Huiluurtjes of iets anders?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lente2013, 6 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lente2013

Lente2013 Actief lid

21 feb 2013
    130
    0
    16
    Mijn zoontje van 5 maanden, 3 gecorrigeerd, blijft tussen 17.00-20.00 uur maar huilen.
    Overdag gaat het best goed, maar na vijven gaat het mis. Slapen doet hij dan niet, maar hij wil ook niet in de box, knuffelen of iets anders, maar krijst alleen maar. De krampjes zijn volgens mij inmiddels voorbij.
    Ik weet dat de meeste baby's wel een huiluurtje hebben, maar ik dacht dat dit rond drie maanden wel voorbij zou zijn. Het lijkt alleen maar erger te worden. De laatste keer dat wij gezamenlijk aan tafel hebben gegeten is lang geleden. Rond acht uur is het over en gaat meneer heerlijk slapen na zijn fles.

Komt dit vaker voor, gaat het voorbij?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

hier ook. wel niet contstant huilen maar het lijkt wel alsof hij niet weet wat hij wil, onrustig en zijn gedrag kan in 1 sec omslaan, begint meestal rond of na 17u tot hij naar bedje gaat rond 20u, vroeger wil hij ook niet gaan slapen of drinken.

wat hier schijnt te helpen is een klein stukje gaan wandelen, heb ik vandaag en gisteren gedaan en het lijkt wat beter te gaan, hij vind het gewiebel van de wandelwagen leuk

ik heb ook een echt ochtendmensje

3. NastassjaS

NastassjaS Actief lid

14 jan 2013
    313
    0
    0
    Amsterdam
    Hier ongeveer hetzelfde. Zodra de pannen op het fornuis gaan gaat meneer huilen. Welk tijdstip dan ook, haha! Waar het aan ligt geen idee, ik verwacht dat het vanzelf wel over zal gaan...

4. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier bij alle 4 de kids het gehad, zodra het etenstijd werd dan begonnen ze te huilen en onrustig te zijn.
    Kan te maken hebben met het ritme wat ze in je buik hadden.

Het is hier vanzelf overgegaan ik weet alleen niet meer op welke leeftijd, maar het kan weleens geweest zijn dat het moment was dat ze met de pot mee gingen eten, dus vanaf 6 maanden.

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

haha hier ook, dan zet ik hem in de sitter in de keuken en probeer ik hem af te lijden door hem alles te laten zien en te benoemen en dan mag hij een lepeltje vasthouden ofzo en tussendoor handje klap spelen en weet ik veel wat,...vermoeiend haha

en dan ik met mn lompe kop! heeft hij dat lepeltje vast en dan zit ik te kijken en te denken van "hopelijk gaat hij niet met het lepeltje bij het mondje want dat is misschien giftig" !!! :D daarna bedacht ik me dat wij ook wel eens een lepeltje in onze mond stoppen om namelijk wat te eten haha :D

6. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hier had onze dochter het ook moeilijk tussen 16 en 19 uur. Wij zetten de wipper op de eettafel als we gaan eten, dat vindt ze reuze gezellig :D

Na het eten breng ik haar meteen naar boven. Schone luier, pyjama aan, vitamientjes geven, voeden en dan bedtijd.

Ik heb het idee dat ze nu precies weet wat er allemaal gaat gebeuren en sindsdien is ze stukken rustiger.

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hier ook erg onrustige kindjes rond etenstijd, daarom hebben ze heel lang (tot hun 1e) een 3e slaapje gedaan om een uur of 16:00/16:30. Lastig met mee eten, daarom deden ze dit ook pas met 1 jaar.

Misschien een idee om hem toch nog ff op bed te leggen? Van 17:00 tot 20:00 is best een lange tijd, zeker als hij daarvoor ook al wakker is. Leg hem eens op bed voordat hij zo onrustig is.

Of anders: in de wipper voor babyTV ;)

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hoeveel slaapt hij overdag? Wij hebben hier ook een tijd last van gehad. Aan het einde van de dag legde ik hem dan nog weer op bed voor een slaapje, maar dit lukte vaak niet. Waarschijnlijk legde ik hem toen te laat op bed, waardoor hij niet meer in slaap kon komen. Nu houd ik zijn wakkere tijd goed in de gaten. Hij kan ongeveer 1,5 uur achterelkaar wakker zijn en dan moet hij echt weer op bed. Doe ik dit niet, dan hebben we aan het einde van de dag een oververmoeid mannetje. En nu gaat het super! Hij is de hele dag vrolijk, omdat hij genoeg slaap krijgt. Huilt bijna niet meer. Deze wijsheid heb ik uit het boek "Baby in een droomritme" van Stephanie Lampe. Heb hier heel veel aan gehad en het werkt gewoon!

9. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Zo doe ik het nog steeds met dreumes van 14 maanden. Ik weet dat ze na 2/2,5 uur weer moe is, al laat ze dat niet elke dag goed zien. Maar ze valt zonder mopperen in slaap en slaapt dan 2 uur. En ben ik net te laat, is het feest. Dan lukt het niet meer. Dit komt soms best wel nauw (en is de reden waarom ze bij schoonouders niet "wil" slapen ;)).

10. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Klopt, het komt meestal heel nauw. Als hij wakker is, kijk ik ook altijd meteen op de klok en tel er anderhalf uur bij op. En hij geeft na anderhalfuur ook altijd wel duidelijke slaapsignalen af door in zijn oogjes te wrijven of te gapen.

Deel Deze Pagina