goed begrepen?

Hier 2 refluxkindjes en op die leeftijd konden zij gelukkig wel enigzins overweg met andere vloeistoffen. Maar ik denk persoonlijk dat je kindje de substantie wel aankan als hij ook roosvicee kan drinken. Dat is niks anders dan diksap met extra suikers erin.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Gewoon indikken met nutriton, hebben wij ook een tijdje gedaan.

6. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hier ook reflux en niks kunnen drinken ze spuugt alles er weer uit behalve haar eigen melk en gek genoeg koemelk (ik weet dat het officieel vanaf een jaar is maar zit een heel verhaal achter toen ze met 6 maanden geen melk meer wilde drinken op advies was het cb begonnen met verdunde koemelk wat uiteindelijk uitmondd in af en toe gewone koemelk) wat we nu doen is 's ochtends bij haar boterham een bekertje 90cc koemelk of geitenmelk en de rest van de dag haar eigen poedermelk (comfort) en dan proberen met wat extra water, tot nu toe in combinatie met haar medicijnen gaat het ontzettend goed :)

Heb je dat al geprobeerd? Haar eigen melk aanlengen met water?

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Diksap is zuurder dan roosvicee, en daarom kunnen sommige kinderen met reflux er sterker op reageren, ook als het is ingedikt. Qua suikers maakt het geen biet uit verder, die cariesbacteriën in je mond en de vetcellen in je lijf maakt het echt niet uit wat voor soort suikers er in het drinken zit. En je moet ook niet te bang zijn voor suiker hoor, suikervervangers zijn problematischer.

Heb je al eens vruchtenthee geprobeerd, ingedikt? Wil je geen kristalsuiker geven, probeer dan eens agavesiroop, dat geeft met een klein beetje al een intens zoete smaak en is erg zuiver.

8. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Dirksmama; effe en vraagje offtopic; ik heb hier ook agavesiroop (ooit gekocht voor mijn jam maak pogingen ;)) maar bij de reformzaak zeiden ze dat kindjes dat net als honing pas na 1 jaar mochten hebben maar als ik het verhitte met jam maken mocht het wel... weet jij wat hiervan wel of niet klopt dan

Voor TS; hier ook ernstige reflux maar dunne vloeistof gaat goed zolang ik het naast vast voedsel aanbiedt. dus bij fruit, brood, rijstewafel e.d ik denk dat het daarom beter binnen blijft omdat dit in de maag samen toch een dikkere masse blijft. Wij geven alleen water, restjes sap van haar fruit (als ik een peer of rijpe mango schil loopt het sap me langs de handen een deel prak ik en het sap daarvam leng ik aan met wat water) of kruidenthee. de helft van mijn theebakje is al ingepuikt door dochterlief. Rooibosthee, kamillethee, venkelthee en kauwgomballenthee van de AH vind ze erg lekker.

Als je echt tussendoor geeft zou ik het idd ietsje dikmaken met JBPM

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Net als honing geldt: eerst met wat vloeistof koken, tenminste als je ruwe siroop neemt. Er bestaat ook gekookte siroop, die kun je zo geven.

De kauwgomballenthee is inderdaad heel geschikt voor kinderen en ook heel goed in te dikken. Heb je geeneens een zoetmaker nodig.

10. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

@ adi Het is met Thijmen dus voornamelijkst dat diksap dus te zuur is waardoor hij spuugt en roosvicee makkelijker binnenblijft.

@ allen ik geef hem vocht altijd in combinatie met eten, dus fruithapje met drinken, warme hap met drinken, tussendoortje met drinken. Anders houd hij het niet binnen.
    Ik bied hem ook water aan want ik ga hem dus echt niet de hele tijd roosvicee geven alleen water neemt hij een of twee slokjes van en stopt dan. Met een flesje roosvicee drinkt hij echt 50 cc op. (naast zijn flessen.

Nutriton heeft hij in zijn flessen op 210 4 scheppen anders houd hij het echt niet binnen. Potjes warm is ook echt te dun dus ik maak het echt vers. Fruithap tja daar heb ik al een topic over aangemaakt.

Iemand gaf een tip om nutriton erbij te doen maar dit geeft een smerige massa met thee of water of ranja en wil hij dus niet drinken.

Share This Page