Van 5 naar 6 flessen

Discussie in 'Voeding' gestart door Cilly1, 19 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cilly1

Cilly1 Lid

28 nov 2015
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is 6 weken oud. Ik had haar op 5 flessen van 150ml. Ze is denk ik tussen de 4,5 a 5 kilo.
    Alleen door de tijd van wakker worden kom ik nu weer ineens uit op 6 flessen. Wat is dan handig om te geven kwa hoeveelheid voeding erin?
    Want volgens dat schema wat ze mag hebben krijgt ze nu al iets teveel. Kan dan moeilijk 6 flessen van 150ml geven.
    4,5 x 150= 675
    5 flessen van 150= 750

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik denk inderdaad dat het verstandig is om weer even terug te gaan naar 120+4. Je kindje is pas 6 weken en dan al 1 liter voeding is wel heel erg veel.
    6x 135cc (klaargemaakte voeding) is nog steeds aan de ruime kant, maar anders wordt de stap terug misschien wel heel erg groot, je kindje is nu waarschijnlijk al gewend aan grote flessen.
    Wel zou je bv. in de nacht een flesje van 'maar' 100cc kunnen geven, als ze daar tenminste genoegen mee neemt.

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Heeft ze als ze wakker wordt ook al gelijk honger? Anders kan je misschien nog even wachten tot het moment dat je van plan was de fles te geven. Ook zou je bij wakker worden gewoon de fles kunnen geven en de andere flessen wat eerder en kijken of er dan inderdaad nog een 6e fles bij komt of niet. Soms zit je even in een tussenfase en geef je de ene dag een fles meer en de andere dag een fles minder. Als je dat niet wil zou je ook nog kunnen gaan voor 1 of 2 halve flesjes zoals Olifantje al opperde.

Teruggaan in hoeveelheid is in theorie natuurlijk mogelijk, maar ik neem aan dat je die hoeveelheid per fles geeft omdat je kindje daarom vraagt? Als je teruggaat in hoeveelheid is de kans wel heel groot dat je kindje alsnog meer voeding gaat vragen. Als je kindje namelijk wakker wordt van de honger 's ochtends nadat ze 5 flessen heeft gedronken, dan zal ze dat ook doen na 6 kleinere flessen. Je kan het uiteraard altijd proberen. Misschien kan je met het cb overleggen over wat wijsheid is voor jouw kindje. Wellicht kan je overstappen op een ander type voeding.

Deel Deze Pagina