Neocate en bijvoeding

Discussion in 'Voeding' started by frannie82, Feb 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ons meisje is alweer bijna 7 maanden.
    Nu ruim 3 weken bezig met bijvoeding.

De fles wil ze bijna niet meer maar de dietiste zei vrijdag aan de telefoon dat ze toch minimaal 800cc zou moeten drinken.

We maken nu van de restjes die ze over heeft een papje en vaak gaat er dan nog wel wat in.

We zitten nu dus nog steeds te tobben en we willen eigenlijk gewoon relaxd kunnen zijn!

Wat ze nu meestal eet en drinkt:

6.30: rond de 130 Neocate flesvoeding

zodra ze goed wakker wordt fruit, vandaag een halve appel

11.00: rijstebloempap met Neocate 210+7 dat ging op maar nu niet meer ws door de appel

15.00: rond de 100 flesvoeding

18.00: groente met aardappel en nog wat ze wil van de fles, gisteren maar 40 cc

21.30: rond de 100 flesvoeding

De dietiste zegt dat de flesvoeding nog de hoofdmoot moet zijn en de rest erbij maar als ik hier schema's zie van 6+ dan is juist de flesvoeding weer bijzaak.

Ze is het drinken uit de fles echt goed zat en drinkt volgens mij de dorst/honger even weg en dat wil ze de fles niet. Van een lepel eet ze dan nog wel.

Moeten we rond 18u dan eerst de flesvoeding geven en daarna kijken wat ze nog wil aan groente?

We blijven er maar tuureluurs van worden en vinden dit ook niet fijn voor ons meisje want die moet dat toch voelen.

Vocht krijgt ze genoeg binnen de luiers zijn goed zwaar elke keer.
    Volgende week maar even naar het weeguurtje.

Hoe deden andere ouders met een kindje die Neocate drinkt dit?
    Ze slaapt overigens als ze thuis is nog best veel na de fles zo'n 2 uur gemiddeld en dan na de laatste de hele nacht.

2. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,723
    1
    0
    Ons meisje drinkt nog steeds haar neocate met smaak (al kan ik me daar niets bij voorstellen ;) )
    Ze drinkt nog 3x 180+6 en dan 's nachts soms nog een klein flesje. Maar ze eet nog erg weinig van de bijvoeding. Half potje fruit, halve boterham en half potje groente (hoeveelheden dan meestal vers).

Volgens mij wordt meestal nog wel minimaal 3 flessen geadviseerd, wij mochten er ook nog 4 geven van dieetiste

3. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ze drinkt op zich wel met smaak want ze klokt goed door de eerste 90 à 100cc. Dan is het echt over en als we het proberen gaat ze piepen en huilen. Maken we er dan iets lepelbaars van dan eet ze het gewoon.

Vanmiddag ook weer pap van gemaakt bij de fles van 14.30u en net begonnen met de fles en ze stopte weer na 90cc. Dan maar de broccoli en het aardappeltje proberen.

En dan toch nog weer fles nr. 5 dan vanavond.

Het probleem is dat als we haar bijvoorbeeld een uur eerder de groente geven ze dan geen fles meer hoeft.

En na de fles bijna geen groente.

Toch maar weer even telefonisch overleggen met de dietiste volgende week.

Ze lijkt wel een bollere toet te krijgen dus hopelijk zit ze nu over de 7 kilo....

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Je meisje is bijna 7 maanden, vanaf 7 maanden hoeven ze geen 800cc melk meer. 3 flessen is dan voldoende hoor, je gaat dan langzaam afbouwen naar 400-500cc
    Waarom vindt de dietiste dat ze minimaal 800 cc nodig heeft?

Ik zou wat meer naar je meisje kijken ipv regels. Ieder kindje is anders en ze kunnen best goed zelf aangeven als ze toe zijn aan meer of minder.
    Als ze goed bijvoeding eet zou ik mij niet druk maken dat ze wat minder melk krijgt. Als je maar niet zo onder de 500cc komt.
    Volg gewoon wat meer je gevoel, dan komt het wel goed.

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Ik heb eens opgezocht wat in het boekje staat wat wij van de dietiste hebben.
    Daar staat bij 7-9 maanden 1-2 maal flesvoeding en 1-2 papvoedingen. Dus 1 fles en 1 papvoeding of 2 flessen en 1 papvoeding / 1 fles en 2 papvoedingen voldoet ook.

Mijn dochter zat met 7 maanden wel nog op 4 flessen, maar wij zijn vlak voor de 7 maanden pas begonnen met bijvoeding. Hier wilde ze eerst niet veel van weten. Echter toen dat eenmaal goed ging liet ze al snel 1 fles staan. Nu zit ze op nog maar 2 flessen en 1 keer soja yoghurt.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Dank je wel Antje! Geen idee waarom ze dat wil.Het zal in ieder geval nooit lukken want dat heeft ze nog nooit gedaan. Ik bouw ook liever de vaste voeding op omdat ze dat zo goed oppikt en de lepel het einde vindt. Ze straalt helemaal als ze in de kinderstoel zit zo mooi! En voor ons eindelijk relaxed als je haar zo ziet genieten... Ik zit dan zelf te denken aan het laten vallen vande fles van 15u zodat ze om 18u meer trek heeft. Die van 15u is ook een 'slechte'

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    De fles van 15 uur was hier ook de fles die ze slecht dronk. Ik heb toen het schema wat aangepast. Ik heb de fles van 11 uur laten vervallen en die van 15 uur vervroegd naar 13 / 13.30 uur.
    Schema was toen ongeveer:
    Tussen 5 en 7 een fles
    9 / 9.30 uur fruit
    11.00 uur snee boterham
    13 /13.30 uur fles
    15.30 uur fruit
    18.00 uur warm eten
    19.30 uur fles.

Nu is het om 9 uur snee boterham ipv fruit. Fruit doen we nu rond 10 / 10.30 uur, tenzij ze slaapt.
    Rond 12.30 uur snee boterham
    Rond 13.30 uur kommetje yoghurt
    15 / 15.30 uur fruit
    18.00 uur warm eten en soms fruit als toetje
    19.30 uur fles.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Oke dat is een mooi schema, we zijn nu begonnen met rond 10u fruit en om 12.00 half fles, half pap maar dat kan straks een boterham worden. Als de fles van 15u vervroegd kan worden dan heeft ze ws met het avondeten ook goed trek.

We hebben nog geen enkele reactie gezien op de groentes en zitten er over te denken om te kijken wat er gebeurd als we de eerste portie meteen wat groter maken ipv een halve eetlepel om te proberen. Hoe ging dat bij jou?

Het appeltje heb ik wel even gestoomd van tevoren ipv gekookt en ook daar geen reactie op.

De broodkorst was vandaag weer helemaal verdwenen dus we kunnen wel een boterham zonder korst gaan proberen.

Doe je daar meteen halvarine zonder koemelk en soja op of geef je die "droog"?

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Ik doe ban nieuwe groentes ook wat meer dan een halve lepel. Geef dat ook gewoon ' s avonds. Durf de gok wel te nemen. Alleen sterk allergeen producten doe ik wel overdags en opbouwend. 1 keer reageerde ze met rode vlekjes in haar gezicht. Dit was met aubergine en dit heb ik dan gelijk niet meer gegeven. Ik heb helemaal in het begin het brood droog gegeven, maar ben er al heel snel boter op gaan doen. Ik heb meestal wajang of zeeuws meisje. Avocado is ook lekker voor op het brood. Dan is binnen no time de boterham. Maar ik heb sowieso een klein vreetzakje.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik heb bewust light van AH en daar zit geen koemelk en soja in die stond op de lijst en die hadden we toevallig al.
    Vandaag begonnen met sperziebonen ook dat ging zo op; ze had nog wel meer gelust...
    Van de week banaan proberen en daarna bietjes.
    We zijn gestopt met zorgen maken en meten maar geven voorlopig nog wel het flesje van 21.30u. Gisteren werd ze zelf ook wakker rond die tijd en ze drinkt nog aardig.
    Tandje nr 3 komt ook al door en als het zo snel gaat is ze al snel toe aan wat grovere kost denk ik.

11. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Light boter zijn allemaal wel koemelkvrij. Soja zit sowieso niet snel in boter. Nog niet gezien in ieder geval.
    De boter van de AH hebben wij ook wel eens gehad.

Zo al 3e tandje, dat is snel. Hier pas 2 tandjes. Grovere kost gaat ook heel goed zonder tandjes hoor. Gepureerd eten wilde onze dame toen niet. Dus ala rapley hier. Alleen rijst of macaroni gerechten geef ik met een lepel.

12. Kittycat

Kittycat Lid

Oct 29, 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sojalecithine zit juist wel vaak in boter, ook in wayang. Het is afhankelijk van hoe het bewerkt is of dat reactie oplevert. De bewust light van AH hebben wij ook altijd.

13. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Volgens mij zit het niet in de smeerboter van wajang, maar in de bakboter. Soja lecithine zit vaak in bakboters, maar in light smeerboters ben ik het nog niet zo tegengekomen. Mijn zoontje reageerde een tijd op soja en lecithine vermeed ik toen ook. Hoewel daar meestal niet op gereageerd wordt, want dan heb je het over sporen van en dat zit in veel producten.

14. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38

In de Lekker op brood van de AH zit wel sojalecitine dat is letterlijk: soja-eiwit.

15. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38

Ja die tandjes begonnen echt met 6 maanden. En ze schieten als paddestoelen uit haar tandvlees :D

16. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @frannie, sojalecithine is wat anders dan soja-eiwit waar veel kindjes ook allergisch voor zijn. Reactie op sojalecithine komt maar heel weinig voor.

Ik zou persoonlijk wel voor een margarine gaan ipv halverine.
    Kun je kopen in een natuurwinkel.

17. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    @ Frannie, sojalecithine is van sojaolie. Daar zit normaal gesproken geen eiwit in. Het kan wel eens sporen van bevatten.

@ Red, goede tip van margarine bij de natuurwinkel. Daar heb ik zelf helemaal nog niet eens aan gedacht. Binnenkort nog maar eens naar de stad gaan en de natuurwinkel bezoeken.

18. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Nou onze dame is sinds het ontslag uit het zh in 4 weken 535 gram!! gegroeid! Ze geeft dus zoooo duidelijk aan al die flessen zat te zijn dus in overleg met de dietiste kunnen we nu de vaste voeding opbouwen en dan 3 flessen of 2 pap 1 fles overlaten. En ik denk dat dit heel goed zal gaan. Bedankt voor de tips en ik ga weer shoppen bij de natuurvoedingswinkel!

19. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Fijn dat ze goed gegroeid is en je de vaste voeding mooi kan uitbreiden. Broodkorst zou je ook eens kunnen uit proberen. Hier os brood wel favoriet.

20. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Broodkorst eet ze helemaal op :) Volgende week brood proberen

Share This Page