niet zomaar overstappen. Je moet juist eens de etiketten gaan lezen. Kijk eens wat er allemaal in zit en vergelijk. Als ergens op staat.. 30% minder, minste suiker, geen suiker etc.. moet je JUIST extra opletten!!!
De claim minder suiker is verwarrend. Minder dan wat? Minder dan voorheen of minder dan diksap? Kijk; diksap bevat ook veel suikers, natuurlijke welteverstaan, maar is wel 100% fruit en verder niks. Roosvicee bevat overall misschien minder suiker, maar bevat wel toegevoegd geraffineerde suiker en nog wat andere vage ingredienten. It's your choice!
Ik ben om; ik ga het kokhalzen zien als een leerproces en er zal inderdaad vast gewenning optreden. De flesvoeding wordt nu ook lekker gevonden, terwijl dat ook even wennen was na de borstvoeding (hij vond het niet vies, maar merkte wel het verschil).
Goed om te lezen!! Kijk, diksap is niet slecht, maar hij is nog zo jong! Dan zou ik er inderdaad ook niet voor kiezen om sap te geven. Suiker krijgen ze straks nog genoeg te verwerken.
Helemaal mee eens. Zelfde geldt voor roosvicee en andere limonadesiropen: het is geen vergif. Gewoon een kwestie van matig zijn in hoe veel en hoe vaak.
Nee klopt hij is alweer 2 jaar. Ik had dat van 3 maanden niet gelezen. Hier kreeg zoonlief pas diksap vanaf een maand of 10.
Ja, drie maanden is ook nog wel jong, maar ik zocht iets wat even dorstlessend zou kunnen zijn tijdens erg warm weer en toen we laatst een flesje water meenamen tijdens het fietsen (fietskar), vond hij het vreselijk vies, vandaar. Maar ik blijf gewoon water meenemen; het is geen moeten, maar uiteindelijk zal er gewenning optreden als hij ouder wordt en het tegen die tijd vaker krijgt aangeboden. Nu zit er ook verschil tussen kindjes van 3 maanden en 3 maanden... Onze zoon krijgt ook al in lichte mate hapjes fruit (in overleg met bureau), puur door zijn gewicht (8 kilo) en behoefte aan meer (krijgt al 4x 190 en 1x 210 en 's avonds een beetje bambix erdoor) en door die hapjes slaat hij 1 voeding over of ruilt hem voor een kleinere voeding; nog meer flesvoeding is geen optie).
Dat is per kind verschillend. Wij zijn nu ook net met fruit begonnen in overleg met het CB, maar diksap blijft bij ons nog in de kast staan (voor onszelf).
Ik weet niet zo heel veel van kunstvoeding, maar mag dat bij 3 maanden niet iets meer zijn dan 1 liter? Je mag wel meer water in de fles doen he, dan krijgt hij ook iets meer vocht binnen. Laten wennen aan een slokje water is goed hoor, hartstikke handig als ze dat lusten straks!
Hij krijgt al meer dan een liter; 190 water wordt 210 totaal en die van 210 wordt 230, samen 1070. Wel fijn dat je meedenkt!
Ik snap het wel hoor; als het zo warm is wil je je kindje gewoon voldoende vocht geven. Met borstvoeding geef je dan gewoon extra borstvoeding, daar zit geen maximum hoeveelheid aan. Je mag wel 20cc extra water in de fles doen toch? Als je het maximum aantal schepjes maar niet overschrijdt. Maar zolang je kindje goede plasluiers maakt, zit het wel goed met de vochtinname.
Ja, ik heb tot 3 maand borstvoeding gegeven, daarna ging het niet soepel meer, o.a. door het werk. Hij kon altijd flink drinken, maar dat mocht inderdaad ook. Met die plasluiers zit het gelukkig goed; bedankt. Wat geef jij al lang borstvoeding, knap zeg!
Ik zou idd doen wat Zogelukkig al zegt, extra water toevoegen aan de fles. Het gaat niet om de ml's he, het maximum. Het gaat om de schepjes kunstvoeding. Lijkt me een goede manier om wat extra vocht te geven dus.