Hi allemaal. Mijn dochter kreeg haar 1e fruithapje met 2,5 maand (Ze is onderhand 5 en half) dus is alweer even geleden! Consultatie bureau vond het toen helemaal geen probleem. Nu is onze zoon ook 2,5 maand en merk wel dat hij aan toe is voor wat anders.. Als ik brood aan het eten ben, kijkt hij me aan en smakt net zo hard mee Gaven jullie de kinderen wel of niet eerder dan 4 maanden fruithapje/diksap/water?
Ik zou t niet doen, zeker niet met een baby van 2,5 mnd... Dat smakken komt niet doordat ie verlangt naar wat jij eet heb ik vaker gelezen en lijkt me niet goed voor zijn darmen/ maag zo vroeg al... Kv of bv lijkt me voldoende tot 6/7mnd.. Ik zeg niet doen voordat je met een kindje zit dat er wel slecht op reageert ( Hoeft natuurlijk niet) maar de keus is aan jou , jij bent de mama en kent je kindje t beste
Als t eerder goed ging kan je het doen. Alleen is mee smakken en nieuwsgierig kijken niet persee een teken dat hij aan eten toe is, dat is meer nieuwsgierig en imiteren. Ik zou het zelf nooit doen omdat ik het veel te klein vind maar als je denkt dat het de juiste manier voor jou is dan zou ik het lekker doen.
Absoluut niet eerder dan 4 maanden, dat is helemaal niet goed voor de darmen. Kom op zeg, je kind is twee maanden, waar heb je het over?
2,5 maand vind ik echt veel te vroeg.. met 4 maanden op z'n vroegst en het liefst met 6 maanden pas. Met 6 maanden zijn de darmpjes pas zo ver dat ze dat aan kunnen. Dat smakken en kwijlen doet elk kindje van deze leeftijd. Dat heeft te maken met het ontwikkelen van de speekselklieren. Het is erg leuk zo'n eerst fruithapje, maar voor je kleintje is het beter om nog even te wachten
en smakken is imiteren het is absoluut nietzo dat je kindje daar aan toe is! hij is er nog maar net !
Idd komt door het ontwikkelen van de speekselklieren en evt imiteren.. Gaan ze kwijlen, stoppen alles in hun mond etc etc. Zolang je kindje voldoende heeft aan fv lijkt het mij persoonlijk helemaal niet nodig nu al te gaan bijvoeden. Hebben ze gewoonweg niet veel aan.
was nieuwsgierig na jullie mening. Thats all. Ik geef B. nog geen fruithap, dit komt later wel. Mocht ik het eerder doen overleg ik het alsnog eerst met de kinderarts op CB.
Bij 3,5 maand mocht K beginnen met een fruithap. Dit iom de kinderarts, m'n dochter moest echt bijvoeding hebben, had niet voldoende aan haar fles, en mbt de reflux ging het snel beter! Maar met 2,5 maand, biet doen!
Zou het ook niet doen, hier al weken smakken maar ze weet nogeens wat eten is dus dat is het niet. Ik wil weer wachten tot 6 maanden.
Ik vind 2,5 maand ook echt te vroeg. Waarom willen veel moeders dat toch zo snel, waarom niet gewoon genieten van 6 maanden de fles geven. De rest van hun leven kan je ze nog "normaal" eten geven.
Ik niet. Het schijnt de kans op allergieën te vergroten. Ik heb zelf voor 4 maanden bijvoeding gehad en raakte in m'n pubertijd allergisch voor fruit en rauwe groente. Nu weet ik niet zeker of dat verband heeft met elkaar, maar wilde het risico niet lopen.
Ik zou t niet doen, is echt veeel te vroeg! En et smakken en kijken is imiteren/neuwsgierig zijn En daarbij gaan de speelkselklieren ontwikkelen En diksap???? Daar snap ik al helemaal et nut niet van.. In principe hebben ze niks anders nodig dan melk en als je toch ets anders wil geven geef dan water ipv sap
Nee, het is breed aangetoond dat de darmen minimaal 18 weken nodig hebben om te rijpen. Vaste voeding voor 4 maanden alleen op dokters advies (keuze uit twee "kwaden")
Vriendin van mij deed t met 3,5 mnd... Die heeft daarna nog veel gedoe gehad met te harde ontlasting, of t toeval of daardoor is weet k niet. Hier gewoon met 4 maanden begonnen. Als ze veel huilde gaf ik wel soms beetje water.
Roosvicee wel eerder. Water bliefte meneer niet. Nog niet trouwens. Eerste likje 3.5 mnd. Echt hapjes met 4mnd. Maar wel een kereltje dat al forte kreeg en al langer boven de liter fv per dag kwam incl. Rijstebloem. Dat hij ook al met 3.5 kreeg. Voor mij was het een uitkomst, want zijn hapje kon een fles vervangen die hij teveel kreeg. Maar 2.5 is wel echt heul vroeg. Geniet lekker van het knusse tijdens een fles. Dat is al zo snel over en dan liggen ze liever niet meer zo lekker tegen je aan, maar rennen ze rond.