Welke bevat de minste suikers? Of kan je dan beter geen van beiden geven? Ik wil liever niet teveel suiker geven....
Volgens mij kan je beter geen van beiden geven. In ieder geval geen roosvicee want daar zit meer suiker in. Ik heb wel diksap in huis en ze vind het lekker maar ik geef voornamelijk water en soms venkelthee of zo. Je zou sterremix kunnen proberen. Is ook redelijk zoetig. Maar eerst gewoon water proberen. Succes, M
Diksap en dan dus wel heel erg verdunnen. In diksap zitten alleen natuurlijke fruitsuikers. Aan roosvicee is nog een suiker toegevoegd.
In principe maakt het soort suiker volgens mij niet zo veel uit. Suiker is gewoon suiker, gaat dus voornamelijk om de hoeveelheid. Weet eigenlijk niet waar het meeste in zit. Even nog een beetje off topic: vanaf wanneer mag je dit soort dingen eigenlijk geven? Dus diksap/roosvicee, thee, water etc?
In allebei evenveel ongeveer. Voor je gezondheid en je tanden maakt het niets uit of het vruchtensuiker, bietsuiker of rietsuiker is. I.p.v. aanlengsiroop als diksap enzo kun je ook met gewone vruchtensap een lekker drankje voor je kind maken. Gewoon 1 deel sap en 4 delen water. Dat is echt zoet genoeg. Verder zijn er natuurlijk allerlei soorten thee die ook beter zijn dan die zoete drankjes.
Hier gewone vruchtensap aangelengd met water. Diksap of roosvicee maakt volgens mij nix uit. suiker = suiker.
Hoeveelheid is inderdaad belangrijk om in de gaten te houden. Bij de eerste hebben wij teveel gegegeven. Ze begon op een gegeven moment erg slecht te eten, kregen er lange tijd amper wat in. Op het consultatieburo gaven ze toen de tip om te stoppen met de diksap. Dat deden we en meteen erna at mevrouw weer als een bootwerker Bleek dus dat de suikers haar zo voedde dat haar eetlust verdween! Dus bij de tweede houd ik het bij water en thee.
vraag me niet waarom maar mijn tandarts en die van mijn schoonzusje zeggen dat het wel degelijk verschil maakt, ze raden diksap aan boven roosevicee, omdat dit dezelfde suikers zijn als in fruit, (ze krijgen rond die leeftijd ook gewoon fruit, wat net zo "slecht" is voor de tanden) de combinatie van de suikers en zuren in roosevicee maakt het slechter voor de tanden. savonds voor het slapen gaan en na de laatste fles is het sowieso goed om de tandjes te poetsen..
In diksap zitten evenveel fruitzuren als in roosvicee, en het soort suikers maakt helemaal niet uit voor caries. Gewoon fruit is in principe zelfs slechter voor de tanden dan snoep, maar omdat er in fruit ook vezels zitten (dat zit niet in diksap) slikken ze het sneller door.